مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به وضعیت آب وهوای استان گیلان در روزهای آینده، گفت: طبق پیش بینی های نقشه های هواشناسی، آب وهوای استان گیلان از روز یک شنبه تا سه شنبه، ناپایدار و بارانی پیش بینی ...

محمد دادرس امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به وضعیت آب وهوای استان گیلان در روزهای آینده اظهار کرد: براساس پیش بینی نقشه های هواشناسی، از روز یک شنبه تا روز سه شنبه شرایط برای افزایش ابر، بارندگی، رگبار، رعدوبرق، وزش باد و تگرگ فراهم می شود.

وی با اشاره به اینکه بارش ها در ارتفاعات و دامنه ها، شدید پیش بینی می شود، افزود: دمای هوای اکثر مناطق استان گیلان به ویژه در ارتفاعات و دامنه ها در روزهای آینده به طور محسوس کاهش پیدا می کند.

مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به اینکه در مناطق جلگه ای و ساحلی، پدیده مه و کاهش دید افقی پیش بینی می شود، گفت: مردم و مسافران هنگام تردد های جاده ای در محورهای کوهستانی و ارتفاعات، احتیاط لازم را به عمل آورند و در این ایام از کوهنوردی و جابه جایی عشایر کوچ رو نیز اجتناب شود.

دادرس با اشاره به پیش بینی وقوع بارش های رگباری در گیلان بیان کرد: مسئولان مربوطه تمهیدات لازم را جهت جلوگیری از مشکلات احتمالی مانند آب گرفتگی، آسیب به سازه ها، لغزندگی سطح جاده ها، سیلاب، بالاآمدن ناگهانی آب رودخانه ها، رانش و لغزش زمین، تگرگ و صاعقه به عمل آورند.

وی با بیان اینکه کشاورزان نیز باید تمهیدات لازم را جهت جلوگیری از خسارت احتمالی انجام دهند، گفت: باغداران، کشاورزان و گلخانه داران باید اقدام حفاظتی را انجام داده و هنگام وقوع رعدوبرق از حضور در فضاهای باز و ارتفاعات خودداری کنند.

مدیرکل هواشناسی گیلان با بیان اینکه دریا در این مدت مواج و برای فعالیت های دریانوردی مناسب نیست، تصریح کرد: با توجه به شرایط خاص فصل بهار، احتمال بالا آمدن آب رودخانه ها و آبگرفتگی معابر در این ایام دور از انتظار نیست، بنابراین مردم و مسافران از استقرار و برپایی چادرهای مسافرتی در ارتفاعات و رودخانه ها خودداری کنند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان