به گفته مدیرکل هواشناسی گیلان، طبق پیش بینی نقشه های هواشناسی از روز پنجشنبه تا اوایل هفته آینده به تدریج هوا گرم می شود و با افزایش دما روبرو خواهیم بود.

محمد دادرس مدیرکل هواشناسی گیلان امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به آخرین وضعیت آب وهوای گیلان در روزهای آینده، اظهار کرد: طبق پیش بینی نقشه های هواشناسی سامانه بارشی حاکم بر استان از صبح پنج شنبه به تدریج از سمت شرق خارج می شود.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون در ارتفاعات گیلان بارش برف را شاهد هستیم، افزود: در روزهای گذشته در مناطق جلگه ای گیلان شاهد بارش باران بوده ایم و بارش برف نیز که از شب گذشته در ارتفاعات غرب و شرق استان گیلان آغاز شده، هم اکنون ادامه دارد و در بعضی ساعت ها نیز این بارش ها شدید بوده است.

مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به وضعیت آب وهوای گیلان در نخستین روز از ماه مبارک رمضان، افزود: در صبح روز پنجشنبه آسمان استان، نیمه ابری تا ابری و در بعضی نقاط همراه با بارندگی است و به تدریج از ظهر همراه با افزایش نسبی دما پیش بینی می شود.

مدیرکل هواشناسی استان گیلان با بیان اینکه از روز جمعه با افزایش محسوس دما روبرو می شویم، گفت: در حال حاضر دمای هوای رشت ۱۰ درجه سانتی گراد بالای صفر و رطوبت فعلی این شهر نیز ۹۴ درصد است.

دادرس با اشاره به اینکه این سامانه بارشی به تدریج از صبح پنج شنبه تضعیف شده و از شرق استان خارج می شود، بیان کرد: طبق پیش بینی نقشه های هواشناسی از عصر روز پنجشنبه تا اوایل هفته آینده به تدریج هوا گرم می شود و با افزایش دما روبرو خواهیم بود.

وی با بیان اینکه دریا مواج و برای فعالیت های مرتبط نامناسب است، گفت: به دلیل شرایط خاص این فصل از سال و وقوع بارش های رگباری، مردم و مسافران از استقرار در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها به شدت خودداری کنند .

پایان پیام/۳۳۸۹

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان