رشت- مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان گفت: تماشاخانه های سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از ۱۱ تا ۱۳ اردیبهشت امسال میهمان گیلانی ها است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید جلیل میر عظیمی صبح یکشنبه در گفتگو با رسانه ها با اشاره به حضور تماشاخانه های سیار کانون پرورش فکری طی روزهای ۱۱ تا ۱۳ اردیبهشت ماه در مناطق کم تر برخوردار و گردش پذیر گیلان گفت: هدف از این حرکت فرهنگی هنری ارائه فعالیت های هدف مند و نشاط آفرین است.

میرعظیمی افزود: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در قالب ستاد استانی جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان ایثار از دیگر اولویت ها است.

وی ادامه داد: حضور تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری در استان گیلان افزون بر آگاهی بخشی و خدمات رسانی هرچه بهتر به آینده سازان ایران اسلامی و خانواده ها، نمایشی از هم گرایی فرهنگی است.

میر عظیمی اضافه کرد: معرفی فعالیت های فرهنگی، هنری، ادبی، علمی و پژوهشی کانون پرورش فکری، اجرای قصه گوی، پخش نماهنگ، هنرنمایی مجریان فعال در عرصه کودک و نوجوان و اجرای نمایش، از جمله برنامه های است که با حضور تماشاخانه های و مراکز سیار این مجموعه فرهنگی اجرایی می شود.

وی به محل حضور دو دستگاه تماشاخانه و مراکز سیار روستایی و شهری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان اشاره کرد و افزود: اجرای این تماشاخانه ها صبح روز دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ماه جاری، با حضور در شهرستان های رودسر و لنگرود آغاز شده و با اجرای نمایش «۹۹-۶۵» و فعالیت های فرهنگی همراه خواهد بود.

میر عظیمی تصریح کرد: در همین روز، دیگر تماشاخانه سیار کانون به غرب استان گیلان سفر می کند و به اجرای فعالیت های کودک و نوجوان محور، نمایش» «حیاط خانه ما» را به ترتیب در شهرستان فومن و صومعه سرا را روی صحنه می برد.

وی ادامه داد: طی این روز، یک دستگاه تماشاخانه به شهرستان های رضوانشهر و بندرانزلی می رود و در راستای اجرای برنامه های مربیان مراکز سیار شهری و روستایی کانون، با نمایش های «حیاط خانه ما» و «۹۹-۶۵» پذیرای علاقه مندان خواهد بود.

مدیرکل کانون پرورش فکری گیلان از استقرار تماشاخانه سیار کانون در عصر روزهای سه شنبه و چهارشنبه در پیاده راه فرهنگی (میدان شهدای ذهاب) شهر رشت خبر داد و گفت: اجرای فعالیت های متنوع فرهنگی هنری با حضور مجریان مطرح کودک و نوجوان از برنامه هایی است که برای مخاطبان اجرا می شود.

وی به اجرای تئاتر «۱۲ دقیقه» در مرکز شماره ۱ کانون رشت و از اجرای نمایش های «نهالی که بابام کاشت» و «۱۲ دقیقه» در کانون پرورش فکری لاهیجان به ترتیب در روزهای سه شنبه و چهارشنبه خبر داد و افزود: ایثار و شهادت محور موضوعی این آثار محسوب می شود.

گفتنی است، غنی سازی اوقات فراغت مخاطبان، نشاط بخشی و ارتقای آگاهی های آینده سازان و خدمات رسانی به کودکان و نوجوانان مناطق کم تر برخوردار، ازجمله اهداف متولیان تماشاخانه های سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به شمار می رود.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان