مراسم ارایه نخستین محصولات فناورانه با سطح فناوری بالا در حوزه ابزار اندازه گیری مشخصات اجزای شتابدهنده های الکترون در مرکز فناوری و نوآوری رسا با حضور معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی ایران، ...

به گزارش ایسنا، نخستین محصولات فناورانه با سطح فناوری بالا در حوزه ابزار اندازه گیری مشخصات اجزای شتاب دهنده های الکترون مرکز فناوری و نوآوری رسا با حضور محمد اسلامی، معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی ایران، بهروز کمالوندی، سخنگو و معاون امور بین الملل سازمان، سید امیرحسین فقهی، معاون سازمان و رییس پژوهشگاه علوم و فنون هسته ای، نوروزی، معاون سازمان و نیز متخصصان صنعت هسته ای و نخبگان و شرکت های دانش بنیان  به طور رسمی از امروز ۱۸ اردیبهشت ماه به بازار عرضه شد.
براساس تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر مردمی سازی اقتصاد و توسعه اقتصاد دانش بنیان و سیاست های کلان کشور و همچنین با توجه به رویکرد جدید سازمان انرژی اتمی برای اجرایی کردن این سیاست ها و برنامه های ارتباط با جامعه و صنعت و عرضه محصولات و خدمات فناورانه، مرکز فناوری و نوآوری رسا به عنوان بازوی تجاری سازی و متولی توسعه زیست بوم فناوری و نوآوری در صنعت هسته ای تعداد واحدهای فناور مستقر را در شش ماه گذشته به دو برابر افزایش داده است.
مطابق برنامه این تعداد واحدها با هدف توسعه فناوری و تجاری سازی تحقیقات و پژوهش های سازمان انرژی اتمی و پژوهشگاه علوم و فنون هسته ای در سال جاری به سه برابر تعداد فعلی افزایش خواهد یافت.
واحدهای فناوری متقاضی استقرار در این مرکز پس از طی مراحل پذیرش و در صورت داشتن شرایط، مراحل پیش شتابدهی، شتابدهی و رشد را در مرکز فناوری و نوآوری رسا تحت نظر مربیان و راهبران حوزه کسب و کار و دانش بنیان و با حمایت های قانونی سپری می نمایند و محصولات و خدمات فناورانه خود را بر مبنای روندهای قانونی تعریف شده به بازار عرضه می کنند.

امروز دو محصول فناورانه با سطح فناوری بالا در حوزه ابزار اندازه گیری شتابدهنده های الکترون شامل «سامانه اندازه گیری مشخصات باریکه ذرات» و «سامانه اندازه گیری الکترومغناطیسی کاواک های رادیوفرکانسی» که توسط یکی از واحدهای فناور مستقر در مرکز فناوری و نوآوری رسا طراحی و ساخته شده است، به بازار عرضه شد.
سامانه اندازه گیری مشخصات باریکه ذرات با کاربرد اندازه گیری کمیت های پروفایل عرضی، گسیلندگی، واگرایی باریکه و شدت جریان بر پایه فناوری استفاده از صفحه نمایش سوسوزن، سیستم تصویربرداری دوربین CCD، نرم افزار پردازش تصویر و سیستم کنترل پیاده سازی شده برای این سامانه طراحی و ساخته شده است.
سامانه اندازه گیری کاواک های رادیوفرکانسی نیز امکان اندازه گیری کمیّت های فرکانس، ضریب کیفیت، امپدانس شانت، توزیع میدان الکتریکی محوری و ضرایب جفت شدگی را بر پایه روش اختلالی به صورت خودکار و با دقت بالا را فراهم می کند. این سامانه با قابلیت حرکت خودکار کاواک و نیز جسم اختلال گر در سه جهت با استفاده از مدول های خطی کنترل شده توسط PLC ساخته شده است.
انتهای پیام

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان