بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در واکنش به خبر تغییر کاربری شالیزار به پاساژ توضیحاتی ارائه کرد.

با احترام، پیرو درج خبر با عنوان درخواست غیرقانونی آقای رئیس؛ تغییر کاربری شالیزار به پاساژ، جوابیه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان جهت درج در آن پایگاه به حضور ارسال می شود.

در خصوص مجوز صادره مجتمع خدماتی رفاهی واقع در روستای دهسر شهرستان آستانه شرفیه و همچنین در پاسخ به مکاتبات سازمان امور اراضی و جهاد کشاورزی موارد ذیل جهت اطلاع و بهره برداری قابل ذکر میباشد.

۱.  طرح هادی روستای دهسر بنابه درخواست مقامات محلی روستا مورد بازبینی و اصلاح واقع شده لذا صرفاً پرونده مجتمع خدماتی رفاهی مدنظر نبوده بلکه اصلاح روستا ملاک عمل اعضا کارگروه مربوط می باشد.

۲.  در خصوص مجتمع فوق الذکر بر اساس گزارش مشاور طرح بخشی از عرصه داخل محدوده طرح هادی مصوب روستا بوده که بر اساس تبصره پنج ماده ۲ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها، اراضی داخل محدوده طرح هادی مشمول ضوابط طرح بوده و از کلیه ضوابط مقرر در قانون حفظ کاربری در اراضی زراعی و باغات مستثنی می باشند.

۳. براساس توضیحات مشروح بند ۲ در داخل محدوده طرح هادی کمیته تصویب با حضور دستگاه های ذیمدخل استانی برگزار و بر اساس قانون با اکثریت آراء مصوبات مذکور به مراجع صدور پروانه جهت اقدامات بعدی ابلاغ می گردد.

۴. در خصوص مجتمع مذکور سازمان جهاد کشاورزی طی مکاتباتی عرصه مورد نظر را با نامه شماره ۱۰۳۰۰/۹۹ مورخ  ۲۳ آبان ۱۳۹۹ فاقد قابلیت کشت و کار و تولید محصولات کشاورزی دانسته و همچنین نقشه مصوب کمیته تصویب و کارگروه دیربط دارای موافقت دستگاهای متولی واقع شده است.

با توجه به موارد فوق الذکر طرح های هادی روستایی کمک به توسعه پایدارو همه جانبه روستا در زمین های خدماتی ـ رفاهی ـ گردشگری و... می باشد لذا کارگروه ذی ربط با عنایت به مجوزات اخذ شده از سازمان حمل و نقل و پایانه های استان و سایر ادارات مرتبط نسبت به این مهم اقدام کرده است.

لذا چنانچه ضرورت مجتمع مذکور قابلیت اجرا و احصا نداشته می بایست دستگاه متولی صادرکننده موافقت اصولی (سازمان حمل و نقل و پایانه ها) نسبت به بررسی مجدد آن و اعلام به کارگروه اقدام کند.

پایان پیام/۳۳۸۹

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان