نماینده عالی دولت در گیلان با تأکید بر لزوم توجه به حل مشکل تعطیلی فولاد خزر گفت: این کارخانه یکی از بزرگترین کارخانه های تولید فولاد در کشور است ولی به علت سوء مدیریت اکنون با بدهی ۱۸۰ هزار میلیارد ...

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، اسدالله عباسی، پیش از ظهر امروز در دیدار با مهدی برادران معاون صنایع عمومی وزارت صمت با بیان اینکه گیلان یکی از استان ها با ظرفیت بسیار مهم در حوزه صنایع چوب و نساجی است، اظهار کرد: در سفر پر خیر و برکت آیت الله دکتر رئیسی به استان گیلان، توسعه سرمایه گذاری واحدهای صنعتی کوچک به ویژه صنعت چوب و نساجی و احیای واحدهای تعطیل و افزایش ظرفیت تولید مورد توجه قرار گرفت و تلاش همه جانبه برای توسعه فضای سرمایه گذاری در عرصه صنایع در این استان است.

وی زراعت چوب را یکی از نیازهای اساسی گیلان در راستای ایجاد اشتغال پایدار و توسعه اقتصاد دانست و گفت: باید برای تقویت مزیت صنعت زراعت چوب در استان گیلان تلاش شود زیرا باید از اقلیم گیلان و جنگل های هیرکانی صیانت و مراقبت شود تا از طریق علاوه بر توسعه صنعت زراعت چوب به توسعه گیاان در این حوزه کمک کنیم.

استاندار گیلان با بیان اینکه تهدیدها در گیلان باید به فرصت تبدیل شوند، تصریح کرد: در اجرای طرح زراعت چوب نباید زمان را از دست دهیم و از هر ظرفیتی برای تقویت آن باید استفاده شود لذا در صورت لزوم می توانیم نیازهای اولیه برای اجرای درست طرح زراعت چوب را از کشورهای دیگر وارد کنیم.

عباسی با تاکید بر لزوم توجه به شناسایی مزیت های گیلان در حوزه های مختلف اقتصادی، صنعتی و کشاورزی گفت: هدف از اجرای طرح زراعت چوب، کشت در زمین های بلااستفاده مستعد است از این رو باید تلاش کنیم در کنار درختکاری از اراضی شالیزاری مورد استفاده  حفظ شود. 

نماینده عالی دولت در گیلان با تأکید بر لزوم توجه به حل مشکل تعطیلی کارخانه فولاد خزر در گیلان بیان کرد: این کارخانه یکی از بزرگترین کارخانه های تولید فولاد در کشور است ولی به علت سوء مدیریت اکنون با بدهی ۱۸۰ میلیاردی در حوزه برق مواجه شده و در طی چند وقت اخیر مکاتبات زیادی برای حل مشکل این کارخانه عظیم تولیدی صورت گرفته است.

عباسی پایه و اساس اقتصاد گیلان، اقتصاد کشاورزی و صنعت دانست و گفت:  باید واحدهای صنعتی بزرگ در حوزه های مختلف به گیلان افزوده شوند زیرا در این استان متخصصان و سرمایه گذاران بسیار خوبی وجود دارد که توانایی سرمایه گذاری در حوزه صنعت را دارند.

به گفته عباسی واحدهای تولیدی فعال در گیلان باید ظرفیت های تولیدی و همچنین نیروی کار خود را افزایش دهند و دولت هم در سال رشد تولید و مهار تورم در کنار واحدهای تولیدی و سرمایه گذاران بوده و از هیچ تلاشی برای حل مشکلات آنان دریغ نمی کند.

پایان پیام/۳۳۸۹

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان