حفر چاه در عرصه کشاورزی نظام مند شود

۱۴۰۲/۰۲/۱۴ ۲۰:۳۵ چاپ کد خبر: 183207
دادستان بندر انزلی نیز با تاکید بر اینکه باید حفر چاه در عرصه کشاورزی نظام مند شود، گفت: اگر فردی بستر تالاب را تصرف کند حتی پس از گذشت سال ها قطعا برایش ایجاد حقوق مکتسبه نمی کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرانزلی، محمدپور خوش سعادت امروز در جلسه شورای آب شهرستان بندرانزلی که در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد با اشاره به جلسه مشترک فرمانداران و دستگاه های متولی سه شهرستان انزلی، رضوانشهر و خمام اظهار کرد: هماهنگی های اولیه برای مواجهه با تنش های احتمالی سال آبی جاری انجام شد. 

وی با بیان اینکه جلسات مدیریت تنش آبی را به صورت منظم برگزار و آخرین تغییرات را با یکدیگر هماهنگ کردیم، گفت: با توجه به تشکیل ستاد بحران و بارندگی اخیر می توان گفت وضعیت خاص بحرانی نداریم. 

فرماندار بندرانزلی با بیان اینکه وضعیت آب در شهرستان بحرانی نیست ولی نباید غفلت کنیم و مسؤولان به طور جدی باید پای کار باشند، تصریح کرد: بازدیدهای میدانی از مناطق مختلف شهرستان از سوی مسؤولان مربوطه باید انجام شود، وقتی کشاورزان شاهد جدیت و پای کار بودن مسؤولان باشند با فراغ خاطر بیشتری به فعالیت در عرصه تولید می پردازند. 

انزلی نیاز به طرح جامع مدیریت بحران دارد
نماینده مردم انزلی در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست اظهار کرد: شهرستان بندر انزلی نیاز به طرح جامع مدیریت بحران دارد تا در مواقع بحرانی از جمله قطع گاز و یا زلزله بتوانیم خدمات رسانی را به نحو مطلوب به شهروندان ارائه دهیم. 

احمد دنیامالی با بیان اینکه هدف ما حمایت از کشاورزان و تولیدکنندگان و فعالان عرصه ایجاد امنیت غذایی است، گفت: برخورد با زمین خواران باید به صورت جدی مورد توجه باشد و متصرفان غیرقانونی خلع ید شوند. 

حفر چاه در عرصه کشاورزی نظام مند شود
دادستان بندر انزلی نیز با تاکید بر اینکه باید حفر چاه در عرصه کشاورزی نظام مند شود، اظهار کرد: اگر فردی بستر تالاب را تصرف کند حتی پس از گذشت سال ها قطعا برایش ایجاد حقوق مکتسبه نمی کند زیرا این فرد به حقوق دولت تجاوز و دست درازی کرده و با چنین فردی باید برخورد قانونی شود. 

اکبر سبحانی با بیان اینکه در شرایطی که دچار بحران آب هستیم نباید دغدغه تامین آب برای زمین ها و تصرفات غیرقانونی داشته باشیم، گفت: افرادی که مالکیت قانونی و حق مشروع دارند مورد حمایت جدی قرار دارند و همه باید اقدامات لازم را انجام دهیم که زمین کشاورزی آن ها برای تامین آب دچار مشکل نشود. 

وی با اشاره به اینکه در ماده ۴۵ قانون توزیع عادلانه آب تاکید شده که آب نباید هدر برود و قانونگذار هدر رفت آب را جرم انگاری کرده، افزود: علاوه بر اینکه سرقت آب جرم نگاری شده اگر لایروبی به موقع انجام نشود و یا سر دهنه تعمیر نشود، موجب هدر رفت آب شده و نباید زمینه ترک فعل فراهم شود که بعدا آب هدر برود. 

پایان پیام/۸۴۰۰۸

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان