۲ خواسته اعضای شورا از شهردار رشت

۱۴۰۲/۰۲/۱۶ ۱۷:۵۸ چاپ کد خبر: 183263
در جلسه علنی شورای رشت به شهردار رشت بابت تسریع بخشیدن به اجرای پروژه های همچون کانال ژ پنج، رینگ ۹۰ متری، پارک لاکان تاکید شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، رئیس شورای اسلامی شهر رشت ظهر امروز در هشتادودومین جلسه علنی شورا در ساختمان جلسات شورای رشت با اشاره به برگزاری مراسم معارفه شهردار رشت در تالار مرکزی رشت اظهار کرد: صبح امروز این مراسم در تالار مرکزی رشت برگزار شد و جلسه امروز صحن شورا پس از اتمام همان مراسم در حال برگزاری است. 

محمد حسین واثق کارگرنیا به حضور رحیم شوقی شهردار منتخب در صحن شورا اشاره کرد و گفت: انتظار داریم همانطور که وی پیش از انتخاب برای جایگاه شهردار رشت اعلام کرده بود که به عنوان یار دوازدهم شورا است با تعامل و همدلی به همراه شورا برای رفع مشکلات شهر گام بردارد و در جلسات هفتگی شورا نیز حضور داشته باشد. 

وی با تاکید به استفاده از نیروهای متعهد و کارآمد شاغل در مجموعه شهرداری رشت افزود: امیدواریم با تعامل و همدلی بهترین نتایج برای رشت رقم بخورد و چندین پروژه بزرگ از جمله رینگ ۹۰ متری رشت که در ردیف اعتبارات ملی قرار گرفته است با سرعت اجرایی شود. 

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به بازگشایی معابر درون شهر رشت بیان کرد: از شهردار رشت انتظار داریم به تملک های انجام شده در مسیرهای مورد توجه برای بازگشایی معابر نیز توجه داشته باشد. 

کارگرنیا به پارک لاکان اشاره کرد و گفت: این پارک در کنار افزایش سرانه فضای سبز رشت، به لحاظ جذب گردشگر نیز بسیار حائز اهمیت است و امیدواریم با حضور شهردار جدید رشت، اقدامات مربوط به این پارک نیز با سرعت بیشتری اجرایی شود. 

وی با بیان اینکه پروژه کانال ژ پنج نیز مورد تاکید اعضای شورا است، گفت: این پروژه سالهاست که مطرح شده و از شهردار رشت انتظار داریم با جذب سرمایه گذار و اعتبارات ملی به این پروژه مهم تسریع ببخشد. 

رئیس شورای رشت به اقدامات انجام شده در حوزه پسماند رشت اشاره کرد و افزود: طی چند ماهه اخیر اقدامات خوبی در موضوع پسماند انجام شده است و در پروژه بهسازی سراوان ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داریم و امیدوارم بتوانیم با حمایت های استاندار گیلان و نمایندگان مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، غول پسماند که به عنوان ابر چالش استان مطرح است را نیز به سرانجامی خوب برسانیم. 

رئیس شورای شهر رشت با گرامی داشت هیجدهم اردیبهشت روز صلیب سرخ و هلال احمر تصریح کرد: نیروهای پر تلاش و فداکار هلال احمر همواره در مواقع بروز اتفاقات و بحران هایی از جمله سیل، زلزله، جنگ و غیره عاشقانه و خالصانه برای دفاع از همنوعان خود وارد عمل می شوند و هربار که اتفاقی رقم می خورد حضور این نیروهای پر تلاش در کنار دیگر نیروهای خدمات رسان موجب امنیت و آرامش می شود. 

کارگرنیا با اشاره به هفدهم اردیبهشت مصادف با روز ملی اسناد ملی و میراث مکتوب بیان کرد: یقینا آثار و اسناد بر جا مانده از گذشتگان بخش مهمی از هویت ماست و باید در حفظ و حراست از آن و انتقال آن به نسل های آینده با هدف آشناسازی با پیشینه پر افتخار این آب و خاک تلاش کرد. 

وی با تاکید به اینکه شهر رشت با داشتن سبقه ای پر افتخار و آثار و اسناد فراوان بر جامانده از دوره های پر افتخاری همچون نهضت بزرگ جنگل و غیره متاسفانه آن گونه که باید نتوانسته است در این حوزه و جذب گردشگر از طریق آن موفقیت داشته باشد، بیان کرد: آثار و اسناد ملی به واقع بخشی از اندیشه ها، باورها و تحولاتی است که گذشته را برایمان ملموس تر می نماید و باید در حفظ و نگهداری از آن بکوشیم و در اختیار آیندگان قرار دهیم. 

در این جلسه چندین لایحه ارسالی از شهرداری رشت مطرح و مورد بررسی قرار گرفت. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان