راهنمای جامع خرید دوچرخه

۱۴۰۲/۰۲/۱۹ ۰۹:۵۴ چاپ کد خبر: 183366

در این مقاله به آموزش راهنمای کامل خرید دوچرخه می پردازیم. شما باید به قیمت، اصالت برند و کیفیت محصول توجه کنید و دوچرخه مناسب خود را خریداری کنید.

آیا می خواهید دوچرخه بخرید و در بین برندها و آپشن های مختلف موجود در بازار سردرگم شده اید؟شاید هم به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع دوچرخه ها می باشید.بین خرید دوچرخه شهری یا خرید دوچرخه کوهستان گیر کرده اید؟ دوچرخه الکتریکی هم ذهن خیلی از انسان ها را به خود در گیر کرده است.مهم تر از همه اینها هزینه ای است که باید برای خرید دوچرخه بپردازید. در این مطلب قصد داریم به تمامی سوالات شما در مورد دوچرخه و انواع آن پاسخ دهیم پس با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.در پایان اگر سوالی داشتید می توانید در قسمت کامنت ها از ما بپرسید.

بیشتر افراد برای دوچرخه سواری از دوچرخه های معمولی با برند های درجه دو و سوم خریداری می کنند زیرا کاربرد خاصی مدنظر آنها نیست اما زمانی که برای کار خاصی قصد خرید دوچرخه دارید، باید به جزئی ترین ویژگی ها هم دقت کنید.

معرفی انواع مختلف دوچرخه

اولین موضوعی که باید از آن شناخت پیدا کنید، فهمیدن انواع سبک های دوچرخه می باشد.دوچرخه ها براساس کارایی و نیاز شما به دسته های مختلفی تقسیم بندی می شوند.البته سلیقه و بودجه شما هم در این تقسیم بندی رعایت شده است.شاید برایتان عجیب باشد اما در این قسمت قرار است بیش از ده نوع دوچرخه به شما معرفی کنیم:

دوچرخه کوهستان :

دوچرخه کوهستان همان طور که از نامش پیداست برای عبور از مسیرهای سخت و خطرناک طراحی شده است.سیستم تعلیق به کار رفته در این دوچرخه به شما در کنترل آن کمک می کند.این دوچرخه همه کاره می باشد و برای کسانی که در پارک های جنگلی رکاب می زنند مناسب می باشد.این نوع دوچرخه مناسب برای مسافت های شهری و جاده ای نمی باشد.

دوچرخه شهری :

بهترین انتخاب برای کسانی که بدون هدف خاصی قصد خرید دوچرخه دارند، همین گزینه می باشد.این دوچرخه را می توانید با قیمت ارزان تر تهیه نمایید و راحت ترین سواری را تحویل بگیرید.دوچرخه شهری به دو دسته دارای سیستم دنده و بدون سیستم دنده تقسیم بندی می شود.پیشنهاد ما برای کسانی که در شهرهای پر از فرازو نشیب رفت و آمد دارند،خرید دوچرخه دنده ای می باشد.دوچرخه شهری معمولا نیاز به چراغ هم دارد.البته خیلی از دوچرخه های شهری بدون چراغ می باشند اما شما عزیزان می توانید چراغ هشداری دوچرخه کربن لایت carbon light را از فروشگاه ما تهیه نمایید تا بتوانید با خیال راحت در شب و قبل از طلوع خورشید در خیابان ها رکاب بزنید. دقت داشته باشید که رفت و آمد با دوچرخه در خیابان های شلوغ و پر رفت و آمد بدون چراغ هشداری خطرناک می باشد.با این چراغ سرنشینان خودروهای مختلف از حضور شما آگاه می شوند و با احتیاط بیشتر از کنار شما رد می شوند.

دوچرخه شهری می تواند آپشن های زیادی داشته باشد، یکی از اپشن هایی که روی این دوچرخه نصب می شود، سبد حمل بار می باشد که کار را برای دوچرخه سواران راحت تر می کند.زین عقب هم برای نشستن سرنشین دوم یا حمل بار مناسب می باشد.

دوچرخه توریستی :

دوچرخه توریستی مخصو رفت و آمد توریست و گردشگران می باشد.این دوچرخه برای طی کردن مسافت های دور طراحی شده است و می توانید با خیال راحت ساعت ها روی آن رکاب بزنید دقت داشته باشید که دوچرخه های معمولی توانایی سواری دادن به مدت زیاد را ندارند.

دوچرخه کورسی یا جاده :

دوچرخه کورسی یا جاده آپشن های زیادی دارد که می تواند سواری را برای شما راحت تر کند.طبیعتا هدف از خرید این دوچرخه سریع رفتن نیست این دوچرخه می تواند به شما در مسیرهای هموار کمک کند.

دوچرخه نمایشی :

حتما حرکات نمایشی که با دوچرخه انجام می شود را مشاهده کرده اید و متوجه شده اید که فرق زیادی بین دوچرخه شما با دوچرخه های نمایشی وجود دارد.دوچرخه های نمایشی دارای طراحی بدنه متفاوت تری نسبت به بقیه هستند مثلا خیلی از این دوچرخه زین بسیار کوتاه تری نسبت به بقیه دارند که باعث می شود دوچرخه سوار بتواند راحت تر حرکات نمایشی خود را اجرا کند.

دوچرخه برقی :

یکی دیگر از گزینه های مناسب برای دوچرخه سواری در شهر، همین گزینه می باشد.طراحی بدنه این دوچرخه همان دوچرخه شهری است که ممکن است از اپشن های دوچرخه کورسی و کوهستان هم تاثیر بگیرد.دوچرخه هیبریدی ترکیبی از هر سه این دوچرخه ها می باشد.سرعت در این نوع دوچرخه اولویت بسیاری دارد.این دوچرخه ها مثل دوچرخه های شهری قابلیت نصب اپشن های مختلف مثل چراغ، سبد و ترکبند را دارند.

دوچرخه کودکانه :

یکی از پرفروش ترین دوچرخه های موجود در بازار می باشد.این دوچرخه ها براساس سن و قد و اندازه هیکل کودک شما طراحی شده است.پس باید دقت داشته باشد که هنگام خرید دوچرخه کودکانه، فرزند دلبند خودتان را هم با ببرید زیرا ممکن است در تشخیص اندازه اشتباه کنید.این نوع دوچرخه دارای رنگ بندی و طراحی های منحصر به فرد می باشد تا کودک را بیشتر شیفته خود کند.برای مثال در دوچرخه های کوهستان و کورسی و شهری از رنگ صورتی استفاده نمی شود اما یکی از پرفروش ترین رنگ های دوچرخه کودکانه رنگ صورتی می باشد.

تفاوت برندهای درجه 1 و 2 و متفرقه دوچرخه سازی

بعد از اینکه انتخاب کردید که می خواهید چه سبکی از دوچرخه را خریداری کنید باید به سراغ برند تولیدکننده آن بروید.خیلی از افراد به هنگام خرید دوچرخه اصلا به برند تولیدکننده توجه نمی کنند اما نکته این است که برندهای تولیدکننده دوچرخه هم روی کیفیت و قیمت آن تاثیر دارند.

برندهای درجه 1 تولید دوچرخه:

این کمپانی ها در اکثر دسته ها فعالیت دارند و همچنین دوچرخه در سایزهای مختلف را روانه بازار می کنند.حتی دوچرخه مخصوص بانوان هم توسط این برندها تولید می شود از برندهای درجه 1 می توان به اسکات، جاینت و مریدا اشاره کرد که در کار خود خبره هستند.

برندهای اقتصادی یا اکونومی :

این کمپانی های تمامی استانداردهای تولید دوچرخه را رعایت می کنند و در انواع و اقسام و سایز های مختلف دوچرخه تولید می کنند ولی ممکن است نتوانند سایز XXL را به تولید برسانند.همچنین دوچرخه مخصوص بانوان را هم نمی توانند به عرصه تولید برسانند.این کمپانی ها بیشتر روی فروش مانور می دهند تا برتر بودن

از دوچرخه های اکونومی می توان به بلست اشاره کرد.

برندهای متفرقه :

این کمپانی ها اصلا به استانداردها اهمیت نمی دهند و مشکلات زیادی در هنگام تولید برای آنها رخ می دهد.دوچرخه های برند متفرقه هیچ گارانتی را شامل نمی شوند و از ارزان ترین مواد اولیه برای تولید آنها استفاده می شود.حتی ممکن است تنظیمات آنها هم به درستی اعمال نشده باشد.با این شرایط قیمت بسیار ارزان تری نسبت به سایر کمپانی ها دارند و خریداران بسیاری هم جذب این برندها می شوند.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان