فلاحتی با انتقاد از روند افزایشی تولید پسماند در این استان گفت: امروز در گیلان روستاها از شهر بیشتر پسماند تولید می کنند از این رو اگر اعضای شورای اسلامی به تفکیک زباله از مبدا و ساماندهی پسماند کمک کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، آیت الله رسول فلاحتی عصر امروز در همایش شورای های اسلامی گیلان در سالن الغدیر استانداری با بیان اینکه تا انسان وارد مدیریت کلان نشود نمی تواند خیلی از مسائل را حل و مدیریت کند، اظهار کرد: اداره جامعه در محیط های کوچک و بزرگ بسیار سخت است زیرا کارگزاران نظام مقدس جمهوری باید به تمام مطالبات مردم پاسخ دهند. 

وی با اشاره به مطالبات مهم مردم از اعضای شورای اسلامی و شهر روستا در راستای حل مشکلات جامعه گفت: مردم در حوزه اشتغال، محیط زیست، مسائل اجتماعی، فرهنگی و درمانی از مسؤولان و اعضای شورای اسلامی شهر و روستا مطالباتی دارند  که باید به تمام توجه شود. 

نماینده ولی فقیه در استان گیلان، اعضای شورای اسلامی شهر و روستا را نماد خدمت در جمهوری اسلامی از نگاه مردم دانست و بیان کرد: مردم اعضای شورای اسلامی شهر و روستا را  نماد خدمت در جمهوری اسلامی می دانند، از این رو مسؤولان هم باید به بهترین نحو ممکن به مردم ارائه خدمات دهند. 

فلاحتی با تاکید بر لزوم توجه به ایجاد آرامش در جامعه و خل مشکلات شهر و روستا در حوزه های مختلف افزود: اعضای شورای اسلامی شهر و روستا و حتی نمایندگان مجلس باید در طول خدمت خود به مردم با داشتن اراده ای پولادین برای ایجاد آرامش و حل مشکلات در جامعه تلاش کرده و برای دنیا و آخرت خود توشه ای بیافزاینند. 

وی با بیان اینکه کشور ایران به نام جمهوری اسلامی است و تمامی اقدامات انجام شده توسط مسؤولان باید رنگ و بوی دینی و اسلامی داشته باشد، گفت: خدمت کردن به مردم و مظلومان سختی های خود را دارد به همین دلیل است که استکبار همواره در تلاش برای ایجاد نفاق و انشقاق در بین مسئولان و کشور است. 

نماینده ولی فقیه در استان گیلان با اشاره به ویژگی های مسؤول در طراز نظام مقدس جمهوری بیان کرد: مردم داری، حمایت از ارزش های والای نظام جمهوری اسلامی، مقابله با فساد، ایستادگی در مقابل نفوذی ها و اطاعت بی چون و چرا از مقام معظم رهبری و ولایت فقیه از جمله ویژگی های مسؤول در طراز جمهوری اسلامی ایران است. 

فلاحتی با انتقاد از روند افزایشی تولید پسماند در این استان تصریح کرد: امروز در گیلان روستاها از شهر بیشتر پسماند تولید می کنند از این رو اگر اعضای شورای اسلامی به تفکیک زباله از مبدا و ساماندهی پسماند کمک کنند دیگر در مرکز استان هیچگونه مشکلی نخواهیم داشت. 

وی ویلاسازی در روستاهای گیلان را یک غده سرطانی در این استان برشمرد و بیان کرد: ویلاسازی در روستاها به یک آفت و غده سرطانی در این استان تبدیل شده و اگر وضعیت اینگونه باشد تا چند سال آینده دیگر هیچگونه اراضی کشاورزی در این استان نخواهیم داشت هرچند دولت سیزدهم برنامه هایی را برای مقابله با این مهم در دستور کار دارد. 

پایان پیام/۸۴۰۰۸

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان