نماینده عالی دولت در گیلان بی حجابی موجود در برخی از بیمارستان های خصوصی در استان گیلان را غیرقابل قبول دانست و گفت: در تمامی دانشگاه های گیلان چه دولتی و چه آزاد و همچنین درتمامی بیمارستان ها و مراکز ...

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، اسدالله عباسی امروز در جلسه قرارگاه عفاف و حجاب و در سالن الغدیر استانداری با بیان اینکه در مسئله عفاف و حجاب باید به فرمایشات مقام معظم رهبری توجه جدی شود، اظهار کرد: مقام معظم رهبری در آخرین دیدارشان با کارگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی فرمایشاتی را در خصوص مسئله عفاف و حجاب بیان فرمودند که برگرفته از دین مبین اسلام و شرع است.

وی منویات مقام معظم رهبری در خصوص مسئله عفاف و حجاب را فصل الخطاب مسؤولان دانست و گفت: مقام معظم رهبری کشف حجاب را حرام شرعی و سیاسی دانستند، از این رو باید مسؤولان با برنامه ریزی دقیق جایگاه عفاف و حجاب را که خار چشم دشمنان ایران اسلامیست، به درستی تبیین کنند. 

استاندار گیلان با تاکید بر برنامه ویژه دشمن برای ایجاد هنجارشکنی در کشور افزود: دشمن با برنامه و نقشه به دنبال ایجاد ناهنجاری از طریق بی حجابی در جامعه است، از این رو باید الگوی کامل زن مسلمان به جهانیان معرفی شود. 

وی زنان ایرانی را الگوهایی ارزشمند و تمدن ساز خواند و بیان کرد: بانوان توانمند ایران اسلامی که با عفت و تمکین به حجاب در میادین مختلف خوش حضور یافته و خوش درخشیدند، باید به همگان معرفی شوند. 

نماینده عالی دولت در گیلان با تأکید بر لزوم پرهیز از هرگونه اقدام بی قاعده در خصوص عفاف تصریح کرد: بنا به تاکید مقام معظم رهبری، پیرامون مسئله عفاف و حجاب مسؤولان باید برنامه داشته باشند، زیرا انجام امور بی قاعده به بدتر شدن شرایط می انجامد. 

وی با اشاره به سیاست دولت مردمی سیزدهم به حل معضل عفاف و حجاب در کشور و استان های شمالی گفت: تمامی مسؤولان باید در خصوص عفاف و حجاب باید راهبردی داشته باشند، زیرا دشمن با سرعت در حال اجرای سیاست های خود است. 

نماینده عالی دولت در گیلان با ابراز تأسف از رهاشدن مدارس در ۱۰ سال گذشته در کشور بیان کرد: در حوزه آموزش عالی نیز اگر در مدت یاد شده از ورود دانشجویان و اساتید هنجارشکن به دانشگاه ها جلوگیری می شد، شاهد روز چنین اتفاقاتی در کشور نبودیم. 

عباسی با تأکید بر اینکه دشمن برای اشاعه بی حجابی در کشور و جامعه از همان روزهای کرونا و از طریق بستر فضای مجازی برنامه داشته، گفت: حجاب یک امری دینی و الهی و یک الزام قانونی است و تا زمانی که از بستر فضای مجازی برای تولیدات فرهنگی در حوزه عفاف و حجاب تلاش نشود، نمی توان مشکلی را برطرف کرد. 

وی از ابلاغ دستورالعملی به استانداری ها در حوزه عفاف و حجاب خبر داد و بیان کرد: در اسفندماه سال گذشته دستورالعملی از سوی وزارت کشور در خصوص عفاف و حجاب و شامل ۱۷ بند به تمامی استانداران کشور ارسال شد که لازم الااجرا بوده و به تمامی ادارات و نهادها ابلاغ می شود. 

نماینده عالی دولت در گیلان همچنین با اشاره به برگزاری جلسات متعدد از جمله شورای فرهنگ عمومی در حوزه عفاف و حجاب در گیلان تصریح کرد: در استان گیلان و در خصوص مسئله عفاف و حجاب جلسات متعددی و با حضور تمامی دستگاه برگزار شده و اکنون تمامی ادارات و مدیران به وظایف قانونی خود در مورد عفاف و حجاب آگاه هستند و اگر مدیری به وظایف خود در این خصوص به درستی عمل نکند در پیشگاه خدا و مردم باید پاسخگو بوده و بنده به عنوان خدمتگزار مردم با آن مدیر برخورد می کنم. 

وی با بیان اینکه تمامی ادارات و فرمانداری ها باید در حوزه عفاف وحجاب چه در بخش سخت افزاری و نرم افزاری برنامه داشته باشند، افزود: عدم وجود برنامه مدون و راهبردی در مدارس، دانشگاه ها و تمامی ادارات در حوزه عفاف و حجاب به هیچ عنوان پذیرفته نیست، زیرا هر کدام از ما به عنوان مسئول باید در مورد برنامه دشمن برای اشاعه فرهنگ بی حجابی در جامعه دغدغه داشته باشیم. 

استاندار گیلان بی حجابی موجود در برخی از بیمارستان های خصوصی در استان گیلان را غیرقابل قبول دانست و بیان کرد: در تمامی دانشگاه های گیلان چه دولتی و چه آزاد و همچنین درتمامی بیمارستان ها و مراکز درمانی دولتی و خصوصی باید حجاب به طور کامل رعایت شود و نظارت جدی دراین خصوص انجام خواهد شد. 

به گفته عباسی، مقام معظم رهبری در خصوص عفاف و حجاب حکم اولیه و ثانویه را اعلام کرده و بر همگان و تمامی کارگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی واجب است تا به دستور و فتوای مقام معظم رهبری به عنوان ولی فقیه توجه جدی داشته و آن را اجرایی کنند. 

وی بر لزوم پخش اذان در تمامی مساجد و بقاع های متبرکه گیلان تاکید کرد و گفت: روحیه انقلابی و اسلامی باید از مساجد ایران اشاعه پیدا کند، از این رو باید در تمامی مساجد و بقاع های متبرکه در استان گیلان در هنگام نماز، اذان پخش شود. 

نماینده عالی دولت در گیلان رعایت حجاب در داخل مرزهای نظام مقدس جمهوری اسلامی را یک اصل شرعی و دینی دانست و بیان کرد: باید با داشتن یک برنامه راهبردی با معضل عفاف و حجاب در کشور و استان گیلان برخورد شود و من به عنوان استاندار نمی گذارم تا بی حجابی، بی عفتی و بی بند و باری در پارک ها، تفرجگاه ها و منطقه آزاد انزلی رواج پیدا کند چون رعایت حجاب و عفاف در داخل مرزهای نظام مقدس جمهوری اسلامی یک اصل مهم و شرعی است. 

عباسی با اشاره به هدف دشمن برای نا امن ایجاد کردن شرایط کشور برای افراد مذهبی و بانوان محجبه تصریح کرد: وظیفه ناوگان حمل و نقل عمومی دراستان گیلان این است که افراد بی حجاب و هنجارشکن که همواره در پی نا امن کردن شرایط برای مردم و بانوان محجبه هستند را شناسایی کنند تا از ارائه خدمات به آنان جلوگیری شود. 

وی با تأکید بر رعایت کامل عفاف و حجاب به عنوان یک وظیفه شرعی و دینی در استان گیلان بیان کرد: ما در دوران دفاع مقدس و اغتشاشات اخیر هشت هزار شهید ندادیم که عده ای هنجارشکن به مقدسات دینی و فرهنگ غنی گیلان توهین کنند، لذا تمامی فرمانداران، شهرداران و بخشداران در این استان باید طبق قانون به حوزه حجاب ورود کنند و از امروز نظارت جدی در این خصوص انجام شده و تیم های بازرسی ویژه ای هم تشکیل خواهد شد. 

استاندار گیلان با اشاره به نزدیک بودن به فصل گرم سال لزوم داشتن برنامه های فرهنگی درشهرستان های ساحلی گیلان گفت: رئیس شورای تأمین هر شهرستان فرمانداران هستند لذا اگر در سواحل گیلان ناهنجاری و یا هتک حرمتی صورت گیرد، فرمانداران باید پاسخگو باشند و هیچ عذری پذیرفته نیست. 

عباسی با بیان اینکه باید کارگروه فرهنگی در شهرستان های استان و با محوریت فرمانداری ها و ریاست ائمه محترم جمعه تشکیل شود، افزود: باید در سواحل گیلان جشنواره های بومی محلی با محوریت عفاف و حجاب برگزار و درآن نمایشگاه لباس های بومی محلی متناسب با مبانی اسلامی به نمایش گذاشته شود. 

وی انجام کارهای فرهنگی و استفاده از بیلبورد و فضای شهری برای گسترش فرهنگ حجاب در جامعه را بسیار مهم برشمرد و بیان کرد: شهرداران و فرماندارن باید تمامی بیلبوردهای خود را به عفاف و حجاب اختصاص داده و فضای شهر را طوری برای بانوان محجبه فراهم کنند که هنجارشکنان اجازه خودنمایی نداشته و سکوت کنند. 

نماینده عالی دولت در گیلان با دستور به رئیس سازمان صمت در خصوص برخورد با صنوفی که حجاب در آنان رعایت نمی شود، گفت: حفظ حرمت بازاریان و تمامی صنوف بر همگان واجب است اما نباید این مهم عاملی برای هنجارشکنی برخی از صنوف شود از این رو سازمان صمت در برخورد با صنوفی که در آن حجاب رعایت نمی شود هیچگونه مماشاتی نداشته و نسبت به پلمپ آن واحد اقدام کنند. 

عباسی با بیان اینکه در برابر تهاجم رسانه ای دشمن برای گسترش بی حجابی در کشور باید کارگروه رسانه و فضای مجازی را تشکیل دهیم، تصریح کرد: کشور در جنگ نرم و رسانه ای سختی به سر می برد زیرا امپراطور رسانه ای دشمن همواره در حال پمپاژ فرهنگی علیه ملت ایران است و اگر در این حوزه برنامه ای نداشته باشیم با مشکل مواجه می شویم. 

پایان پیام/۸۴۰۰۸

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان