رنگ بندی کرونایی گیلان تغییر کرد

۱۴۰۲/۰۲/۰۴ ۱۴:۰۹ چاپ کد خبر: 182921
رشت- سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه در حال حاضر یک شهر در وضعیت نارنجی و ۱۲ شهر در وضعیت زرد قرار دارند، گفت: مابقی شهرهای گیلان در وضعیت آبی قرار دارند.

فردین مهرابیان در گفتگو با خبرنگار مهر با تشریح آخرین وضعیت آمارهای کرونایی در استان گیلان اظهار کرد: آخرین وضعیت شهرها از نظر رنگ بندی کرونایی از سوی وزارت بهداشت اعلام شده که استان گیلان از وضعیت قرمز خارج شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر هیچ شهر استان گیلان در وضعیت قرمز قرار ندارد، گفت: بر همین اساس شهرستان سیاهکل از رنگ بندی قرمز کرونایی خارج و در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارد.

سخنگوی علوم دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه ۴ شهر گیلان در وضعیت آبی قرار دارد، افزود: شهرستان های آستارا، آستانه اشرفیه، بندرانزلی، رضوانشهر، شفت، لاهیجان، لنگرود، ماسال، رشت، خمام، رودبار و رودسر نیز در وضعیت زرد کرونایی هستند.

مهرابیان با بیان اینکه طی شبانه روز گذشته با ۲۱ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی گیلان بستری شدند، گفت: در حال حاضر ۹۵ بیمار کرونایی در مراکز درمانی گیلان بستری هستند که وضعیت ۲۱ نفر از آن ها بدحال گزارش شده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه طی شبانه روز گذشته ۱۴ بیمار بهبود و از مراکز درمانی مرخص شدند، افزود: ۳۱ بیمار کرونایی نیز جهت دریافت خدمات بیشتر به بخش مراقبت های ویژه بیمارستان ها انتقال یافتند.

وی به کاهش تدریجی تعداد بستری های کرونایی در گیلان اشاره کرد و گفت: مردم استان در صورت مشاهده علائمی چون تب، سرفه و گلودرد، به سرعت به پزشک مراجعه کرده و زدن ماسک هنگام حضور در اجتماعات را فراموش نکنند.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان