مدیرکل کتابخانه های عمومی لرستان گفت: نیروسازی برای انقلاب اسلامی از اهداف کتابخانه های عمومی است.

سید سجاد راستخانه در جلسه برنامه بهار قرآن که  ۲۰ فروردین ماه به مناسبت ماه مبارک رمضان در روستای فرسش الیگودرز برگزار شد، با ابراز خرسندی از حضور در جمع کودکان و نوجوانان انقلابی روستای فرسش، اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران، بزرگترین تحول در قرون اخیر است که با ارزش های ناب و اصیل اسلامی همراه بوده است و به همین دلیل همواره در معرض تهاجم فرهنگ غرب قرار داشته است و دشمنان با انواع ابزارهای نوین ارتباطی تلاش کرده اند تا نسل جوان امروز را از این ارزش ها دور ساخته و فرهنگ انقلابی را در میان آن ها کمرنگ سازند.

وی تصریح کرد: بنیان گذار انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی (ره) در بیانی به اهمیت تربیت نسل های آینده در جهت حفظ مقاصد انقلاب اشاره کرده و می فرمایند: ما نباید قناعت به این بکنیم که در عصر خودمان جمهوری اسلامی محقق شده است. ما برای عصرهای بعد باید حالا فکر کنیم؛ یعنی ما همان طوری که خودمان مقاصدی داریم و روی آن مقاصد این نهضت را کردیم، اعقاب ما هم همان مقاصد را دارند و آن ها هم احتیاج دارند به اینکه اجتماع داشته باشند، بینش داشته باشند که بتوانند این چیزی را که شماها به دست آوردید آن ها نگهداری کنند و آن قضیه تربیت و تعلیم است که تربیت و تعلیم باید طوری باشد که مسیرش همین نهضت و دنباله همین مسائلی که درست کردید، باشد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی لرستان خاطرنشان کرد: ازآنجایی که ما همگی مدیون این انقلاب اسلامی و فداکاری ایثارگرانی هستیم که این ودیعه ی الهی را به دست ما رسانده اند باید در جهت حفظ ارزش های آن و انتقال این ارزش ها به فرزندانمان تلاش کنیم.

راستخانه با تقدیر از برگزارکنندگان این برنامه، افزود: کتابخانه های عمومی پاتوق فرهنگی مناطق بوده و علاوه بر رسالت اصلی خود که همان ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی، در چند سال اخیر با برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی به پایگاه های فرهنگی برای همه اقشار جامعه تبدیل شده اند.

وی اضافه کرد: نیروسازی برای انقلاب اسلامی از اهداف کتابخانه های عمومی بوده که این امر با برنامه های فرهنگی با محوریت کتاب و کتابخوانی در جریان است.

گفتنی است، معرفی کتاب، شعرخوانی با موضوع ماه مبارک رمضان و انقلاب اسلامی، مسابقه روخوانی قرآن کریم ویژه کودکان و نوجوانان از بخش های مختلف این برنامه بوده که با تقدیر از برگزیدگان به پایان رسید.

انتهای پیام

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان