مدیر کل آموزش و پرورش گیلان با اشاره به کمبود ۲ هزار نیروی انسانی در سطح مدارس گیلان و همچنین بازنشسته شدن بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ نفر از فرهنگیان در سال جاری، جزئیات نیروهای مورد نیاز در سطح آموزش وپرورش ...

به گزارش خبرگزاری فارس از رودسر، محمد فائزی امروز در مراسم جشن ستارگان و برگزیدگان کنکور سراسری آموزش و پرورش رحیم آباد در سالن فرهنگیان این اداره با اشاره به اتفاق بزرگ رتبه بندی در عرصه تعلیم و تربیت اظهار کرد: سال ها در دولت های مختلف از رتبه بندی فرهنگیان صحبت می شد اما گاهی افزایش سنواتی به نام رتبه بندی تحویل همکاران می شد.

وی با اشاره به اینکه اتفاق بزرگ رتبه بندی به رغم اشکالاتی در دولت سیزدهم رخ داد، افزود: در این مدت حدود ۳۸ هزار میلیارد تومان برای ۱۸ ماه فرهنگیان در نظر گرفته شد  و تا امروز حدود ۹۳۰ هزار نفر از جامعه فرهنگیان رتبه بندی شده اند.

مدیرکل آموزش و پرورش با اشاره به بارگذاری مستندات فعالیت فرهنگیان در سامانه رتبه بندی تصریح کرد: هیئت ممیزی های شهرستان ها و استان هیچ دخالتی در روند رتبه بندی جهت کم کردن یا افزایش امتیازات نداشته اند و به رغم اشکالاتی در این کار مصلحت بود که رتبه بندی انجام و احکام صادر شود هر چند خود وزیر قول رسیدگی عادلانه و منصفانه به اعتراضات فرهنگیان داده تا رضایت این قشر زحمت کش فراهم شود.

وی همچنین به کمبود نیروی انسانی به عنوان یک چالش در حوزه آموزش و پرورش گیلان اشاره کرد و گفت: حدود ۲ هزار و ۲۰۰ تا دو هزار ۲۰۰ نفر از همکاران فرهنگی امسال بازنشسته خواهند شد و همچنین چیزی حدود دو هزار نیرو کمبود داریم که با اضافه کار همکاران کمبودها جبران می شود و جای خالی نیروها پر می شود.

به گفته فائزی حدود ۶۰۰ نفر برای بکارگیری در سطح مدارس استان در قالب گزینش پیشرو جذب آموزش و پرورش گیلان خواهند شد طبیعی است با یک اختلاف تراز نیروی انسانی مواجه باشیم.

تجلیل ۳۶ نفر از ستارگان رحیم آبادی

رئیس آموزش و پرورش رحیم آباد  نیز در ادامه این مراسم با اشاره به مشکلات معلمان در حوزه این بخش اظهار  کرد: ما در رحیم آباد میراث دار نسلی از فرهنگیانی هستیم که در سخت ترین شرایط و با کمترین امکانات در جهت اعتلای فرهنگ و تعلیم و تربیت تلاش کردند.

وی با اشاره به موقعیت پراکندگی جغرافیایی رحیم آباد و مشکلات معلمان افزود: در مدت پنج ماهه مدیریتی خودم در آموزش و پرورش رحیم آباد و همدلی و همراهی همه همکاران و مسوولان، این منطقه به یک قرارگاه جهادی تبدیل و تا حد ممکن تلاش شده مشکلات مرتفع و شرایط برای تعلیم و تربیت فرزندان منطقه بهتر شود.

کمیل رمضان زاده از تعمیر وسایل گرمایشی و تجهیز مدارس حوزه رحیم اباد با اعتباری بالغ بر هفت میلیارد تومان خبر داد و گفت: برگزاری کرسی های آزاد اندیشی در سطح مدارس و همچنین راه اندازی رشته های جدید مورد نیاز منطقه رحیم آباد مانند مکانیک برای پسران و خیاطی و گیاهان دارویی برای دختران راه اندازی شده است.

گفتنی است که در پایان این مراسم از ۳۶ نفر از برگزیدگان کنکور و مدال آوران ورزشی تجلیل شد.

پایان پیام/۳۳۸۹

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان