با توجه به اینکه کاندوم انواع مختلفی دارد، گاهی زوج‌ها برای انتخاب کاندوم مناسب با چالش‌های بسیاری روبه‌رو می‌شوند. حتما شما نیز می‌خواهید بدانید که کاندوم خاردار یا ساده چه عملکردی دارند و کدام یک از این لوازم برای شما مناسب‌تر است.

به گزارش سایت خبری تحلیلی لنگرخبر، همه شما به خوبی می‌دانید که رعایت مسائل بهداشتی حین رابطه جنسی از چه اهمیتی برخوردار است. برای تأمین فاکتورهای بهداشتی در زمان مقاربت از لوازم مخصوصی نظیر کاندوم استفاده می‌شود. استفاده از این محصولات جنسی ضمن کاهش بیماری‌های مقاربتی و کاهش استرس یک رابطه برای عدم بارداری، لذت و هیجان آن را افزایش می‌دهد.

با توجه به اینکه کاندوم انواع مختلفی دارد، گاهی زوج‌ها برای انتخاب کاندوم مناسب با چالش‌های بسیاری روبه‌رو می‌شوند. حتما شما نیز می‌خواهید بدانید که کاندوم خاردار یا ساده چه عملکردی دارند و کدام یک از این لوازم برای شما مناسب‌تر است.

در ادامه ضمن معرفی این محصولات راجع به مزایا و معایب کاندوم خاردار یا ساده صحبت خواهیم کرد.

کاندوم خاردار چیست؟

برای اینکه به درستی متوجه شوید، از بین کاندوم خاردار یا ساده کدام یک بهتر است، به معرفی هر یک از انواع این محصولات بهداشتی می‌پردازیم. اگر تعریف کاندوم برایتان روشن باشد، شناخت کاندوم خاردار چندان هم کار دشواری نیست.

این‌ ابزار بهداشتی جنسی در دسته کاندوم‌های طرح‌دار قرار دارد و به واسطه خارهایی که روی آن تعبیه شده است، لذت یک رابطه جنسی را افزایش می‌دهد و تحریک‌پذیری بیشتری را به خصوص در افراد سرد مزاج یا افرادی که دیر به ارگاسم می‌رسند، ایجاد می‌کند.

عملکرد کاندوم خاردار به این صورت است که برخورد خارهای آن با نقاط حساس آلت تناسلی زنانه موجب تحریک سریع آن می‌شود. به همین خاطر بیشترین لذتی که در استفاده از کاندوم خاردار حاصل می‌شود، متوجه بانوان است.

در این کاندوم ماده‌ای به نام بنزوکائین استفاده شده که مشکل زودانزالی آقایان را مرتفع می‌سازد. علاوه بر آن کاندوم خاردار به ماده روان‌کننده نیز آغشته است.

داروخانه داروچی امکان خرید کاندوم خاردار را با تنوع بسیار زیادی محیا ساخته تا مشتریان بتوانند به راحتی خرید خود را ثبت و سفارش خود را انجام دهند.



طبیعتا هر محصول در کنار مزایا از معایبی نیز برخوردار است. محصولات جنسی نیز از این قاعده مستثنا نیست. اگر با معایب کاندوم خاردار یا ساده آشنا شوید، بهتر در خرید آن تصمیم‌گیری خواهید کرد. همانطور که در بند قبل اشاره کردیم کاندوم تأخیری به ماده تأخیری آغشته است.

گاهی این ماده یا روکش لاتکس کاندوم منجر به بروز حساسیت‌های پوستی می‌شود و آلت تناسلی را با سوزش و خارش همراه می‌کند. مهم‌ترین نکته در بررسی عوارض کاندوم خاردار امکان پارگی آن است. با توجه به افزایش زمان رابطه جنسی در استفاده از کاندوم خاردار و از بین رفتن ماده روان‌کننده آن، درصد پارگی این کاندوم نسبت به کاندوم‌های دیگر بالاتر است.

کاندوم ساده چیست؟

کاندوم ساده همانطور که مشخص است در واقع لایه نازک سیلیکونی است که به دلیل جداره نازکی که دارد، لذت رابطه زناشویی را به حداکثر می‌رساند. در بررسی برتری کاندوم خاردار یا ساده طعم و رایحه کاندوم نیز مورد توجه قرار می‌گیرد.

کاندوم ساده بر خلاف کاندوم خاردار طعم و رایحه ندارد و برای آن دسته از افرادی که به طعم و رایحه مختلف کاندوم علاقه‌ای نشان نمی‌دهند، انتخاب ایده‌آل‌تری است. مهم‌ترین فاکتور در مورد کاندوم ساده، درصد کم احتمال پارگی آن است. کاندوم ساده مردانه با نام کاندوم کلاسیک نیز شناخته می‌شود. این کاندوم دارای سایزبندی مختلفی است و مقدار کمی ماده روان‌کننده در آن استفاده شده است.

مزیت کاندوم خاردار به نسبت ساده

مزیت استفاده از کاندوم به عنوان یک ابزار بهداشتی کاملا مشخص است. آنچه در استفاده از کاندوم خاردار مورد توجه قرار می‌گیرد، مزایای آن در افزایش لذت جنسی است. داشتن یک رابطه جنسی لذت‌بخش خواسته و نیاز غریزی هر زوجی است و ابزاری که بتواند این نیاز را در افراد تأمین کند‌، از محبوبیت بسیاری برخوردار است. کاندوم خاردار در طعم‌ها و رایحه‌های مختلفی عرضه می‌شود و تنوع طرح در خارهای لاتکس آن می‌تواند لذت یک رابطه جنسی را به اوج برساند.

از دیگر مزایای استفاده از کاندوم خاردار وجود مواد از بین برنده اسپرم است. در نتیجه تا زمانی که پارگی کاندوم رخ نداده، احتمال حاملگی صفر است. از آنجا که احتمال پارگی در کاندوم‌های ساده نیز وجود دارد، می‌توان گفت اصلی‌ترین مزیت کاندوم خاردار به نسبت ساده همان افزایش لذت جنسی در کاندوم خاردار است.


کاندوم خاردار برای بانوان

کاندوم در دو نوع زنانه و مردانه عرضه می‌شود. با توجه به اینکه کاندوم علاوه بر افزایش میل جنسی و افزایش لذت یک رابطه، میزان بیماری‌های مقاربتی را نیز کاهش می‌دهد، استفاده از آن یک ضرورت محسوب می‌شود. این در حالی است که برخی آقایان به استفاده از کاندوم رقبتی نشان نمی‌دهند. در این شرایط خانم‌ها می‌توانند برای افزایش اطمینان از سلامت جنسی از کاندوم زنانه استفاده کنند. کاندوم خاردار یا ساده زنانه طرز استفاده خاصی دارد که معمولا طریقه استفاده از آن روی بسته‌بندی کاندوم نمایش داده می‌شود.

انتخاب کاندوم خاردار یا ساده کلاسیک

تا اینجا عملکرد و مزایای کاندوم خاردار یا کاندوم کلاسیک را بررسی کردیم. طبیعتا هر محصول در کنار مزایا از معایبی نیز برخوردار است. محصولات جنسی نیز از این قاعده مستثنا نیستند. اگر با معایب کاندوم خاردار یا ساده آشنا شوید، بهتر در خرید آن تصمیم‌گیری خواهید کرد. همانطور که در بند قبل اشاره کردیم کاندوم خاردار به ماده تأخیری آغشته است. گاهی این ماده یا روکش لاتکس کاندوم منجر به بروز حساسیت‌های پوستی می‌شود و آلت تناسلی را با سوزش و خارش همراه می‌کند.

مهم‌ترین نکته در بررسی عوارض کاندوم خاردار امکان پارگی آن است. با توجه به افزایش زمان رابطه جنسی در استفاده از کاندوم خاردار و از بین رفتن ماده روان‌کننده آن، درصد پارگی این کاندوم نسبت به کاندوم‌های دیگر بالاتر است. هر یک از این کاندوم‌ها مزایا و معایب خاصی دارند و برای نیازهای خاصی بهینه شده‌اند. اینکه انتخاب شما در خرید کاندوم خاردار یا ساده کدام است، به سلیقه و نیاز شما بستگی دارد؛ بنابراین نمی‌توان به صورت قطعی راجع به برتری هر یک از این دو نوع کاندوم نظر داد.


جمع بندی

برقراری رابطه جنسی در بین زوجین یک نیاز غریزی است که هر چه کیفیت آن افزایش یابد، صمیمیت بین زوجین نیز افزایش می‌یابد. برای رسیدن به این منظور می‌توان از ابزارهای مراقبتی در حوزه مسائل جنسی استفاده کرد. کاندوم یک ابزار جنسی پر طرفدار است که در انواع مختلف ساده و کلاسیک، مدل‌های طرح‌دار و خاردار عرضه می‌شود. وجود برخی از ویژگی‌ها از جمله طعم و رایحه مختلف کاندوم خاردار یا ساده، وجود مواد روان‌کننده و از بین برنده اسپرم، علاوه بر پیشگری از بیماری‌های مقاربتی، لذت یک رابطه جنسی را افزایش می‌دهد. انتخاب نوع مناسب کاندوم به سلیقه و نیاز کاربری شما بستگی دارد.

انتخاب کاندوم خاردار یا ساده به چه عواملی بستگی دارد؟

به ویژگی‌های هر کاندوم و نیاز کاربری زوجین بستگی دارد.

مهم‌ترین مزایا و معایب کاندوم خاردار چیست؟

افزایش لذت جنسی به عنوان مزیت این محصول شناخته می‌شود. افزایش احتمال پارگی به دلیل طولانی شدن رابطه جنسی نیز از مهم‌ترین معایب کاندوم خاردار است.

آیا کاندوم زنانه نیز وجود دارد؟

بله، خانم‌ها می‌توانند به جای شریک جنسی خود از کاندوم زنانه استفاده کنند.

معایب کاندوم ساده چیست؟

جنس سیلیکونی کاندوم ساده ممکن است باعث بروز حساسیت‌های پوستی، سوزش و خارش در قسمت آلت تناسلی شود.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان