بهار گیلان تابستانی می شود

۱۴۰۲/۰۱/۰۹ ۱۴:۳۸ چاپ کد خبر: 182252
به گفته مدیرکل هواشناسی گیلان، بررسی نقشه های هواشناسی نشان دهنده عبور جریانات گرم و جنوبی از روز چهارشنبه تا پنجشنبه در منطقه است.

محمد دادرس در گفت وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به وضعیت آب وهوای گیلان در روزهای آینده اظهار کرد: بررسی نقشه های هواشناسی نشان دهنده عبور جریانات گرم و جنوبی از روز چهارشنبه تا عصر پنجشنبه در منطقه است. 

وی با اشاره به اینکه دمای هوا در روز چهارشنبه ۸ تا ۱۲ درجه افزایش پیدا می کند، افزود: با نفوذ جریانات جنوبی در منطقه احتمال ورزش باد گرم شدید به ویژه در ارتفاعات و دامنه ها و پدیده مه در نقاط ساحلی و جلگه ای پیش بینی می شود. 

مدیرکل هواشناسی استان گیلان با بیان اینکه هوای گیلان در این ۲  روز گرم و آفتابی است، گفت: وزش باد گرم در برخی از نقاط استان گیلان از جمله ارتفاعات و دامنه ها شدید و خیلی شدید پیش بینی می شود. 

دادرس بابیان اینکه با توجه به وزش باد شدید، ساکنان حاشیه جنگل ها و گردشگران از روشن کردن آتش در عرصه های جنگلی جدا خودداری کنند، افزود: احتمال ذوب سریع برف ها در مناطق کوهستانی و افزایش سطح آب رودخانه ها هم وجود دارد، بنابراین مردم و مسافران از استقرار و برپایی چادرهای مسافرتی در ارتفاعات و رودخانه ها خودداری کنند. 

وی با اشاره به اینکه واحدهای تولید تمهیدات لازم را بیاندیشید، تصریح کرد: با توجه به افزایش دما، بخش های مختلف کشاورزی نظیر گلخانه داران، پرورش دهندگان ماهی، مرغ داری ها تمهیدات لازم را به عمل آورند زیرا احتمال آسیب به سازه های سست، گلخانه ها و تابلوها و شکسته شدن شاخه درختان وجود دارد. 

دادرس با تأکید بر اینکه مسؤولان نیز اقدامات لازم را جهت مقابله با حوادث احتمالی به عمل بیاورند، بیان کرد: بخش های مختلف اجرایی استان نظیر، مدیریت بحران، مدیریت منابع طبیعی و جهاد کشاورزی، فرودگاه، سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای، سازمان بنادر و دریانوردی، مدیریت حمل ونقل، پلیس راه و راهور، فرمانداری ها و شهرداری ها، مدیریت منابع آب و برق، سازمان آتش نشانی با توجه به اطلاعیه صادره، تمهیدات لازم را به عمل آوردند. 

مدیرکل هواشناسی استان گیلان بابیان اینکه مسؤولان تمهیدات لازم را به عمل بیاورند، افزود: مسؤولان مربوطه توصیه های کارشناسی را صادر نمایند و هرگونه تغییر در نقشه های هواشناسی اطلاع رسانی خواهد شد. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان