به گزارش سایت خبری تحلیلی لنگرخبر، پرویز محمدنژاد در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به فرارسیدن فصل کشاورزی و لزوم پیگیری مشکلات اولیه کشاورزان به ویژه آب زراعی، اظهار کرد: آب و آبرسانی به شالیزارها و مزارع شهرستان لنگرود یکی از موضوعات مهم است.

وی لنگرود را آخرین منطقه آبخور سد سفیدرود دانست و افزود: تجربه سال های گذشته نشان می دهد که عمدتا در فصول کشاورزی با کمبود آب و افت فشار در خط انتقال مواجه هستیم لذا چاره ای جز مدیریت منابع آبی در منطقه نداریم.

نماینده شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامی از لایروبی ۴۰ استخر و آب بندان این شهرستان خبر داد و اضافه کرد: تا ۱۰ روز آینده کلیه آب بندان های شهرستان که ذخیره بزرگ آبی منطقه است، لایروبی می شود که برای آبیاری شالیزارها مفید است.

محمدنژاد از کلنگ زنی سد لاستیکی اطاقور طی روزهای آینده با اعتبار ۹ میلیارد تومانی خبر داد و اضافه کرد: با اجرای این سد ضمن تامین آب کشاورزی منطقه اطاقور و پایین دست، آب شرب نیز تامین می شود.

وی همچنین از احداث سد لاستیکی رادارکومه خبر داد و بیان کرد: شهرستان لنگرود ۹۲۰۰ هکتار شالیزار دارد که آب ۷۰۰۰ هکتار آن توسط سد سفیدرود تامین می شود لذا با احداث دو سد مذکور، آب مورد نیاز برای ۳۰۰۰ هکتار از رادارکومه و چمخاله و ۲۰۰۰ هکتار در بالادست اطاقور تامین می شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس همچنین به احداث دو ایستگاه پمپاژ فوق قوی و خط انتقال آن در لنگرود خبر داد و تاکید کرد: تاکنون پنج میلیارد تومان برای ایستگاه تخصیص یافته و پنج میلیارد تومان دیگر برای خط انتقال تخصیص خواهد یافت تا بتوانیم بیش از ۲۰۰۰ هکتار دیگر از اراضی کشاورزی را مشروب کنیم.

وی در ادامه به پیگیری ها جهت راه اندازی شهرک گلخانه ای لنگرود اشاره و عنوان کرد: این گلخانه در زمینی به مساحت ۵۰ هکتار احداث می شود و لذا در مرحله تملک زمین هستیم و به زودی کار آغاز می شود. همچنین به اعتبار ۱۰۰۰ میلیارد تومانی جهت ایجاد تاسیسات زیربنایی همچون راه و برق و آب و گاز و... نیاز داریم.

محمدنژاد، با بیان اینکه محصولات کشاورزی این شهرک گلخانه ای به کشورهای حوزه دریای خزر صادر می شود، خاطرنشان کرد: هر هکتار گلخانه حداقل برای ۱۵ نفر شغل ایجاد می کند و لذا احداث گلخانه ۵۰ هکتاری لنگرود می تواند بالغ بر ۱۰۰ نفر را مشغول کند.

انتهای پیام

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان