یک خبر برقی خوب برای رستم آبادی ها

۱۴۰۲/۰۱/۲۸ ۱۸:۲۸ چاپ کد خبر: 182779
با هدف افزایش ظرفیت بارگیری، اصلاح افت ولتاژ و جلوگیری از اعمال محدودیت، ظرفیت پست 132/20 کیلوولت رستم آباد در استان گیلان از 30 مگاولت آمپر به 80 مگاولت آمپر افزایش خواهد یافت.

به گزارش خبرگزاری فارس رشت، بهمن داراب زاده، مدیرعامل شرکت برق منطقه ای گیلان امروز در جمع خبرنگاران از اجرای پروژه افزایش ظرفیت پست رستم آباد خبر داد و اظهار کرد: این پست با هدف افزایش ظرفیت بارگیری، اصلاح افت ولتاژ و جلوگیری از اعمال محدودیت اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به مزیت بهره برداری از پست جدید در رستم آباد، افزود: با اجرای این طرح، ظرفیت پست ۱۳۲/۲۰ کیلوولت رستم آباد در استان گیلان از ۳۰ مگاولت آمپر به ۸۰ مگاولت آمپر افزایش خواهد یافت و این پروژه در راستای شناسایی، امکان سنجی و ارائه الگو به منظور جابجایی تجهیزات در جهت بهره وری اقتصادی انجام می شود.

به گفته داراب زاده، با اجرای این پروژه ۲ دستگاه ترانسفورماتور ۴۰ مگاولت آمپر، جایگزین ۲ دستگاه ترانسفورماتور ۱۵ مگاولت آمپر موجود در پست خواهد شد.

وی با بیان اینکه این پروژه با توانمندی و ظرفیت پیمانکاران بومی انجام خواهد شد، خاطرنشان کرد: با اجرای پروژه، ظرفیت توان الکتریکی در این پست به میزان ۱۶۶ درصد افزایش خواهد یافت.

آن طور که مدیرعامل شرکت برق منطقه ای گیلان اذعان کرده، برای این پروژه اعتباری در حدود ۵۳۰ میلیارد ریال هزینه خواهد شد و پیش بینی می شود پروژه قبل از پیک بار سال جاری به بهره برداری برسد.

پایان پیام/۳۳۸۹

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان