استاندار گیلان با تاکید به اینکه سال جدید با انسجام بیشتر و بهره مندی از همه ظرفیت ها باید سال تحول در کلانشهر رشت باشد، افزود: مدیران حوزه شهری تمام اندیشه و عمل خود را برای تسهیل در امور شهروندان و ...

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، اسدالله عباسی در دیدار نوروزی با اعضای شورای اسلامی شهر رشت در ساختمان استانداری گیلان با تبریک سال نو و فرا رسیدن ماه مبارک رمضان اظهار کرد: انسجام و وحدت رویه در مدیریت شهری با همدلی و هم افزایی شورای اسلامی شهر، به پویایی و نشاط کلانشهر رشت کمک می کند. 

وی با تاکید به اینکه سال جدید با انسجام بیشتر و بهره مندی از همه ظرفیت ها باید سال تحول در کلانشهر رشت باشد، افزود: مدیران حوزه شهری تمام اندیشه و عمل خود را برای تسهیل در امور شهروندان و پویایی شهر، توجه به محرومیت زدایی مناطق حاشیه شهر، کاهش ترافیک، توسعه مباحث فرهنگی و اجتماعی و دیگر وظایف محوله به کار گیرند. 

استاندار گیلان با بیان اینکه تصفیه خانه شیرابه سراوان از وضعیت مطلوبی برخوردار است، تصریح کرد: کارشناسان مربوطه، آخرین وضعیت تصفیه خانه شیرابه سراوان را شرح داده و با بررسی های به عمل آمده مشخص شد وضعیت تصفیه خانه مناسب است که باید به وضعیت مطلوب برسد. 

عباسی با اشاره به اجرای طرح جامع پسماند در تمامی شهرهای گیلان گفت: طرح جامع پسماند در تمامی شهرستان های گیلان باید با جدیت و بصورت عملیاتی اجرایی شود. 

وی ساماندهی و مدیریت پسماند به ویژه بهسازی و مهیاسازی لندفیل سراوان را یکی از اهداف دولت سید ابراهیم رئیسی در گیلان دانست و بیان کرد: بهسازی کامل سراوان باید به بهترین نحو انجام شود و برای تحقق این مهم از ظرفیت های ملی استفاده و اعتبارات لازم تخصیص داده شد تا به اعتبارات حوزه شهرداری رشت افزوده شود. 

عباسی با اشاره به اینکه معضل پسماند سراوان یک ابر چالش در استان گیلان بود، گفت: این مشکل بزرگ برای روسای جمهور پیشین به دغدغه مبدل نشده بود و بنده در دیدار با رئیس جمهوری، معضل پسماند سراوان را به یک دغدغه مهم برای ایشان مبدل کردم چراکه مردم عزیز آن منطقه با مشکلات فراوانی مواجه بودند. 

برای رفع کامل مشکل زباله سراوان نیازمند تداوم همراهی دولت و استاندار هستیم

رئیس شورای اسلامی شهر رشت نیز در این دیدار با تبریک فرا رسیدن بهار طبیعت و حلول ماه مبارک رمضان اظهار کرد: در ابتدا از حمایت ها و همراهی استاندار گیلان پیرامون رفع مشکلات پسماند در سراوان تشکر می کنیم. 

محمد حسین واثق کارگرنیا با بیان اینکه سال ها در سراوان شاهد کم کاری، ترک فعل و قصور بودیم، افزود: با نگاه حمایتی دولت و استاندار گیلان به عنوان نماینده عالی دولت در استان، اقدامات خوبی طی چند ماهه اخیر در سراوان انجام شده که موجبات دلگرمی ساکنین این منطقه شده است. 

وی با تاکید به اینکه رفع مشکلات مربوط به سراوان همچنان نیازمند نگاه حمایتی دولت و استاندار گیلان است، گفت: از استاندار گیلان تقاضا داریم که باز هم در این مسیر مدیریت شهری رشت را حمایت کنند. 

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه شهرداری رشت در حال حاضر منتظر اعلام دفنگاه جدید است، بیان کرد: کارخانه کودآلی امکانات دفنی ندارد و در شرایط فعلی زباله ها در انجا دپو می شود که در صورت تداوم این اقدام، عملکرد دستگاه هایی که در رابطه با کودآلی فعالیت دارند با چالش جدی مواجه می شود. 

کارگرنیا با بیان اینکه برای رفع چنین مشکلاتی نیازمند محل جدیدی برای دفن زباله هستیم، گفت: برای تحقق این مهم نیازمند ورود استاندار گیلان و وزیر کشور هستیم. 

پایام پیام/۸۴۰۰۸

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان