سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه با اندکی غفلت به چاله جمعیتی فرو خواهیم رفت، گفت: طبق مطالعات صورت گرفته گیلان تنها پنج سال فرصت جوان سازی جمعیت دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، عصر امروز ستاد جوانی جمعیت و حمایت از خانواده با حضور اسدالله عباسی استاندار گیلان و جمعی از مدیران کل دستگاه های اجرایی و روسای سازمان های استان در سالن غدیر استانداری گیلان برگزار شد. 

محمدتقی آشوبی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این نشست با اشاره به چالش جمعیتی در استان اظهار کرد: تمام مشکلات و چالش های سلامت محور حوزه جمعیتی از جمله زادآوری و سالمندی، مراقبت ها و درمان و همچنین نیازمندی های این حوزه احصا و جهت استمداد کمک در قرارگاه مرکزی جوانی جمعیت وزارت بهداشت مطرح شده است. 

وی بر ضرورت همکاری همه دستگاهای اجرایی و نهادهای متولی در راستای تحقق جوانی جمعیت و تحکیم نهاد خانواده تاکید کرد و افزود: از ۷۳ قانون جوانی جمعیت تنها ۲۳ قانون مربوط به نظام بهداشت و درمان است و این نشان می دهد همه دستگاه های اجرایی باید در حوزه جمعیتی جهادی عمل کنند. 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان با هشدار از تهدید نسل گیلک گفت: ما در آستانه چاله جمعیتی هستیم و با تلنگری غفلت به چاله جمعیتی فرو خواهیم رفت. 

آشوبی با اذعان به اینکه طبق مطالعات، گیلان تنها پنج سال فرصت جوان سازی جمعیت را دارد، بیان کرد: در صورت غفلت در حوزه جمعیتی تا ۵۰ سال آینده نژادی به نام گیلک در نژاد ایرانیان یافت نخواهد شد. 

پایان پیام/۸۴۰۰۸

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان