رئیس سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه از همان روز اول اعلام از سرگیری روابط تهران و ریاض از طرف سعودی پیام دریافت کردیم، گفت که حتما با عربستان همکاری و تعامل خواهیم داشت.

به گزارش ایسنا، محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در اظهاراتی با اشاره به اینکه دست یابی به فناوری های نوین و نوظهور، نشانه قدرتمندی یک کشور است، گفت: در جمهوری اسلامی ایران بدون اتکا به کشورهای خارجی، علیرغم همه مزاحمت ها و تحریم ها، به یک ظرفیت بسیار بالایی در علم دست یافته ایم. کشورهای خارجی هوافضا را در انحصار خود نگه داشته بودند اما مشاهده می کنیم که ایران اکنون به قدرتی رسیده است که ماهواره می سازد، آن را پرتاب و از اطلاعاتش استفاده می کند.

وی در گفت وگو با شبکه العالم با بیان اینکه «ایران در تولید رادیو داروها به توانمندی بالایی رسیده است»، تصریح کرد: با دستگاه پت اسکن، ناحیه مشکوک به سرطان را تشخیص می دهیم و رادیو داروهای مورد استفاده در این فرایند کاملا ایرانی است و تلاش ما این است که به وضوح بیشتری در این بخش برسیم. همچنین قدرت اثر بخشی این داروها برای تزریق به سلول سرطانی و درمان آن در ایران در حال افزایش است.

رئیس سازمان انرژی اتمی تاکید کرد که محصولات پزشکی هسته ای به ۹ کشور صادر می شود و تقاضا برای آن در حال افزایش است.

اسلامی در بخش دیگری از این گفتگو درخصوص مذاکرات رفع تحریم ها گفت: به نظر نمی رسد که مشکلی وجود داشته باشد؛ مهم اراده سیاسی برای این کار است که اگر طرف مقابل از رفتار غیرقانونی و ظالمانه دست بردارد می توانیم به نتیجه برسیم، آنها معتاد به تحریم هستند و هرروز ایران را تحریم می کنند و خسته هم نمی شوند.

رئیس سازمان انرژی اتمی اولویت ایران را توسعه همکاری ها با همسایگان دانست و تاکید کرد: اتفاقات خوبی که اکنون برای رفع سوء تفاهم ها رخ داده است برای پیشرفت کشور شایسته ترین اقدام است، سیاست ایران در توجه به همسایگانش سیاست پابرجایی است.

وی افزود: همان روز اعلام ازسرگیری روابط با عربستان، از ریاض پیام دریافت کردیم که از برقراری مجدد روابط ابراز خرسندی کرده بودند و ما حتما با آنها تعامل و همکاری خواهیم کرد.

اسلامی همچنین وعده داد که در راستای خدمت به مردم عربستان همکاری هایی در زمینه رادیودارو میان دو کشور صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان