نماینده عالی دولت در گیلان از صدور مجوز بهره برداری از برق آبی بعد از ۶۰ سال خبر داد که نقش مهمی در افزایش برق تولیدی دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، اسدالله عباسی عصر امروز در جریان سفر یک روزه به شهرستان رودبار در جلسه بررسی وضعیت آب ذخیره شده در پشت سد سفیدرود حضور یافته و سپس با حضور مسؤولان استانی و شهرستانی از سد سفیدرود بازدید به عمل آورد. 

وی در این بازدید و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه شرایط آب ذخیره شده در سد سفیدرود به نسبت سال گذشته با کاهش قابل توجه ای مواجه شده است، اظهار کرد: وضعیت آب ذخیره شده در پشت سد سفیدرود در سال جدید به نسبت سال گذشته شرایط بسیار سخت تری دارد ولی به حول قوه الهی با درایت متولیان امر، شالیکاران در سال زراعی جدید هم بدون مشکل به فعالیت خود ادامه می دهند. 

استاندار گیلان با تاکید بر برطرف کردن ضعف های سال گذشته در سال زراعی جدید گفت: با توجه به تجربیات سال گذشته دیگر تکرار ضعف ها از سوی مسؤولان به هیچ امری قابل قبول نیست لذا در سال زراعی جدید باید مشکلات در سریع ترین زمان ممکن طرف شود. 

وی با دستور به مدیران دستگاه های اجرایی به ویژه فرمانداری ها، مدیران جهاد کشاورزی و آب منطقه ای در خصوص حضوری مستمر در مزارع و چگونگی روند توزیع آب در سال زراعی جدید بیان کرد: باید سختی را از دوش کشاورزان برداشته و خودمان به عنوان مسؤول سختی ها را تحمل کنیم، از این رو مدیران موظفند فضای مدیریت جهادی و انقلابی را در محل کار ایجاد و در فصل زراعی به طور شبانه روزی فعالیت کنند. 

نماینده عالی دولت در گیلان با ابراز خرسندی از انجام شخم زمستانه در ۶۰ درصد از اراضی شالیزاری گیلان تصریح کرد: بر اساس آمار شالیکاران با استفاده از آب ذخیره شده در آبندان ها موفق شدند ۶۰ درصد از اراضی شالیزاری خود را شخم بزنند، از این رو تمامی مدیران باید در کنار کشاورزان بوده و از هیچ تلاشی برای طی کردن سال سخت زراعی دریغ نکنند. 

به گفته عباسی، امسال به نسبت سال گذشته تا ۱۰۰ میلیون متر مکعب کاهش آب ذخیره شده در پشت سد سفیدرود داریم لذا باید این کاهش آب در تقویم زراعی ذخیره شود و در این بین نقش اقناع سازی مردم بسیار مهم و تاثیرگذار است. 

وی با اشاره به صدور بهره برداری برق آبی در گیلان گفت: با پیگیری های صورت گرفته با وزارت نیرو خوشبختانه بعد از ۶۰ سال مجوز بهره برداری برق آبی در این استان صادر شد که نقش مهمی در افزایش برق تولیدی دارد. 

استاندار گیلان با تاکید بر لزوم توجه به تامین کودهای شیمیایی به شالیکاران افزود: دولت سیزدهم هر گونه کمبود کود شیمیایی را تامین و با قیمت دولتی در اختیار شالیکاران قرار می دهیم. 

عباسی اقدامات صورت گرفته در گیلان برای شروع سال زراعی را بسیار موثر دانست و بیان کرد: در حوزه آبندان ها، سردهنه و لایروبی رودخانه ها اقدامات خوبی در طی یکسال گذشته انجام شده است. 

پایان پیام/۸۴۰۰۸

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان