سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان به همراه نماینده مردم فومن و شفت در مجلس در نشستی با وزیر بهداشت، خواستار تأمین اعتبار و تجهیز مراکز درمانی جهت ارائه خدمت مطلوب تر نظام سلامت به مردم شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمدتقی آشوبی امروز با همراهی خلیل بهروزی فر، نماینده مردم شهرستان های شفت و فومن در مجلس شورای اسلامی با بهرام عین اللهی، مقام عالی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پیرامون مسائل نظام سلامت استان، دیدار و گفت و کرد.

محمدتقی آشوبی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این نشست با اشاره به مراحل پایانی احداث بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی مجتمع دانشگاهی لاکان رشت، خرید و تأمین تجهیزات آن را از مهم ترین درخواست های نظام سلامت گیلان از مقام عالی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برشمرد.

وی با اشاره به خدمات ارزنده این بیمارستان در صورت بهره برداری گفت: با راه اندازی بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی مجتمع دانشگاهی لاکان رشت، حجم عظیمی از خدمات درمانی به مردم گیلان در آن بیمارستان ارائه و از بار بیماری در مراکز آموزشی درمانی سطح شهر رشت، کاسته می شود.

وی در بخش دیگری از پیگیری امور سلامت مردم به حمایت مقام عالی وزارت در جهت بازسازی زیرساخت درمان استان گیلان پرداخت و با این توضیح که زیرساخت های درمان گیلان جز استان های کمتر برخوردار بوده و بیمارستان های موجود بسیار قدیمی و بعضاً متعلق به ۹۰ سال قبل هستند، خواستار تأمین اعتبار لازم به منظور بازسازی بیمارستان ها، خرید تجهیزات موردنیاز و پرداخت های پرسنلی و غیر پرسنلی شد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این نشست بیان کرد: گیلان همه روزه در طول سال پذیرای مسافران و گردشگران مختلف از اقصی نقاط کشور بوده که بعضاً جمعیت شناور در آن به سه برابر جمعیت ساکن استان می رسد که این امر، فشار بسیار زیادی را به سیستم بهداشت و درمان تحمیل می کند.

آشوبی همچنین پیگیر توسعه خدمات رفاهی و ورزشی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی گیلان ازجمله احداث مجموعه ورزش های آبی در مجتمع دانشگاهی لاکان رشت از مقام عالی وزارت بهداشت در پی طرح مطالبه مکرر دانشجویان شد.

یکی دیگر از موضوعاتی که امروز مشترکا توسط آشوبی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان و همچنین خلیل بهروزی فر، نماینده مردم شهرستان های شفت و فومن در مجلس شورای اسلامی در نشست با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مطرح و پیگیری شد، تأمین اعتبار و همچنین صدور مجوز برای راه اندازی بخش MRI و CT اسکن در بیمارستان امام حسن مجتبی علیه اسلام شهرستان فومن بود.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست ضمن پیگیری مطالبه مردم فومن به جهت مساعدت مقام عالی وزارت برای راه اندازی دستگاه های تصویربرداری پزشکی در تنها بیمارستان دولتی این شهرستان، گفت: فومن یکی از شهرستان های قطب گردشگری در استان گیلان است و فقدان MRI و CT اسکن موجب اختلال در کمک رسانی به بیماران مراجعه کننده به آن شهرستان می شود.

پایان پیام/۸۴۰۰۸

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان