معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان در دیدار با سرکنسول روسیه در رشت بر لزوم رفع مشکلات زیرساختی در جهت توسعه مبادلات اقتصادی ۲ کشور ایران و روسیه تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حسین مصطفی پور امروز در دیدار با آندره وادوف سرکنسول فدراسیون روسیه در رشت با ابراز خرسندی از روند رو به پیشرفت ارتباطات ۲ کشور ایران و روسیه اظهار کرد: خوشبختانه شاهد اراده مستحکم ۲ دولت در جهت گسترش و تعمیق ارتباط به ویژه در زمینه توسعه روابط اقتصادی هستیم. 

وی با اشاره به ظرفیت های گسترده اقتصادی استان گیلان گفت: استان گیلان به واسطه مرز آبی با کشور روسیه و وجود کنسولگری روسیه از دیرباز در شهر رشت، پتانسیل خوبی جهت توسعه ارتباطات اقتصادی با کشور روسیه دارد. 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان با تاکید بر لزوم رفع مشکلات پیش روی بازرگانان ۲ کشور بیان کرد: در راستای افزایش تبادلات اقتصادی کشور نیاز است زیرساخت های لازم، تامین و توسعه یابد. 

مصطفی پور با اشاره به ارتباطات خوب ۲ استان گیلان و آستاراخان روسیه افزود: با اتمام پروژه راه آهن رشت به کاسپین، امیدواریم بخشی از مشکلات زیرساختی جهت توسعه تجارت دریایی ایران و روسیه رفع شود. 

 

سرکنسول فدراسیون روسیه در رشت نیز در این دیدار با اشاره به روابط رو به رشد ۲ کشور ایران و روسیه اظهار کرد: توسعه روابط اقتصادی ۲ کشور نیازمند فراهم آوردن زیرساخت های مناسب جهت تسهیل واردات و صادرات است. 

آندره وادوف به برخی از مشکلات زیرساختی و اداری سرکنسولگری روسیه در رشت اشاره کرد و خواستار مساعدت استانداری گیلان جهت رفع این مشکلات شد. 

پایان پیام/۸۴۰۰۸

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان