به گفته مدیر کل اداره بنادر و دریانوردی گیلانف با بهره برداری از سامانه مدیریت تردد ناوگان حمل و نقل جاده ای، ضمن تسهیل در ترافیک دریایی، زمان ماندگاری کامیون در بندر به حداقل خودمی رسد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرانزلی، خسرو سرایی امروز در آئین آغاز به کار رسمی سامانه مدیریت تردد ناوگان حمل و نقل جاده ای در سالن اجتماعات مجتمع بندری انزلی با بیان اینکه توسعه فیزیکی و غیرفیزیکی مبنای کار بنادر کشور است، اظهار کرد: ما به دنبال بهره وری بالاتر از تجهیزات و گردش کالا در بنادر هستیم و این امر را می توانیم با کمک نرم افزار به دست آوریم و بهره بیشتری در بحث های اقتصاد کلان برسیم. 

مدیر کل ترانزیت، لجستیک و توافقنامه های سازمان بنادر و دریانوردی کشور با اشاره به اینکه با استفاده از سیستم اتوماتیک و همچنین دیتا و شبکه های اینترنت می توانیم بهتر از قبل ورود و خروج کامیون ها را مدیریت کنیم، افزود: سیستمی که امروز افتتاح می شود فقط بحث گیت بندر را مدنظر دارد اما ما فقط به این بسنده نمی کنیم و باید وارد خود بندر هم شویم. 

وی از دیگر مزایای این سامانه را به حداقل رساندن موضوع ترافیک دانست و تصریح کرد: در مجموع تمام این مباحث یک هدف بیشتر ندارد، اینکه زمان ماندگاری کامیون در بندر به حداقل خود برسد، ما در بنادر دیگر کامیون هایی داریم که سه روز معطلی دارند و به دنبال تبدیل کردن آن به یک سوم هستیم، هر چند آرزوی ما این است که بندرانزلی به شبکه ریلی کشور متصل شود و این بندر با ریل نقش کامل تری را می تواند ایفا کند. 

سرایی با بیان اینکه بندرانزلی یکی از بنادر مدنظر کشورهای حاشیه خزر و خلیج فارس است، گفت: همکاری های خوبی در عرصه بین الملل جهت ارتباط بین کشورهای حاشیه خلیج فارس و حاشیه خزر در موضوع انتقال غلات و ترانزیت آن با محوریت بندرانزلی انجام شده است. 

مدیر کل اداره بنادر و دریانوردی گیلان نیز با اشاره به اینکه بندرانزلی از جمله بنادری است که در حوزه شهری قرار دارد و می بایست بسمت هوشمندسازی گام بردارد، اظهار کرد: انزلی با بنادری که در خارج از شهر است فرق دارد و مجتمع بندری انزلی ۱۴۲ هزار اراضی در محدوده شهری دارد که اگر این سامانه ها نباشد، شاهد ترافیک در سطح شهر خواهیم بود. 

حسین یونسی با بیان اینکه این سامانه از شهریور ماه سال گذشته بصورت آزمایشی مورد بهره برداری قرارگرفت، گفت: با توجه به قابلیت های بالای این سامانه اشکالی بر آن وارد بود که صاحبان کالا می بایست به صورت دستی اطلاعات را وارد می کردند که این موضوع توسط همکاران رفع شد. 

وی با اشاره به مزایای این سامانه افزود: این سامانه در بحث های متفاوتی از جمله حذف قاچاق کالا، انضباط کاری، سرعت در کار و تخلیه بارگیری می تواند مورد استفاده قرار گیرد. 

پایان پیام/۸۴۰۰۸

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان