رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ تمهیدات ترافیکی پلیس راهور در روز "طبیعت" را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سردار محمدحسین حمیدی؛ رئیس پلیس راهور  تهران بزرگ ضمن  آرزوی  قبولی  طاعات و عبادات مردم روزه دار به نکات مهمی  در  خصوص  ترددهای شهروندان و مسافران نوروزی شهر  تهران اشاره و تمهیدات و محدودیت های  تردد را بیان کرد.

وی  گفت: بر اساس سنت دیرینه و کهن ایرانیان، همه ساله شهروندان تهرانی در روز سیزدهم فروردین که به روز طبیعت مشهور است، به منظور گردش و تفریح به دامان سبز طبیعت مانند پارک ها، تفرجگاه ها و گردشگاه های عمومی داخل و اطراف شهر عزیمت می کنند. از طرفی با توجه به وضعیت خاص سال 1402 و قرار داشتن روز مذکور در ماه مبارک رمضان، احتمال تغییر زمان حضور شهروندان در نشانگاه های موصوف متصور بوده به نحوی که شاهد حضور گسترده آنان در زمان بعدازظهر و یا افطار خواهیم بود.

حمیدی ادامه داد: بنابراین پلیس راهور فاتب با پیش بینیِ این موضوع  اقدام به پوشش ترافیکی مناسب در معابر پیرامونی تفرجگاه ها، پارک ها و بوستان های سطح شهر تهران از جمله پارک های چیتگر، سرخه حصار، یاس فاطمی و... کرده است .

رئیس پلیس راهور تهران گفت: این تمهیدات ترافیکی  به منظور برقراری نظم و ایمنی ترافیکی و سهولت حرکت در معابر و تقاطع های پیرامون تفرجگاه های شهر تهران، انضباط بخشی پارک حاشیه ای معابر شهر تهران به ویژه معابر پیرامونی پارک ها و بوستان ها و جلوگیری از گره های ترافیکی در محدوده های هدف و همچنین کنترل ترددهای منتهی به تفرجگاه ها انجام می شود.

افزایش 39 درصدی ترددها در نوروز/ روز گذشته 26 نفر در تصادفات کشته شدند

وی  گفت : تردد تمامی کامیون ها و تریلرها باستثناء وسایل نقلیه حامل مواد سوختی و مواد غذایی فاسد شدنی در تمامی معابر شهر تهران از ساعت 6 الی 24 در روزهای شنبه مورخ 1402/01/12 و یکشنبه مورخ 1402/01/13 ممنوع است.

توصیه های  رئیس پلیس راهور  در  روز  طبیعت

حمیدی گفت: پلیس راهور با تخلفات حادثه ساز رانندگان که خط قرمز پلیس است در این روز به جد برخورد می کند  علاوه بر این و تیم های پلیس راهور  تهران بزرگ در  این روز به محض  مشاهده تخلفاتی از  جمله  جابجایی و حمل مسافر بیش از ظرفیت همچنین سوار کردن مسافر در صندوق عقب اتومبیل، اضافه بار روی باربند و اطاق بار، سوار کردن مسافر و اطفال در سمت چپ راننده  و جابجایی مسافر در  قسمت بار  وانت ها،  ضمن اعمال قانون از  حرکت این وسایل جلوگیری  به عمل خواهند آورد.

وی  به راکبین موتورسیکلت توصیه کرد با سرعت مجاز  و از  سمت راست در  معابر  حرکت کنند و از حرکت و تردد دسته جمعی پرهیز کنند و برابر ظرفیت مجاز  تردد و حتما خود و سرنشین از کلاه ایمنی  استفاده کنند.

رئیس پلیس راهور تهران گفت: حرکت با دنده عقب در بزرگراه ها ممنوع است، رانندگان به تابلوی  هدایت مسیر توجه بیشتری کنند چراکه  پلیس راهور با این تخلف  به صورت جد برخورد می کند.

حمیدی بیان کرد: در روز طبیعت تمامی همکاران بنده در معابر حضور دارند و طرح های ترافیکی مقطعی برقرار می کنند که نیاز به همکاری  شهروندان و رانندگان دارد و از تمامی رانندگان تقاضا می شود  با پلیس راهور مستقر همکاری لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان