رویداد «گفت وگو با قصر آسمانی» صبح امروز برگزار شد و در بخش مکالمه با کشور ایران، یک دختر اصفهانی به نمایندگی از دیگر دانش آموزان ایرانی، سؤالاتی را دربارۀ نجوم و زندگی خارج از مدار کرۀ زمین از ...

به گزارش خبرنگار ایسنا، صبح امروز ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۲ (۲۰ آوریل ۲۰۲۳) رویدادی با عنوان «گفت وگو با قصر آسمانی» در تالار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان برگزار شد. در این رویداد، فضانوردانِ چینیِ حاضر در ایستگاه فضایی «شن ژئو ۱۵» با کودکان و نوجوانان کشورهای سازمان همکاری شانگهای گفت وگوی تصویری برقرار کرده و به پرسش های آن ها پاسخ دادند. در این مراسم، چانگ هووآ (سفیر پکن در تهران)، حامد علامتی مدیرعامل کانون، تعدادی از اهالی رسانه و جمعی از کودکان و نوجوانان ایرانی و چینی حضور داشتند.

در بخش گفت وگو با فضانوردان، دانش آموزان مختلفی از کشورهای عضو سازمان همکاری های شانگهای، مانند روسیه، ایران، ازبکستان، قرقیزستان، پاکستان، بلاروس و... سوالاتی را دربارۀ وظایف، سختی ها و چالش های فضانوردی، نحوۀ خوردن و آشامیدن و استحمام در ایستگاه های فضایی، تغییرات فیزیکی، ظاهری و روحی در مأموریت ها، نحوۀ رشد گیاهان، فواصل زمانی و مکانی ایستگاه های خارج از مدار و... از سه فضانوردان حاضر در ایستگاه فضایی «شن ژئو ۱۵» پرسیدند. همچنین مهشید قاسمی دانش آموز ۱۲ سالۀ اصفهانی از بین برگزیدگان مسابقات بین المللی کانون در فرصتی ۶ دقیقه ای به ایران اختصاص پیدا کرد، به نمایندگی از دیگر دانش آموزان کشورمان، سوالات خود را از فضانوردان پرسید.

پرسش آنلاین دانش آموزان روس از فضانوردان چینی
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان