برگزاری محفل شعر رمضان در گیلان

۱۴۰۲/۰۱/۱۷ ۰۴:۰۲ چاپ کد خبر: 182465
به گفته رئیس حوزه هنری گیلان، محفل شعر رمضان با حضور شاعران و جمعی از مدیران فرهنگی استان در محضر آیت الله فلاحتی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار فارس از رشت، رسول منفرد امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه یکی از مهم ترین مسائل انقلاب اسلامی نه تنها در استان گیلان بلکه در ایران این است که هویت انقلاب اسلامی به خوبی شکل بگیرد و درست نشان داده شود، اظهار کرد: اول باید هویت انقلاب اسلامی را بشناسیم، پیشکسوتان را معرفی کنیم و با تجلیل از آن ها و الگوسازی برای نوجوانان و جوانان برای بازسازی هنر انقلاب گام های صحیح برداریم. 

وی با تاکید براینکه در تلاشیم تا با همکاری نهادهای فرهنگی و هنرمندان بومی هویت هنر انقلاب اسلامی را به خوبی شکل دهیم، گفت: در برخی از شاخه های هنر و فضاهای آموزشی هنرمندانی هستند که در دل با هویت دینی و اجتماعی جامعه و انقلابی اسلامی همراه هستند اما به دلیل نبود فضای مناسب برای ارائه هنر خود، مجبورن برای ماندن در فضاهای آموزشی نامناسب یکسری عقب نشینی ها را در سبک های هنری خود داشته باشن، که باید با تلاش بیشتر بسترهای مناسب برای این هنرمندان فراهم شود. 

رئیس حوزه هنری گیلان با اشاره بر اینکه جامعه نیازمند هنرمندان است، افزود: در جامعه نباید همه به دنبال دکتر شدن و مهندس شدن و کارهای فنی باشند، حوزه هنری با ایجاد چنین محافلی در تلاش است که ذائقه های هنری تقویت شود و با حمایت و کمک علاقه مندان در مسیر رشد و بالندگی قرار گیرند. 

 

منفرد با بیان اینکه امسال دومین سال برگزاری محفل شعر رمضان در بیت آیت الله فلاحتی نماینده ولی فقیه است، تصریح کرد: یک شاعر انقلاب اسلامی باید محفلی داشته باشد تا باخیال راحت شعرش را با مضامین و هویت انقلابی با افتخار خوانش کند و دیده بشود و تشویق شود، اگر چنین فضاهایی را محیا نکنیم یک هنرمند از دل روستا چگونه باید هنر خود را بدون دلسردی در معرض همگان قرار دهد. 

وی با تشکر از همه نهادهای فرهنگی و رسانه ها که همراه هستند، گفت: ما باید یاری گر همدیگر باشیم تا در همه عرصه های هنری هویت هنر انقلاب اسلامی را در استان تشکیل دهیم. 

پایان پیام/۸۴۰۰۸

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان