نماینده عالی دولت در گیلان از ممنوع بودن هرگونه ویلاسازی در اراضی کشاورزی گیلان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، اسدالله عباسی پیش از ظهر امروز در دیدار با مدیران و کارکنان اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به مناسبت فرا رسیدن سالروز تأسیس بنیاد مسکن در سالن شهید انصاری استانداری، با بیان اینکه این نهاد نقش مهمی در محرومیت زدایی در سطح کشور و به ویژه استان گیلان دارد، اظهار کرد: مردم باید بدانند نظام جمهوری اسلامی در حال خدمت به مردم است، زیرا در این صورت دیگر هیچ قدرتی توان مقابله با این نظام مقدس را ندارد.

وی با اشاره به بینش امام خمینی(ره) در تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، افزود:  بینش امام خمینی(ره) در تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و حساب ۱۰۰، نشان دهنده نگاه ویژه ایشان به بخش محرومیت زدایی می باشد، لذا تمامی کارگزاران نطام جمهوری اسلامی باید به بخش محرومیت زدایی به خوبی عمل کنند.

استاندار گیلان یک از اهداف امام خمینی(ره) در تأسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی را رفع محرومیت زدایی در سطح کشور دانست و افزود: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و کارکنان باید به طور جهادی عمل کنند زیرا بنیاد مسکن یک نهاد تماما انقلابی است از این رو باید به رفع محرومیت زدایی در کشور عمل کنند زیرا امام خمینی(ره) به حوزه کوخ نشینی، حاشیه نشینی توجه داشتند و برای تحقق این مهم هیچ راهی جزء استفاده از ظرفیت خیرین و تأسیس حساب ۱۰۰ وجود نداشته است.

عباسی با تأکید بر اهتمام ویژه مسؤولان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به اجرای درست طرح هادی بیان کرد: مسؤولان و کارشناسان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در مطالعه، بازنگری و اجرای درست طرح هادی باید برای رفاه حال مردم با دقت عمل کنند تا در بازنگری های انجام شده هیچ فردی متضرر نشود.

وی با بیان اینکه باید از ظرفیت دیگر نهادها در ساخت مسکن محرومین استفاده شود، تصریح کرد: بنیاد مسکن یکی از متولیان اصلی در احداث مسکن محرومین در سطح کشور است ولی این ارگان باید از ظرفیت دیگر دستگاه ها به مانند سپاه پاسداران، بسیج، بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) نهایت بهره را ببرید.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره اقدامات موثر بنیاد مسکن در کمک به نیازمندان در هنگام مواجه با بلایای طبیعی گفت:در سیل، باران و بارش برف شدید که مناطق کوهستانی، منازل مردم و جاده ها با آسیب مواجه می شوند بنیاد مسکن باید به کمک دولت آماده و به نیازمندان در ساخت و ترمیم منازل خود از طریق تامین مصالح و امکانات لجستیکی استفاده کند.

به گفته عباسی  مدیران باید خود را بخشی از جامعه و مردم بدانند لذا کمیته امداد امام خمینی(ره)، ستاد اجرایی فرمان امام و بنیاد مسکن باید طوری عمل کنند که مردم با حضور در این ادارات به آرامش رسیده و مشکلشان به طور کامل برطرف شود.

وی با بیان اینکه صدور مجوز تغییر کاربری اراضی به منظور ویلاسازی ممنوع می باشد، افزود: در خصوص تقاضا برای تغییر کاربری اراضی کشاورزی، باید ابتدا مشخص شود که آیا متقاضی شرایط لازم برای تغییر کاربری را دارد یا خیر زیرا اگر هدف از تغییر کاربری اراضی کشاورزی ساخت گیلان باشد باید با آن مقابله کنیم.

استاندار گیلان با بیان اینکه در استان گیلان در حوزه اراضی با محدودیت مواجه هستیم، از این رو باید با هرگونه تغییر کاربری باید مقابله شود، تصریح کرد: در طرح نهضت ملی مسکن باید سهم بنیاد مسکن افزایش پیدا کند، زیرا در بسیاری ار روستاها خود مردم خواهان ساخت منزل هستند، به همین منظور بنیاد مسکن باید شرایط را برای ساخت منزل در طرح نهضت ملی به ویژه در روستاها تسریع کند.

عباسی با تأکید بر نگاه ویژه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به شهرستان های محروم در گیلان بیان کرد: بنیاد مسکن برای اقدامات عمرانی و ساخت منزل مسکونی باید نخست اولویت را میزان محرومیت شهرستان قرار دهد.

پایان پیام/۳۳۸۹

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان