استاندار گیلان با بیان اینکه راهنمایی رانندگی و پلیس راه باید گلوگاه ها را شناسایی کنند، گفت: راهداری با همراهی پلیس راه و راهنمایی رانندگی باید در خصوص رفع ترافیک در مناطق پر ترافیک به شورای ترافیک طرح ...

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، اسدالله عباسی ظهر امروز در جلسه راهبری شورای ترافیک استان گیلان با بیان اینکه حضور مسافران در استان گیلان به نسبت سال گذشته با افزایش بی سابقه ای مواجه بوده است، اظهار کرد: با توجه گردشگرپذیر بودن استان گیلان، شاهد حضور بیش از هفت میلیون مسافر به این استان بودیم که به نسبت مشابه سال گذشته با افزایش بیش از ۷۰ درصدی مواجه بودیم. 

وی با تاکید بر اتخاذ تمامی تدابیر لازم برای ایجاد شرایط رفاهی مناسب برای مسافران در استان گیلان گفت: با تدابیر اتخاذ شده خوشبختانه تمامی بسترها برای ایجاد شرایط رفاهی مناسب در گیلان فراهم شده و در این استان شاهد انسجام، همراهی و وحدت تمامی دستگاه های بودیم.

نماینده عالی دولت در گیلان با ابرار تاسف از افزایش آمار تصادفات در کشور بیان کرد: متأسفانه آمار تصادفات در سطح کشور و استان گیلان نگران کننده است به طوری که در این مدت و در استان گیلان ۹ نفر جان خود را از دست دادند از این رو باید تمامی مناطق حادثه خیز در استان گیلان شناسایی شود تا کام مردم در ایام نوروز تلخ نشود. 

استاندار گیلان نقش حضور نیروهای پلیس راه در تمامی محورهای مواصلاتی استان را در راستای کاهش بار ترافیکی بسیار موثر دانست و افزود: در ۳۰ کیلومتر مانده به ورودی استان و در تمامی محورهای مواصلاتی باید نیروی انتظامی و پلیس راه به مانند گذشته با قدرت حضور پیدا کنند. 

وی با بیان اینکه راهنمایی رانندگی و پلیس راه باید گلوگاه ها را شناسایی کرده و راهکار علمی و فنی برای رفع ترافیک را ارائه دهند، تصریح کرد: با تدابیر اتخاذ شده امسال در میدان گیل لاهیجان مدیریت خوبی شده و ترافیکی که در سال گذشته داشتیم دیگر در آن منطقه وجود ندارد ولی در برخی دیگر نقاط به مانند گلوگاه تالش، آستارا، لنگرود و رودسر شاهد ترافیک هستیم. 

استاندار گیلان با دستور به راهداری در خصوص ارایه طرح های کاهش ترافیک در محورهای مهم و مواصلاتی این استان گفت: راهداری با همراهی پلیس راه و راهنمایی رانندگی باید در خصوص رفع ترافیک در مناطق پرترافیک به شورای ترافیک استان طرح لازم را ارائه بدهد ولی این امر تاکنون تحقق پیدا نکرده است. 

عباسی با تاکید بر اینکه شعار راهبردی سال یعنی مهار تورم و رشد تولید در استان گیلان باید به خوبی اجرایی شود، افزود: امید دادن به مردم و مقابله با ناامیدی باید در کشور و استان گیلان اجرایی شود لذا فرمانداران مسؤول هستند اجازه ندهند افراد شعار ناامیدی به مردم بدهند.

وی با اشاره به افزایش مصرف آب، برق و گاز در استان گیلان در طی چند روز گذشته و با توجه ورود بیشمار مسافران به این استان بیان کرد: همزمان ۲ برابر جمعیت استان گیلان مسافر داریم که منجر به افزایش مصرف آب و برق شده ولی مدیران دستگاه های اجرایی به طور جهادی در حال کنترل شرایط بوده و مشکلی در این خصوص وجود ندارد. 

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه مهمترین محور مواصلاتی استان گیلان شهر رودبار است از این رو فرماندار رودبار باید شبانه روز فعالیت کرده و گزارش لحظه ای به شورای ترافیک ارائه دهند، تصریح کرد: تمامی فرمانداران موظف هستند بخشی از بودجه خود را به پایش تصویری در جاده ها و نصب دوربین اختصاص دهند چون انجام این مهم منجر به رصد دقیق ارتباطات و کنترل ترافیک می شود. 

به گفته عباسی، هیج جاده ای در استان نباید به بهانه کنترل ترافیک بسته و مسدود شود زیرا منجر به افزایش بار ترافیکی در دیگر نقاط استان می شود. 

وی با بیان اینکه فرمانداران موظف هستند به طور مستمر از نانوایی ها و واحدهای تولیدی در شهرستان ها بازدید میدانی کنند، گفت: با توجه به فرارسیدن ماه مبارک رمضان باید فرمانداران با اکیپ تخصصی از نانوایی ها، فروشگاه های زنجیره ای، شیرینی پزی ها بازدید میدانی و گزارش خود را به استانداری ارسال کنند. 

پایان پیام/۸۴۰۰۸

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان