سرنوشت لیگ برتر و ملوان چه خواهد شد؟

۱۴۰۲/۰۱/۲۰ ۱۲:۴۷ چاپ کد خبر: 182549
پنج هفته تا پایان لیگ برتر فوتبال ایران باقی مانده و تیم های سقوط کننده و قهرمان تا حدود بسیاری زیادی قابل پیش بینی ولی قطعی نیست و اگر ملوان مانند پنج بازی دور رفت نتیجه بگیرد می تواند رتبه خوبی را نیز ...

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، پنج هفته تا پایان رقابت های لیگ برتر فوتبال ایران فصل ۱۴۰۱-۱۴۰۲ باقی مانده است، تیم های سقوط کننده تا حدود زیادی مشخص است و سه گزینه اصلی هم برای لیگ برتر باقی مانده است. 

پس از پایان هفته بیست و پنج لیگ برتر سپاهان و استقلال ۵۲ امتیازی شدند و پرسپولیس ۵۱ امتیازی شد و در رده سوم قرار دارد، نفت مسجد سلیمان نیز در انتهای جدول ۱۳ امتیازی ماند و صنعت نفت آبادان هم ۱۶ امتیازی شد.

اگر تیم های لیگ برتری نتایجی همانند پنج هفته پایانی دور رفت لیگ برتر را کسب کنند پرسپولیس ۶۲ امتیازی و قهرمان خواهد شد، سپاهان با ۶۰ امتیاز نایب قهرمان و استقلال هم با ۵۹ امتیاز سوم خواهد شد. 

تیم های صنعت نفت آبادان هم با احتساب پنج بازی دور رفت با ۲۰ امتیاز در رده پانزدهم و نفت مسجد سلیمان هم با ۱۳ امتیاز در انتهای جدول جا خوش خواهد کرد. 

تیم ملوان بندرانزلی هم با کسب هفت امتیاز از پنج بازی باقی مانده ۳۱ امتیازی می شود و سند بقا خود در لیگ برتر را امضا خواهد کرد. 

تیم صنعت نفت آبادان در پنج بازی پایانی خود در دور رفت چهار امتیاز کسب کرده است، نفت مسجد سلیمان از پنج بازی پایانی اش در ردور رفت نیز هیچ امتیازی کسب نکرده است. 

تیم ملوان بندرانزلی از پنج دیدار آخرش در نیم فصل اول هفت امتیاز کسب کرد و سپاهانی ها توانستند از پنج  بازی پایانی شان هشت امتیاز کسب کنند. 

استقلال هفت امتیاز و پرسپولیس هم ۱۱ امتیاز از ۱۵ امتیاز ممکن را در دور اول از پنج بازی آخر خود کسب کرد و اگر دیدار ها به همین شکل در دور پایانی پیش برود پرسپولیسی ها قهرمان لیگ برتر خواهند شد.

 

البته با توجه به اینکه هیچ چیز در فوتبال قابل پیش بینی نیست ولی تا حد زیادی تیم های سقوط کننده به لیگ یک قابل پیش بینی هستند ولی برای سه تیم اول لیگ برتر شانس تقریبا یکسانی برای قهرمانی می توان قائل شد. 

همه چیز در دستان سه تیم نخست لیگ برتر است و خودشان می توانند سرنوشت خودشان را رقم بزنند، البته دیدار پرسپولیس و استقلال هم یکی از دیدار های سرنوشت ساز است که توقف این ۲ تیم بیشتر از همه به سود سپاهانی ها خواهد بود. 

پایان پیام/۸۴۰۰۸

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان