وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درخصوص زمان رسیدن اورژانس به صحنه حوادث در تصادفات جاده ای توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم ، بهرام عین اللهی؛ وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، صبح امروز (شنبه 5 فروردین ماه) پس از بازدید از مرکز کنترل عملیات اورژانس کشور آماری را از اقدامات انجام شده توسط اورژانس کشور ارائه کرده است.

مدت زمان رسیدن آمبولانس به مصدومان

متوسط زمان حاضر شدن اورژانس در صحنه حوادث به ویژه در تصادفات جاده ای حدود 14 دقیقه، در شهرهای کوچک 8 دقیقه و در شهرهای بزرگ 10 تا 12 دقیقه است.

افزایش مأموریت های اورژانس

مأموریت های اورژانسی از آغاز سال جدید تاکنون 58 درصد افزایش یافته است. به گفته وزیر بهداشت علت این افزایش بیشتر شدن ترددهای جاده ای و مسافرت ها است.

در ایام نوروز بیش از 144 هزار و 861 ماموریت از سوی اورژانس انجام شده است که از این تعداد مأموریت ترافیکی با حدود 27 هزار و 464 مورد 19 درصد رشد داشته است.

در ایام نوروز حدود 44 هزار و 400 درمان در محل انجام شده است و همچنین 5 هزار و 671 اعزام به مراکز درمانی صورت گرفته است که حدود 76 اعزام با پرواز هوایی بوده است.

مأموریت هوایی

در این ایام 76 مأموریت توسط اورژانس هوایی در کشور انجام شده است.

مراجعه مردم به مراکز بهداشتی

از آغاز سال جدید تاکنون مراجعه به مراکز بهداشتی و درمانی رشد 59 درصدی داشته است.

شیفت پزشکان در ایام نوروز

حدود 27 هزار پزشک متخصص و 4 هزار و 500 پزشک فوق تخصص در ایام نوروز مشغول به فعالیت هستند؛ این آمار، فقط مربوط به 664 بیمارستان دانشگاهی است

لازم به ذکر است در ایام نوروز مجموعا هزار و 66 بیمارستان آماده خدمات رسانی بهداشتی و درمانی به مردم هستند.

تماس با سامانه 115 

از آغاز سال جدید تاکنون، مردم در سراسر کشور بیش از 560 هزار تماس با سامانه اورژانس به شماره 115 داشتند.

مراقبت در پایانه های مرزی

بیش از 78 هزار و 647 مسافر در پایانه های مرزی مورد مراقبت های بهداشتی قرار گرفتند و 43 هزار و 546 آزمایش، در حوزه واگیر انجام شد.

بازرسی از هتل ها و رستوران ها

در ایام تعطیلات نوروزی 373 هزار و 970 بازرسی از اماکن اقامتی، هتل ها و رستوران ها انجام شده است.

 بر اساس بازرسی های انجام شده، متأسفانه 8 هزار و 99 متخلف به مراجع مربوطه معرفی و هزار و 496 پلمب صورت گرفته است و 361 هزار و 555 کیلوگرم مواد غذایی و آشامیدنی فاسد، معدوم شده اند.

انتقال خون

در ایام نوروز حدود 57 هزار و 252 واحد خون بین مراکز درمانی توزیع شده است.

احیای بیماران قبلی

در ایام نوروز 713 نفر دچار ایست قلبی شدند که 646 نفر از این بیماران در مراکز درمانی احیا شدند و 67 نفر را هم تکنسین های اورژانس در همان محل احیا کردند.

میزان مراجعه به اورژانس

از ابتدای سال تاکنون مراجعه به اورژانس مراکز درمانی 58 درصد و اعمال جراحی اورژانسی 8 درصد افزایش داشته است.

همچنین مراجعه بیماران گوارشی 42 درصد، بیماران قلبی 26 درصد و مصدومان ترومایی 19 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

اقدامات انجام شده در خصوص کلرسنجی و بهداشت آب آشامیدنی

حدود 152 هزار و 590 مورد، بررسی سلامت آب از سوی تیم سلامت بهداشت محیط انجام شده است.

بلایای طبیعی

از ابتدای سال 1402 تاکنون (در 8 روز گذشته) 7 زمین لرزه در کشور به وقوع پیوسته است.

همچنین در سه استان کشور شاهد وقوع رعد و برق بودیم که به 7 نفر آسیب رسید.

ریزش سنگ از کوه در جاده های استان مازندران نیز به 13 نفر آسیب وارد کرده است.

عین اللهی از عنایت ویژه مقام معظم رهبری در سخنرانی نوروزی نسبت به حوزه سلامت قدردانی کرد و گفت: قدردانی رهبر معظم انقلاب از نیروها، دانشمندان و کادر بهداشت و درمان، لوح افتخاری بر ضمیر آحاد جامعه سلامت و مایه قوت قلب و دلگرمی آنهاست.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه شاهد موج هشتم ویروس کرونا در کشور هستیم، گفت: موج هشتم ویروس کرونا باعث افزایش مراجعه به مراکز درمانی شده است و مهمترین مسئله برای پیشگیری از ابتلا به کرونا تزریق واکسن است؛ بنابراین از آن دسته از مردم کشورمان که از مدت تزریق آخرین واکسن شان 6 ماه می گذرد، تقاضا داریم که برای تزریق مجدد به مراکز بهداشتی مراجعه کنند. 

وزیر بهداشت: موج هشتم کرونا وارد کشور شده است

وی افزود: لازم است آن دسته از مردم عزیز کشورمان که بیماری های زمینه ای، قلبی و دیابت و کهولت سن دارند حتما برای تزریق واکسن اقدام کنند.

عین اللهی از مردم ایران خواست در دید و بازدیدهای نوروزی حتما از ماسک استفاده کرده و اگر دارای علائم سرماخوردگی هستند؛ از تردد در اجتماع خودداری کنند.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان