سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در قازان روسیه، افزایش سهم ایران در بازار کشور روسیه را در ایجاد اشتغال و ارزآوری به کشور بسیار مؤثر دانست و گفت: بدون شک حضور صنایع مختلف در نمایشگاه های بزرگ روسیه در معرفی ...

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، داوود میرزاخانی امروز در دیدار با استاندار گیلان با بیان اینکه گسترش روابط میان ایران و کشورهای حاشیه خزر منجر به توسعه اقتصادی استان در حوزه های مختلف می شود، اظهار کرد: استان گیلان یکی از استان های با ظرفیت در حوزه روابط سیاسی و تجاری با کشورهای حاشیه خزر و روسیه بوده و از این حیث دارای شرایط مطلوبی است. 

وی با تأکید بر لزوم توجه به صدور و توسعه انواع محصولات تولیدی گیلان و کشاورزی در راستای افزایش صادرات در این استان گفت: این مهم با دستور کار قرار گرفتن سیاست گذاران استان گیلان و کشور روسیه می تواند در توسعه این محصولات و روابط مؤثر باشد. 

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در قازان روسیه نقش افزایش سهم ایران در بازار کشور روسیه را در ایجاد اشتغال و ارزآوری به کشور بسیار مؤثر دانست و بیان کرد: بدون شک حضور صنایع مختلف گیلان با توجه به نیازسنجی های انجام شده در نمایشگاه های بزرگ روسیه در معرفی ظرفیت ها و مزیت های تولیدی و کشاورزی گیلان بسیار اثربخش است 

میرزاخانی با اشاره به نقش و تأثیرگذاری لزوم معرفی ظرفیت ها و مزیت های گیلان در روسیه تصریح کرد: توسعه تجارت از طریق حمل و نقل دریایی به ویژه از طریق دریای خزر که با توسعه متوازن گردشگری می تواند همراه باشد و نیز تبادل دانشجو و بسترهای علمی در زمینه دانشگاهی، نقش راهبری استان گیلان بسیار حائز اهمیت است. 

دولت اهتمام جدی به افزایش روابط جدی با کشورهای حاشیه خزر دارد
نماینده عالی دولت در گیلان نیز در این دیدار با بیان اینکه حضور مقامات دیپلماتیک کشورهای مختلف به ویژه کشورهای همسایه در این استان منجر به شناسایی ظرفیت گیلان در حوزه های مختلف می شود، اظهار کرد: نگاه رهبر معظم انقلاب و نیز رئیس جمهور، گسترش ارتباطات سیاسی، فرهنگی و اقتصادی با همه کشورها به ویژه کشورهای همسایه و منطقه است، از این رو حضور مقامات مقامات دیپلماتیک کشورهای مختلف به ویژه کشورهای همسایه در این استان، فضای جدیدی از توسعه همکاری ها شکل می دهد. 

اسدالله عباسی با اشاره به به پیشینه روابط استان با کشورهای همسایه گفت: دولت با توجه به سیاست های خود به توسعه و تقویت دیپلماسی اقتصادی با همسایگان شمالی کشورمان، اهتمام جدی دارد. 

وی با تأکید بر اهتمام دولت به توجه به صادرات محصولات کشاورزی و آبزی به کشورهای حاشیه دریای خزر بیان کرد: توسعه روابط در زمینه های کشاورزی، شیلاتی و صادراتی با بهره گیری از ظرفیت های تجار و بازرگانان، گامی مؤثر در زمینه رشد تعاملات اقتصادی محسوب می شود. 

استاندار گیلان با بیان اینکه روند احداث خط آهن رشت – کاسپین فصلی جدیدی را در کشور و در راستای برقراری کریدور شمال به جنوب ایجاد می کند، تصریح کرد: عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای، مزایای اتحادیه اقتصادی اوراسیا و ظرفیت های علمی، اقتصادی و تولیدی گیلان را برای پاسخگویی به نیازهای بازار روسیه متعدد و متنوع یک امر اساسی و بسیار مهم است. 

پایان پیام/۸۴۰۰۸

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان