همزمان با نزدیک شدن به برگزاری نمایشگاه کتاب، خبرهای هفدهمین روز ازدیبهشت ماه با برپایی نشست خبری این رویداد و نیز خبر بستری شدن سعید امیرسلیمانی در بیمارستان و انتخاب پژمان بازغی در یک مسئولیت صنفی ...

به گزارش ایسنا، در بسته خبری فرهنگی و هنری روز  یکشنبه، ۱۷ اردیبهشت جزئیاتی از چند رویداد و اتفاق و اطلاعاتی از فعالیت های چند چهره هنری منتشر شد که به بر خی از مهم ترین آن ها در ادامه اشاره می شود.  

از آنجایی که تا سه روز دیگر سی وچهارمین نمایشگاه کتاب تهران در مصلی امام خمینی (ره) آغاز می شود، نشست خبری این رویداد صبح امروز برگزار شد و قائم مقام نمایشگاه کتاب با تشریح برنامه های نمایشگاه گفت که امسال تنها یکی دو مورد ناشر محروم از نمایشگاه هستند.

علاوه بر این در حوزه کتاب و ادبیات نشست خبری دیگری هم برگزار شد که به مناسبت بزرگداشت شاعر حماسه سرای ایران، حکیم ابوالقاسم فردوسی (۲۵ اردیبهشت)  بود. قرار است این بزرگداشت با گرامیداشت حماسه «سوم خرداد» و آزادسازی خرمشهر پیوندی داشته باشد و برنامه های مختلف فرهنگی و هنری در استان خراسان رضوی و دیگر نقاط کشور برگزار شود.  

امروز همچنین زادروز یدالله رویایی، شاعر و بنیانگذار شعر حجم بود که سال گذشته از دنیا رفت و به همین مناسبت محمد آزرم، شاعر و پژوهشگر یادداشتی را به یاد او نوشت که در سرویس کتاب و ادبیات ایسنا منتشر شد.  

از خبرهای مرتبط با جهره های هنری به بستری شدن سعید امیرسلیمانی باید اشاره کرد که فرزندش - کمند امیرسلیمانی- گفته، قرار است تحت عمل جراحی قرار بگیرد.

در بخش اخبار فرهنگی امروز ایسنا، گزارشی آماری از میزان سفر ایرانی ها در نوروز به خارج از کشور منتشر شد که در آن مدیرکل توسعه گردشگری داخلی از سفر بیش از یک میلیون نفر ایرانی به خارج از کشور در تعطیلات نوروز ۱۴۰۱ خبر داد.

همچنین آماری از سهم اهل سنت ایران در حج و توضیحی درباره یک ویدیوی منتشر شده از محوطه مصلی قزوین از جمله خبرهای حوزه میراث فرهنگی و گردشگری بودند.

یکی از خبرهای سینمایی قابل توجه امروز به  انتخاب پژمان بازغی به عنوان رییس انجمن بازیگران سینمای ایران مربوط بود. او رییس انجمنی شده که در سال های اخیر بازیگرانی همچون فاطمه معتمدآریا، علی دهکردی و مریلا زارعی ریاست آن را برعهده داشتند.

در این روز جمال ساداتیان تهیه کننده فیلم «متری شیش و نیم» هم خبر داد که در روزهای اوج گیری ساخت کمدی، احتمالا او هم سراغ ساخت یک فیلم کمدی می رود.

در صحنه تئاتر مدیر مرکز تئاتر «مولوی» با اعلام تازه ترین جزییات درباره مدرسه تابستانی این مرکز و اینکه تا پایان اردیبهشت ماه فراخوان این مدرسه منتشر می شود،  اظهار امیدواری کرد که یکی از رویکردهای مدرسه تابستانی، تولید متونی بر اساس شخصیت های مهم فرهنگی کشورمان باشد.

صدور مجوز فیلمی با بازی جواد عزتی و خبرهایی از انیمیشن های سینمایی «گنج اژدها» و «ژولیت و شاه» از دیگر اخبار امروز بودند.

در روزهای گذشته  گزارشی درباره وضعیت پخش برخی سریال های شبکه نمایش خانگی در آستانه انتشار با توجه به حضور برخی بازیگران منتشر شده بود که معاون کاربران و تنظیم گری اجتماعی ساترا در این خصوص نکاتی را در گفت وگو با ایسنا بیان کرد.

مصاحبه با یکی از بازیگران سریال نمایش خانگی «آکتور» هم امروز بر خروجی ایسنا منتشر شد که «آکتور» را یک کار شیک و قشنگ می داند با قصه هایی واقعی.

در هفدهمین روز ازدیبهشت حوزه موسیقی هم خبرهای جدیدی داشت از بازگشت محسن ابراهیم زاده به صحنه پس از بیماری و نیز مراسم بزرگداشتی برای محمدهاشم احمدوند ـ استاد آواز ایرانی ـ که در آن هنرمندانی چون حسام الدین سراج و عبدالحسین مختاباد، از ویژگی های شخصیتی این استاد آواز گفتند.

امروز در بخش بین الملل حوزه فرهنگ و هنر نیز خبرهای متنوعی منتشر شد، از جمله: 

ادای احترام آکادمی نوبل به تاگور

آشنایی با ۱۶ نابغه نقاشی جهان

کشف مجسمه های یک تمدن مرموز

برنده شدن «شوهر ایران خانم» در هات داکس 

انتهای پیام

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان