انواع زئولیت دستگاه اکسیژن ساز

۱۴۰۲/۰۱/۱۷ ۱۰:۵۰ چاپ کد خبر: 182472

انواع زئولیت دستگاه اکسیژن ساز

زئولیت‌ها دارای دو نوع مختلف طبیعی و مصنوعی می‌باشند. برای دستگاه‌های اکسیژن ساز، از زئولیت‌های مصنوعی استفاده می‌شود. زیرا مدل طبیعی آن نمی‌تواند گاز‌های دیگر را از اکسیژن جدا کند. همان طور که در ابتدا عنوان کردیم، زئولیت از آلومینو سیلکات ساخته شده است که دارای ساختار پیچیده‌ای می‌باشد. آن‌ها به صورت حلقه‌هایی می‌باشند که به صورت پیوسته از یون اکسیژن، سیلیسیم و آلومینیوم ساخته شده اند.

زئولیت چه کاربردی دارد؟

یکی از رایج‌ترین کاربردهای زئولیت دستگاه اکسیژن ساز، استفاده از آن در تولید کاغذ و داروها می‌باشد. برای تولید اکسیژن می‌توان از دو روش استفاده کرد. روش اول تبرید و روش دوم جذب با نوسانات فشار است. از روش جذب با نوسان فشار برای دستگاه‌های اکسیژن خانگی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

با روش PSA، هوا از مواد آلومینو سیلکات عبور می‌کند. هوای عبور داده شده، فیلتر می‌شود.

زئولیت صنعتی چه کاربردهایی دارد؟

از زئولیت صنعتی، علاوه بر آن که در اکسیژن سازها استفاده می‌شود، در جاهای دیگری نیز کاربرد دارد. از زئولیت برای خوراک دام ها، جنگل داری، پرورش گل‌ها و گیاهان، گلخانه ها، ساختن محوطه، سیستم‌های هیدروپونیک و تصفیه کردن آمونیاک در استخرهایی که آبزیان را پرورش می‌دهند، استفاده می‌شود.

تولید پودر دستگاه اکسیژن ساز

تمامی دستگاه‌های اکسیژن ساز، از مکانیزم خاص و یکسانی برای تولید اکسیژن استفاده می‌کنند. اکسیژن سازها از طریق پمپ، هوا را به اطراف خود جذب می‌کند. سپس آن را با محفظه‌ای که دارای پودر زئولیت زیادی است، پر می‌کنند. همان طور که اشاره کردیم، زئولیت دستگاه اکسیژن ساز وظیفه دارد تا ۲۱ درصد از اکسیژن را که در هوا وجود دارد، از دیگر گازها مانند نیتروژن و… جدا کند و به جهات دیگر انتقال دهد. دستگاه‌های اکسیژن ساز از طریق کمپرسور فشار، اکسیژنی را که در محفظه ذخیره شده است را به ۲۲۰ میلی متر جیوه می‌دهند. در ادامه اکسیژنی را که در محفظه فشرده شده، به عقب جریان‌سنج که در جلوی دستگاه است، انتقال می‌دهد. سپس از طریق دهانه مخصوص به دهان و بینی بیمار هدایت می‌شود.

در هنگام خرید دستگاه اکسیژن ساز به چه نکاتی توجه کنیم؟

هنگامی که قصد خرید دستگاه اکسیژن ساز را دارید، باید به دو نکته مهم و ضروری توجه کنید. ابتدا نوع کارکرد دستگاه اکسیژن ساز و نکته دوم کارایی آن می‌باشد. کارایی دستگاه به این معناست که اکسیژن ساز در هر دقیقه چه مقدار اکسیژن تولید می‌کند. این دو نکته به یکدیگر مربوط می‌باشند و باید آن‌ها را در نظر بگیرید. همچنین این نکته را در نظر بگیرید که کدام مدل از دستگاه‌های اکسیژن ساز برای‌تان مناسب‌تر و بهتر است.

خرید زئولیت برای دستگاه اکسیژن ساز

برای خرید زئولیت دستگاه اکسیژن ساز خانگی و یا صنعتی می‌توانید از طریق وب سایت پتروتات ما با کارشناسان و متخصصین ما در تماس باشید.

زئولیت مولکولارسیو 13X-HP (زئولیت اکسیژن ساز بیمارستانی)

  • این گرید برای استفاده در واحد های اکسیژن ساز بیمارستانی به روش PSA می باشد.
  • خلوص اکسیژن خروجی: 92% تا 95%
  • سطح ویژه وسیع
  • طول عمر زیاد
  • توانایی بالا در نسبت انتخاب پذیری N2/O2
  • استحکام و مقاومت مکانیکی بالا
  • مناسب برای واحد های PSA اکسیژن ساز بیمارستانی

زئولیت مولکولارسیو OXY-LXP (زئولیت اکسیژن ساز خانگی)

یک مولکولارسیو پیشرفته بر پایه لیتیوم  (LiLSX) برای استفاده در واحدهای اکسیژن ساز خانگی به روش VPSA طراحی شده است. این مولکولارسیو عملکرد بالا و صرفه جویی در مصرف انرژی را به همراه دارد.

  • خلوص اکسیژن خروجی: 92% تا 95%
  • سطح ویژه وسیع
  • طول عمر زیاد
  • توانایی بالا در نسبت انتخاب پذیری N2/O2
  • استحکام و مقاومت مکانیکی بالا
  • مناسب برای واحد های اکسیژن ساز PSA و VPSA
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان