سرپرست بانک ملی گفت: به دستور رئیس جمهور و پیگیری معاون اول دولت سیزدهم با همکاری بانک مرکزی، باقیمانده حقوق اسفند ماه فرهنگیان پرداخت شد؛ وزیر آموزش و پرورش هم توضیحاتی درباره زمان پرداخت معوقات مربوط ...

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، باقیمانده حقوق اسفند ماه فرهنگیان پرداخت شد. 

سرپرست بانک ملی با اعلام این خبر گفت: به دستور رئیس جمهور و پیگیری مخبر؛ معاون اول دولت سیزدهم با همکاری بانک مرکزی، باقیمانده حقوق اسفند ماه فرهنگیان پرداخت شد.

حقوق اسفند معلمان امروز پرداخت می شود!/ آموزش وپرورش: عذرخواهی می کنیم!

به گزارش تسنیم، با نهایی شدن احکام رتبه بندی فرهنگیان، قرار بود معوقات مربوط به رتبه بندی برای فرهنگیان مشمول تا پیش از پایان سال، واریز شود اما تعداد زیادی از فرهنگیان کشورمان در تماس با تسنیم اعلام کردند که در آخرین لحظات سال 1401 هنوز حقوق اسفند و معوقات رتبه بندی برای آنها واریز نشده است!

در نهایت در حالیکه روز دوشنبه 29 اسفند، علی احمدی؛ معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه از پرداخت حقوق معلمان تا پایان روز 29 اسفند خبر داده بود اما آموزش و پرورش در اطلاعیه خود درباره بروز خطا در محاسبه پرداخت های 29 اسفند معلمان بابت حقوق اسفند اعلام کرد:

"با عرض پوزش از همکاران محترم با توجه به خطای نرم افزاری متاسفانه پرداخت حقوق اسفندماه با کسوراتی همراه بوده که با همکاری و همگرایی خوب ارکان دولت اعم از سازمان برنامه و بودجه و خزانه داری کل کشور، به دنبال جبران آن و پرداخت مابه التفاوت، در ساعات آینده هستیم.

در پی اعمال کسورات بیش از حد مقرری ماه های گذشته در فیش حقوقی اسفند ماه، آموزش و پرورش، سازمان برنامه و بودجه و خزانه داری کل کشور، به دنبال جبران آن و پرداخت حقوق کسر شده در ساعات آینده هستند؛ در پایان ضمن پوزش مجدد از همکاران عزیز مطمئنیم با صبر معلمانه خود، ما را همراهی خواهند کرد."

همچنین طبق پیگیری خبرنگار اجتماعی تسنیم، طبق آنچه قانون بودجه امسال مقرر کرده برایاجرای رتبه بندی معلمان، 38 هزار میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شده است اما احکام صادر شده از سوی آموزش و پرورش بدون رعایت قانون بوده است و مستلزم بار مالی 56 هزار میلیارد تومان است.

این موضوع باعث کسری 18 هزار میلیارد تومان برای 18ماه گذشته است و برای سال آینده نیز در مقایسه با بودجه مصوب برای سال 1402حداقل 12هزار میلیارد تومان کسری بودجه بوجود می آورد.

عذرخواهی آقای وزیر برای تاخیر در پرداخت حقوق فرهنگیان!

آقای وزیر آموزش و پرورش امروز هم بابت تاخیر در پرداخت حقوق فرهنگیان عذرخواهی کرد و گفت: "از فرهنگیان به دلیل تاخیر در پرداخت حقوق اسفندماه عذرخواهی می کنم! در لحظه تحویل سال توفیق داشتم در بانک ملی شاهد تلاش عزیزان برای پرداخت باقیمانده حقوق اسفندماه فرهنگیان محترم باشم."

 معوقات رتبه بندی معلمان چه زمانی پرداخت می شود؟

همچنین نوری؛ وزیر آموزش و پرورش  در توضیح زمان پرداخت معوقات مربوط به رتبه بندی معلمان هم اعلام کرد:

"حقوق رتبه بندی بر اساس رتبه پایه افراد در سال 1401 پرداخت شده است؛ آنچه مورد نظر است، عدم پرداخت حقوق بر اساس رتبه استحقاقی افراد بوده است.

اختلاف در مبنای محاسباتی باعث تاخیر در پرداخت این بخش بوده است، نه اختلاف با سازمان برنامه و بودجه.

امیدواریم در جلسه ای که روز شنبه یا یکشنبه به ریاست معاون اول رئیس جمهور برگزار می شود، این مسئله هم رفع شود و پرداخت این بخش از معوقات نیز صورت پذیرد."

انتهای پیام/ 

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان