رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان درخصوص کارکرد این سازمان در سال گذشته در خصوص ایجاد شغل، طرح های عمرانی و خدماتی، توزیع بسته های معیشتی و غیره گزارشی ارایه کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سرهنگ احمد ابراهیمی امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه خدمات بسیج سازندگی در عرصه های مختلف بی نظیر است، اظهار کرد: رفع محرومیت زدایی در کشور یکی از مهم ترین اهداف و رویکرد نخست سازمان بسیج سازندگی در بخش های مختلف کشور می باشد. 

وی با اشاره به ثبت بیش از سه هزار و ۵۰۰ گروه جهادی در گیلان گفت: پایگاه های مقاومت بسیج نقش مهمی در کشور و حل مشکلات جامعه دارند که تاکنون از سه هزار و ۵۰۰ گروه جهادی ثبت شده در این استان، ۲ هزار و ۷۰۰ گروه جهادی مربوط به پایگاه ها می باشند. 

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان از اجرای طرح جهادی جمعه به جمعه در بسیج اقشار بسبج خبر داد و افزود: بر اساس آمار تمامی قشرهای مختلف بسیج دارای گروه های جهادی بوده و در بحران های مختلف در کنار مردم هستند. 

ابراهیمی با اشاره به توزیع یک میلیون بسته معیشتی در گیلان و در مدت زمان سه سال گذشته بیان کرد: ارزش ریالی این تعداد از بسته های معیشتی بالغ بر ۷۰۰ میلیارد تومان برآورد شده که خیرین نقش مهمی در آن داشتند. 

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان همچنین از توزیع بسته معیشتی در سال جاری در گیلان خبر داد و گفت: میزان اعتبار این بسته های توزیع شده ۷۲ میلیارد تومان بوده این که در ایام نوروز و ماه رمضان توزیع شد. 

ابراهیمی با بیان اینکه ساخت مسکن محرومین یکی از اهداف سپاه و بسیج در کشور است، تصریح کرد: بر اساس آمار ۲ هزار واحد مسکن محرومین در طی چهار سال گذشته در گیلان ساخته شده و ساخت ۵۰۰ واحد مسکونی دیگر هم در دستور کار قرار دارد. 

وی با اشاره به ساخت ۱۰۰ واحد مسکن محرومین در گمیشان استان گلستان بیان کرد: گروه های جهادی بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان در شرایط سخت و با دست خالی تعداد ۱۰۰ واحد مسکن محرومین در گمیشان ساخته و به لوازم خانگی تجهیز شد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان با بیان اینکه گیلان جزو دومین استان فاقد آب آشامیدنی در کشور است، افزود: سازمان بسیج سازندگی گیلان با همکاری قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا به ۷۱۱ روستای گیلان آبرسانی کرده است.

ابراهیمی با اشاره به ۲۵۰ کیلومتر لوله گذاری در هفت ماه گذشته در مناطق روستایی گیلان گفت: اجرای طرح آبرسانی روستایی در ۶ شهرستان گیلان از جمله تالش، آستارا، رشت، رودبار، سیاهکل و خمام بر عهده سازمان بسیج سازندگی است. 

وی از اجرای آبرسانی به ۸۵ روستای گیلان خبر داد و افزود: در کنار ۲۵۰ کیلومتر لوله گذاری، احداث پنج مخزن و حفر پنج چاه نیز توسط بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان صورت گرفته است. 

به گفته رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان در هشت سال گذشته ۶ هزار و ۵۰۰ شغل توسط این سازمان در این استان ایجاد شده که از این میزان حدود یک هزار و ۲۰۰ شغل بوده است

پایان پیام/۸۴۰۰۸

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان