ورود مسافر به گیلان رکورد زد

۱۴۰۲/۰۱/۰۶ ۱۷:۴۲ چاپ کد خبر: 182185
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان در خصوص آمار مسافران ورودی (زمینی و هوایی) به استان گفت: حدود هشت میلیون و 500 هزار نفر در طرح نوروزی امسال وارد استان گیلان شده اند که نشان دهنده رشد ۵۴ ...

ولی جهانی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در رشت در خصوص آمار مسافران ورودی و اقامت کننده در طرح تعطیلات نوروزی امسال، اظهار کرد: طی ۱۶ اسفند تاکنون بالغ بر یک میلیون و ۳۸۷ هزار خودرو وارد استان گیلان شده است.

به گفته مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان ورود خودرو به استان گیلان با رشت ۷۱ درصدی همراه بوده و در همین بازه زمانی بالغ بر یک میلیون و ۱۳۵ هزار خودرو نیز از استان خارج شده اند.

وی در خصوص آمار مسافران ورودی (زمینی و هوایی) به استان نیز گفت: حدود هشت میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در طرح نوروزی امسال وارد استان گیلان شده اند که نشان دهنده رشد ۵۴ درصدی است.

جهانی همچنین از رشد بیش از ۱۱۹ درصدی اقامت مسافران در استان گیلان خبر داد و افزود: از ۱۶ اسفند سال گذشته تاکنون ۶ میلیون و ۶۹۹ هزار نفر در مراکز گردشگری، اقامتی و تفریحی استان اقامت کرده اند.

وی با اشاره به جزئیات مسافران خارجی بیان کرد: گردشگران خارجی اقامت کننده در مراکز اقامتی استان گیلان نیز ۲۵۹ نفر بوده و دارای رشد ۷۵ درصد است که دارای ملیتی آذربایجانی، روسی، پرتغالی، ترکیه ای، عراقی، افغانستانی، مغولستانی، ازبکستانی، چینی، هندی، لبنانی و کره ای هستند.

 مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان همچنین اشغال تخت تأسیسات اقامتی ثابت تحت پوشش این اداره کل را ۱۱۶.۵۴ درصد اعلام کرد.

جهانی همچنین تعداد بازدیدکنندگان از موزه ها، بناهای تاریخی و جاذبه های گردشگری گیلان را حدود ۳۸۰ هزار نفر اعلام کرد.

پایان پیام/۳۳۸۹

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان