رشت- معاون مرکز توسعه نوغانداری کشور از توزیع بیش از ۱۶ هزار جعبه تخم نوغان در گیلان خبر داد و گفت: نوغانداران از امروز می توانند در ۸ شهرستان گیلان تخم نوغان خود را تهیه کنند.

مجید فرزانه در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به استعداد گیلان در بخش نوغان، اظهار کرد: صنعت نوغانداری از صنایع مادر گیلان بوده و در اشتعال زایی بسیار حائز اهمیت است.

وی از توزیع ۱۶ هزار و ۴۰۰ جعبه تخم نوغان در گیلان خبر داد و افزود: این تعداد جعبه تخم نوغان از امروز در ۸ شهرستان گیلان آغاز شده و به مدت یک ماه ادامه دارد.

معاون مرکز توسعه نوغانداری کشور با تاکید بر تقویت صنعت نوغانداری، بیان کرد: حمایت از صنعت نوعانداری به تولید، اشتغال و اقتصاد منطقه کمک شایان می کند.

فرزانه ادامه داد: نوغانداران می توانند برای دریافت تخم نوغان از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۷، به ۱۱ شعبه در شهرستان های لنگرود، شفت، لاهیجان، فومن، صومعه سرا، رشت، بندرانزلی و آستانه اشرفیه مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه شرایط برای نوغانداری در گیلان تسهیل بخشی شده است، افزود: نوغانداران دیگر شهرستان ها برای دریافت تخم نوغان در ساعات اداری به جهاد کشاورزی شهرستان خود مراجعه کنند.

معاون مرکز توسعه نوغانداری کشور با بیان اینکه قیمت هر جعبه تخم نوغان ۲۰ هزار تومان اعلام شده است، گفت: پیش بینی می شود امسال با توزیع این مقدار تخم نوغان، ۶۰۰ تن پیله تر ابریشم در گیلان برداشت شود.

فرزانه با اشاره به شرایط آب و هوایی گیلان، اضافه کرد: با توجه به شرایط مناسب آب و هوایی توصیه می شود، هرچه سریع تر برای دریافت تخم نوغان به شعب شهرستان خود مراجعه کنند.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان