سرپرست مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت با اشاره به نقش وزارتخانه ها در افزایش فرزندآوری در جامعه گفت: متولی جوانی جمعیت در قانون ۲۵ دستگاه شامل ۱۱ وزارتخانه و دستگاه هایی مانند ...

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، اسدالله عباسی امروز در دیدار با سرپرست مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سالن جلسات استانداری اظهار کرد: در دین مبین اسلام، خانواده اصلی ترین نهاد اجتماعی و خاستگاه فرهنگ ها، تمدن ها و تاریخ بوده است. 

وی نقش فرزندآوری در حفظ بنیان خانواده را بسیار مهم و موثر برشمرد و گفت: بدون شک هدف از تشکیل خانواده تأمین نیازهای عاطفی و معنوی انسان از جمله دستیابی به آرامش و همچنین تقویت استقلال و خودباوری است. 

استاندار گیلان با ابرار نگرانی از کاهش رشد جمعیت در کشور و به ویژه در استان گیلان بیان کرد: متأسفانه رشد جمعیت در گیلان روند نزولی دارد که این امر آینده را با مخاطراتی از جمله پیری جمعیت و کمبود نیروی انسانی کارآمد مواجه می سازد. 

عباسی با تاکید بر اجرای صحیح برنامه های دولت مردمی در راستای تحقق سیاست جوانی جمعیت در گیلان افزود: یکی از اهداف مهم دولت افزایش فرزندآوری در کشور است و در همین راستا برنامه های میان مدت و بلند مدتی را در دستور کار قرار دارد. 

نماینده عالی دولت در استان گیلان هم چنین با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری در خصوص دلایل پیری جمعیت و راهکارهای رهایی از این شرایط بحرانی گفت: پیری جمعیت منجر به کاهش نیروی کار کارآمد در کشور می شود و ما اکنون در گیلان با این مشکل مواجه هستیم. 

وی با تاکید بر بهره گیری از ظرفیت های خوب صدا و سیما و همه رسانه ها بیان کرد: اگر به تمامی رهنمودهای مقام معظم رهبری در این خصوص توجه و برنامه های مدون را عملیاتی کنیم مشکلات این حوزه طی چند سال بر طرف می شود. 

کاهش پیری جمعیت به اولویت کاری متولیان امر مبدل شود
سرپرست مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت نیز در این دیدار با بیان اینکه بحران پیری جمعیت در کشور به یک معضل جدی مبدل شده است، اظهار کرد: باید به صورت دقیق و فوری فکری برای این مهم اندیشیده شود در غیر این صورت در سال های آینده با کاهش نسبی نیروی کار و کارآمدی مواجه خواهیم شد. 

صابر جباری با اشاره به نقش وزارتخانه ها در افزایش فرزندآوری در جامعه گفت: متولی جوانی جمعیت در قانون ۲۵ دستگاه شامل ۱۱ وزارتخانه و دستگاه هایی مانند سازمان تبلیغات اسلامی، بسیج و غیره است ولی وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی در این خصوص پیشتاز است. 

وی با تأکید بر اهتمام جدی مسؤولان در اجرای درست قانون جوانی جمعیت کشور افزود: با رصد انجام شده تاکنون اقدامات خوبی در گیلان انجام شده و امیدواریم این اقدام ها ادامه داشته باشد.

پایان پیام/۸۴۰۰۸

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان