وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان این که هم اکنون از نظر ابتلا به کرونا به بالای منحنی رسیده ایم، گفت: پیش بینی می شود که تا آخر فروردین ماه جاری، موج کرونا حالت کاهشی پیدا کند.

دکتر بهرام عین اللهی در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درباره وضعیت کرونا در کشور اظهار کرد: ما پیش بینی کرده بودیم که در بهمن یا اسفندماه موج هشتم کرونا در کشور آغاز شود و موج هشتم از اواخر بهمن آغاز شد و پس از مدتی فروکش کرد اما از آنجا که برخی اوقات موج کرونا به صورت دو کوهانی است و به دلیل فرا رسیدن نوروز، مسافرت ها و دید و بازدیدهای زیادی رخ داد؛ موج کرونا مجدد افزایشی شد و الان در قسمت بالای موج قرار داریم.

وی با بیان اینکه هر موج کرونا سه مرحله دارد؛ افزود: مرحله اول ابتلای تعدادی از افراد جامعه به کروناست؛ مرحله دوم بستری شدن افراد و مرحله سوم بدحال شدن و بستری تعدادی از افراد در آی سی یو است که پس از این سه مرحله، مرگ و میر تعدادی از مبتلایان رخ می دهد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: ما الان در مرحله ابتلا به بالای منحنی رسیده ایم و تعداد موارد بستری نسبت به ماه های گذشته در کشور افزایش یافت و به همین دلیل آمار مرگ و میر افزایش یافته است.

18 شهر در وضعیت قرمز کرونایی/ افزایش تعداد شهرهای نارنجی در کشور

وی تصریح کرد: پیش بینی می شود که تا آخر فروردین ماه، موج کرونا حالت کاهشی پیدا کند.

بیماران زمینه ای استفاده از ماسک را جدی بگیرند

عین اللهی بیان کرد: احساس می کنیم مردم از رعایت پروتکل های بهداشتی خسته شده اند اما کماکان توصیه ما به مردم استفاده از ماسک است؛ افراد بالای 50 سال و دچار بیماری های زمینه ای مانند دیابت، فشار خون، بیماری های قلبی و نقص ایمنی، باید نکات بهداشتی را برای پیشگیری از کرونا بیشتر رعایت کنند. همچنین در فضاهای بسته ای مانند هواپیما، اتوبوس و ... باید پروتکل ها بیشتر رعایت شود.

وی تأکید کرد: الان در شرایط افزایش موارد کرونا، باید هر نوع سرماخوردگی را جدی بگیریم و افراد دارای علائم سرماخوردگی در روزهایی که دارای علائم بیماری هستند در خانه بمانند و استراحت کنند و از حضور در تجمعات، محل کار، مدرسه و ... پرهیز کنند.  

وجود 50 میلیون دوز واکسن کرونا در کشور

وزیر بهداشت درباره واکسیناسیون خاطرنشان کرد: افرادی که 6 ماه از تزریق آخرین دوز واکسن آن ها گذشته حتما باید دوز یادآور را تزریق کنند.

وی درمورد موجودی واکسن کرونا در کشور بیان کرد: در حال حاضر میزان ذخیره واکسن کرونا نزدیک به 50 میلیون دوز است و در صورت نیاز، امکان تولید واکسن را نیز در داخل کشور داریم.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان