جشنواره بهار نارنج گیلان ثبت ملی شد

۱۴۰۲/۰۲/۱۱ ۱۴:۳۲ چاپ کد خبر: 183134
رشت- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان با اشاره به ثبت ملی جشنواره بهار نارنج گفت: این جشنواره ۲۱ اردیبهشت در شهر کومله لنگرود برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، ولی جهانی بعد از ظهر دوشنبه در گفتگو با رسانه ها اظهار کرد: برگزاری جشنواره ها و رویدادهای فرهنگی یکی از روش های مناسب برای ایجاد جاذبه های گردشگری و توزیع گردشگران در سطح استان در ایام مختلف از سال است.

وی افزود: اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان به عنوان متولی برگزاری جشنواره های تخصصی گردشگری در نظر دارد با توجه به بهبود شرایط کرونا و از سرگیری ورود مسافرین و گردشگران نسبت به برگزاری جشنواره های متنوع در سطح شهرستان های استان گیلان اقدام کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان ادامه داد: یکی از جشنواره های پر مخاطب که در طول سالیان گذشته میزبان گردشگران مختلفی از سطح استان و کشور بوده جشنواره بهار نارنج کومله شهرستان لنگرود است که در روز پنج شنبه ۲۱ اردیبهشت ماه با همکاری اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان لنگرود، شهرداری و شورای اسلامی شهر کومله برگزار می شود.

جهانی تصریح کرد: آداب و رسوم مرتبط با بهارنارنج در شهرستان لنگرود از قدمت دیرینه برخوردار بوده و یکی از اهداف اصلی برگزاری این جشنواره، معرفی خرده فرهنگ های مرتبط با این محصول در آئین های سنتی مردم این منطقه و همچنین آشنایی هرچه بیشتر گردشگران با جاذبه های مختلف گردشگری استان گیلان است.

وی اضافه کرد: به منظور حمایت از هنرمندان بومی منطقه، اختصاص غرفه عرضه محصولات محلی در کنار برگزاری برنامه ها و نمایش های محلی پیش بینی شده است.

جهانی افزود: جشنواره بهارنارنج یکی از جشن هایی است که به شکرانه این نعمت عظیم و خوش عطر در کومله لنگرود برگزار می شود و امسال نیز جشنواره بهارنارنج کومله زمانی برای نشاط و تنفس در عطر بهار نارنج برای گردشگران فراهم آورده تا عاملی برای توسعه گردشگری، کارآفرینی و هویت بخشی برای این منطقه باشد.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان