توزیع تخم نوغان در گیلان آغاز شد

۱۴۰۲/۰۲/۱۸ ۱۲:۲۰ چاپ کد خبر: 183333
رئیس اداره نوغانداری گیلان از آغاز نخستین مرحله از توزیع تخم نوغان تفریخ شده در گیلان از امروز خبر داد و گفت: در این مرحله ۲ هزار و ۷۲۰ جعبه تخم نوغان تفریخ شده بین نوغانداران متقاضی توزیع می شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سید نبی هادی درو، رئیس اداره نوغانداری گیلان امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه نخستین مرحله توزیع تخم نوغان تفریخ شده امروز در رشت آغاز شده، اظهار کرد: قرار است در این مرحله ۲ هزار و ۷۲۰ جعبه تخم نوغان تفریخ شده بین نوغانداران متقاضی توزیع شود.

وی با اذعان به اینکه فرایند توزیع تخم نوغان از ۵ اردیبهشت در استان گیلان آغاز شده است، افزود: نوغانداران برای دریافت تخم نوغان تفریخ شده باید از قبل در این مرکز نام نویسی کنند.

رئیس اداره نوغانداری گیلان با اشاره به اینکه ۱۹ اردیبهشت دومین مرحله از توزیع تخم نوغان تفریخ شده است، گفت: فرآیند تبدیل تخم نوغان به لارو را تفریخ تخم نوغان می گویند و مراکز نوغانداری گیلان تخم نوغان تفریخ شده را برای افزایش کمیت و کیفیت تولید پیله تر توزیع می کنند.

هادی درو با اعلام اینکه تخم نوغان تفریخ شده علاوه بر شهر رشت در شهرستان های لنگرود، صومعه سرا، فومن، شفت و انزلی نیز توزیع می شود، افزود: پیش بینی می شود ۹ هزار و ۲۰۰ ابریشم کار گیلانی بهار امسال ۶۰۵ تن پیله تر ابریشم برداشت کنند.

پایان پیام/۳۳۸۹

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان