برچیدن و کشیدن نهال از دل خاک مبحث مبهم و البته نامبارکی است که باید همه مسئولان و متولیان نسبت به آن واکنش نشان داده و با عاملان آن که بیرحمانه با موقوفات مردم رحم نکرده و به حدود آن نیز تجاوز شده، برخورد ...

به گزارش خبرگزاری فارس از شفت – حمیدرضا دنیادیده: 15 اسفندماه امسال بود که رهبر معظم انقلاب اسلامی به جهت تحقق طرح کاشت یک میلیارد نهال طی چهار سال در راستای شعار «هر ایرانی سه نهال»، سه اصله نهال غرس کردند و در پی این گام راهبردی آیت الله خامنه ای (مدظله العالی)، ملت و دولت نیز در اقدامی جهادی کاشت نهال در کشور را به صورت جهشی و هدفمند دنبال کردند.

 

بنا بر گفته مسئولان منابع طبیعی گیلان، سهم استان نیز از اجرای برنامه کاشت یک میلیارد اصله نهال، 20 میلیون غرس نهال بوده و خوشبختانه فرهنگ کاشت و ترویج نهال کاری در استان با این طرح و اقدام ارزشمند و پسندیده مقام معظم رهبری سرعت گرفته است و اکنون شاهدیم که اقشار و اصناف مختلف در شهرها و روستاها اقدام به نهال کاری کرده اند.

مردم روستای شاد نشین از توابع بخش احمدسرگوراب شهرستان شفت نیز با تأسی از امام خامنه ای، رهبر معظم انقلاب و پیشنهاد مسئولان، کاشت نهال در روستا را از محوطه مسجد امیرالمؤمنین علی علیه السلام این روستا آغاز کردند.

روستائیان شادنشین در این اقدام مشارکت جویانه و ولایت مدارانه با وقف نهال های میوه و دیگر نهال ها در نظر داشتند تا علاوه بر حفظ و تقویت پوشش جنگلی محوطه مسجد، درختانی را بر عرصه پهن و بی درخت منطقه بنشانند که علاوه بر حفظ محیط زیست، آیندگان به ویژه خانوار فقیر و یتیم روستا از ثمره و منافع آن ها بهره مند شوند اما پس از یک روز از غرس نهال ها، مشاهده کردند اثری از آن ها باقی نمانده است!

با دعوت جمعی از مردم روستای شاد نشین به ویژه متولیان و موالیان مسجد امیرالمؤمنین (ع)، عازم محل غرس نهال ها شدیم؛ محوطه وسیعی که نشان از کاشت نهال داشت اما نهالی در آن پیدا نبود!

مردم، موالیان و متولیان مسجد در گفت وگو با خبرنگار فارس می گفتند: «مردم روستا غرس این نهال ها را با تأسی و فرمان رهبری معظم انقلاب اسلامی مبنی بر مشارکت همگانی در کاشت نهال ها در محوطه مسجد روستا اجرا کردند و روز بسیار با نشاط و خاطره انگیزی را رقم زده بودند.»

 

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان