استاندار گیلان با انتقاد از ساخت ساختمان های چند طبقه در برخی از مناطق گیلان گفت: این تفکر که با پرداخت خلافی می توان ساختمان چند طبقه بدون مجوز ساخت باید از ذهن مردم و اعضای شورای و شهرداری در صدور ...

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، اسدالله عباسی عصر امروز در سالن الغدیر استانداری در همایش شوراهای استان با بیان اینکه شوراهای اسلامی شهر نقش مهمی در حل مشکلات استان در حوزه های مختلف دارند، اظهار کرد: جلسات و همایش شوراها باید به طور فصلی برگزار شود زیرا با برگزاری سالانه این گونه جلسات مشکلاتی برطرف نمی شود. 

وی با اشاره به انتظار مردم از اعضای شورای اسلامی شهر در توجه به مطالبات مردم گفت: مسؤولان از جنس مردم هستند از این رو اعضای شورای اسلامی شهر به مردم مداری و مردم محوری توجه جدی کنند. 

استاندار گیلان با تاکید بر لزوم توجه به شناسایی نیازهای مردم در نقاط مختلف گیلان بر اساس آمایش سرزمینی افزود: باید نیازهای مردم در نقاط مختلف گیلان دسته بندی شده و متناسب با آمایش سرزمینی توزیع عادلانه منابع صورت گیرد. 

عباسی تشکیل شوراهای اسلامی شهر را نماد بارز مردم سالاری دینی دانست و بیان کرد: مردم از اعضای شورای اسلامی شهر انتظار دارند برای پیگیری مطالباتشان از هیچ تلاش و کوششی دریغ نکنند لذا اعضای شورای اسلامی شهر باید تمامی این مسائل رسیدگی کنند. 

وی با اشاره به نقش جهاد تبیین و بازگو کردن دستاوردهای جمهوری اسلامی و دولت سیزدهم در گیلان برای مردم توسط اعضای شورای اسلامی شهر تصریح کرد: اعضای شورای اسلامی شهر باید بدانند در حوزه راهداری، مسکن، اشتغال، مشاغل روستایی و شهری، راه آهن چه اقداماتی شده است.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه باید از ظرفیت های موجود برای مهاجرت معکوس از شهر به روستا استفاده شود، گفت: توجه به مهاجرت معکوس در گیلان از انجام بسیاری از آسیب های اجتماعی از جمله پیری جمعیت با کاهش مواجه می شود.

عباسی با تاکید بر لزوم توجه به ایجاد اشتغال پایدار در روستاها تصریح کرد: به منظور افزایش اشتغال پایدار و درآمد روستائیان باید ابتدا ظرفیت آن روستا شناسایی و سپس در همین راستا برنامه ریزی شود و بنده به عنوان استاندار گیلان و فرزند دیار میرزا از هیج تلاشی برای کمک به اشتغال روستایی دریغ نمی کنم. 

وی با اشاره به نقش دستگاه های اجرایی در جلوگیری از مهاجرت از روستا به شهر افزود: تمامی دستگاه های اجرایی در گیلان باید از ظرفیت خود استفاده کرده و یک وحدت رویه در عملکرد به توسعه گیلان در حوزه های مختلف کمک کنند. 

استاندار گیلان با درخواست از فرمانداران در خصوص توجه به مطالبات اعضای شورای شورای اسلامی شهر گفت: درب اتاق فرمانداران باید به روی اعضای شورای شورای اسلامی شهر، دهیاران و شهرداران باز باشد و بنده هیچگونه اختلاف در میان اعضای شورای اسلامی شهر را نمی پذیرم. 

عباسی با انتقاد از وجود برخی اختلافات میان اعضای شورای اسلامی شهر در تعدادی از شهرستان های گیلان تصریح کرد: اگرچه اختلاف سلیقه در میان اعضای شورای اسلامی شهر یک امر اجتناب ناپذیر است ولی نباید این اختلافات به توسعه شهری لطمه وارد کند از این رو از همه اعضای شورای اسلامی شهر در تمامی شهرستان ها درخواست دارم اختلافات را کنار بگذارند.

استاندار گیلان با تاکید بر لزوم اجرای درست و دقیق طرح هادی در روستاهای گیلان گفت: اجرای صحیح طرح هادی منجر به پیشرفت روستاهای گیلان در عرصه های مختلف می شود لذا اجرای طرح هادی باید در روستاها در سریع ترین زمان ممکن انجام شده و از کارشناسان زبده استفاده کنند. 

عباسی با بیان اینکه توجه به اقتصاد کشاورزی، دامداری و طیور منجر به توسعه اقتصاد روستایی در گیلان می شود، تصریح کرد: روستاهای گیلان در بخش کشاورزی، دامداری، طیور و تولید انواع محصولات کشاورزی دارای ظرفیت بالقوه ای هستند که باید مورد توجه قرار گیرند در غیر این صورت روستائیان برای امرار معاش باید از روستا به شهر مهاجرت کند. 

نماینده عالی دولت در گیلان با ابراز خرسندی از احیای بیش از ۱۷۰واحد تولیدی در گیلان افزود: در واحدهای تولیدی احیا شده در گیلان نیاز به کارگر و نیروی کار داریم ولی متاسفانه با کمبود نیروی کار در این حوزه مواجه هستیم که دولت سیزدهم برنامه ویژه ای در این خصوص دارد. 

عباسی با بیان اینکه توجه به پسماند و محیط زیست اساس معیار دهیاران و شهرداران برتر در گیلان است، تصریح کرد: ۳۸ سال برای ساماندهی پسماند سراوان فقط خلع ید و فرار از مسؤولیت در استان داشتیم ولی بنده به عنوان خدمتگذار مردم در روز معارفه و در حضور رئیس جمهور قول دادم این مشکل را برطرف کنم و علیرغم فشارهای مختلف در این مهم تا حدی بسیار زیادی موفق بودیم. 

وی با انتقاد از ساخت ساختمان های چند طبقه در برخی از مناطق گیلان افزود: این تفکر که با پرداخت خلافی می توان ساختمان چند طبقه بدون مجوز ساخت باید از ذهن مردم و اعضای شورای و شهرداری در صدور مجوزها پاک شود و بنده در صورت اعلام گزارش در این خصوص با مدیر خاطی برخورد جدی و قانونی می کنم. 

به گفته استاندار گیلان، اعضای شورای اسلامی شهر در طرح جامع باید مشخص کند که هر منطقه از شهر باید ساختمان های ساخته شده دارای چند طبقه باشد. 

عباسی با بیان اینکه منشا آلودگی تالاب بین المللی انزلی و ۲ رودخانه زرجوب و گوهررود شناسایی شده و روند رفع این آلودگی ها با جدیت ادامه دارد، تصریح کرد: احداث تصفیه خانه فاضلاب مسکن مهر شهرستان رشت یکی از خواسته های بحق مردم این منطقه است که تاکنون ۲۳۰ میلیارد تومان برای آن هزینه شده و برای تکمیل آن به ۷۰ میلیارد تومان دیگر اعتبار نیاز است.

وی تفکیک زباله از مبدا را راهگشای چالش اساسی محیط زیست استان عنوان کرد و گفت: بعد از یکسال و نیم هنوز در بحث دفن زباله رفتار گذشته تکرار می شود که پذیرفتی نیست، تفکیک زباله از مبدا باید در گیلان سریع تر انجام و سر و سامان داده شود.

استاندار گیلان از صدور ۲۱۹ مجوز بی نام در این استان خبر داد و افزود: تاکنون ۳۱۶ عرصه سرمایه گذاری در گیلان شناسایی شده که نقش مهمی در ایجاد اشتغال در روستاها دارد. 

پایان پیام/۸۴۰۰۸

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان