اگر در حوزه کسب و کارهای آنلاین فعالیت دارید یا به تازگی وارد این بستر گسترده شده‌اید، باید با فرآیندهای دیجیتال مارکتینگ نیز یک آشنایی نسبی داشته باشید یا حداقل از اهمیت استفاده از خدمات بازاریابی آنلاین آگاه هستید؛ اما آیا تا کنون چیزی راجع به گوگل ادز برای کسب و کارهای کوچک شنیده‌اید؟ اصلا می‌دانید که گوگل ادز چیست یا خدمات گوگل ادز برای کسب و کارهای کوچک چه اهمیت و مزیتی دارد؟ در حوزه مشاغل آنلاین استفاده از تبلیغات هدفمند به شدت حائز اهمیت است. در ادامه ضمن معرفی پلتفرم تبلیغاتی گوگل ادز، نقش این سرویس در رشد کسب و کارهای کوچک را بررسی می‌کنیم.

اهمیت تبلیغات برای کسب و کارهای کوچک اینترنتی

خدمات گوگل ادز برای کسب و کارهای کوچک در حوزه بازاریابی و تبلیغات خلاصه می‌شود. گوگل بستر بزرگی است که میلیون‌ها کسب و کار مشابه در آن فعالیت و رقابت می‌کنند. در این بین کسب و کارهای کوچک برای پیشرفت و دیده شدن با چالش‌های بسیاری مواجه هستند؛ چون این مشاغل باید بتوانند با کسب و کارهای بزرگ و قدر رقابت کنند و با بهینه‌سازی تبلیغات، مشتریان هدف خود را جذب کنند. این نوع از کسب و کارها در قدم اول باید سایت خود را سئو و بهینه‌سازی کنند. همانطور که می‌دانید برون سپاری خدمات طراحی سایت و سئو هزینه زیادی برای کارفرمایان دارد و این مسئله برای مشاغل نوپا و کوچک که در هزینه‌ها محدودیت دارند، یک بحران است.



این کسب و کارها باید برای دیده شدن و افزایش ترافیک سایت جهت افزایش فروش، رشد و توسعه فعالیت تجاری خود از خدمات بازاریابی آنلاین استفاده کنند. در این راستا استفاده از خدمات بازاریابی هدفمند و نتیجه‌گرا برای رشد سریع این مشاغل کوچک بیش از هر چیزی مورد توجه قرار می‌گیرد. در واقع این مشاغل فرصتی برای آزمون و خطا در بازاریابی و البته از دست دادن سرمایه ندارند. خدمات گوگل برای کسب و کارهای کوچک در واقع همان تبلیغات هدفمندی است که مد نظر صاحبین سایت‌های کوچک است و کارفرمایان می‌توانند با استفاده از این پلتفرم تبلیغاتی پایه‌های کسب و کار خود را در بستر گوگل محکم کنند و به فعالیت تجاری خود پر و بال دهند.

گوگل ادز چیست؟

برای اینکه با نقش خدمات گوگل ادز برای کسب و کارهای کوچک آشنا شوید، ابتدا باید این پلتفرم تبلیغاتی را به طور کامل بشناسید. همانطور که گفتیم گوگل ادز که با نام قدیمی آن گوگل ادوردز نیز شناخته می‌شود، یک سرویس تبلیغاتی هدفمند و نتیجه گراست که با نشانه‌گیری کاربران هدف هر کسب و کار به دیده شدن هرچه بیشتر آن‌ها کمک می‌کند و هزینه تبلیغات آن نیز صددرصد بهینه شده و بازگشت‌پذیر است. این سرویس به تبلیغات کلیکی نیز معروف است؛ چون هزینه تبلیغات آن به ازای هر کلیک محاسبه شده و از حساب سفارش‌دهنده تبلیغات کسر می‌شود.

هزینه تبلیغات گوگل ادز

در بندهای قبل به محدودیت مالی برخی از کسب و کارهای کوچک و نوپا اشاره کردیم. اهمیت و مزیت گوگل ادز برای کسب و کارهای کوچک در این مورد و در هزینه تبلیغات مشخص می‌شود. گوگل ادز کمپین‌های تبلیغاتی مختلفی دارد که بر اساس هزینه تبلیغات دسته‌بندی می‌شود و هر کمپین می‌تواند مطابق با نیاز سایت‌های کسب و کار، تبلیغات بهینه‌سازی شده آن‌ها را انجام دهد. هزینه تبلیغات گوگل ادز به صورت مزایده‌ای برای کلمات کلیدی پرسرچ تعیین می‌شود. در این بین سایت‌های قدر و حرفه‌ای مبالغ بالایی را برای کلید واژه‌های پرسرچ پیشنهاد می‌دهند و در نهایت از کمپین‌های گران قیمت استفاده می‌کنند.



کسب و کارهای کوچک و نوپا نیز می‌توانند بر اساس نوع فعالیت تجاری خود و کاربران هدف‌شان از کمپین‌های ارزان قیمت استفاده کنند. کمپین‌های ارزان قیمت گوگل ادز برای کسب و کارهای کوچک نیز تبلیغات هدفمندی ارائه می‌دهند؛ اما از آنجا که رقابت بر سر کلمات کلیدی این سایت‌ها زیاد نیست، هزینه تبلیغات آن‌ها کمتر است. کسب و کارهای کوچک می‌توانند با بودجه‌بندی تبلیغات گوگل ادز در مدت زمان کوتاهی به تعامل پایدار و سازنده با کاربران هدف خود برسند و با ارتقاء رتبه سئو سایت خود کسب و کارشان را توسعه دهند.

نحوه راه‌اندازی کمپین تبلیغات گوگل ادز

نحوه راه‌اندازی کمپین تبلیغات گوگل ادز برای کسب و کارهای کوچک بسیار ساده است. صاحبین سایت‌ها باید در پلتفرم گوگل ادز یک حساب کاربری ایجاد کنند و برای مدت زمان مشخص حساب خود را شارژ کنند‌. پس از ایجاد حساب کاربری، موتور جستجوی گوگل کلمات کلیدی محتوای سایت‌های کسب و کار را گلچین می‌کند و بر اساس آن مخاطبین هدف آن‌ها را نیز دسته‌بندی می‌کند. به این ترتیب گوگل در نتیجه سرچ کاربران هدف، سایت هدف را به آن‌ها معرفی می‌کند و اگر کاربران روی پیوند سایت کلیک کنند، هزینه کلیک از حساب کاربری صاحبین سایت کسر می‌شود.

کمپین‌های تبلیغاتی مختلف گوگل ادز برای کسب و کارهای کوچک

گوگل ادز علاوه بر تبلیغات کلیکی از تبلیغات نمایشی نیز برای رشد کسب و کارها استفاده می‌کند. این کمپین‌ها بر اساس نوع کسب و کار پیاده‌سازی می‌شوند و موتور جستجوی گوگل تبلیغات نمایشی این مشاغل آنلاین را در بسترهای تبلیغاتی تحت وب از جمله یوتیوب قرار می‌دهد. به این ترتیب کسب و کارهای کوچک می‌توانند ضمن افزایش ترافیک ارگانیک سایت خود از طریق خود گوگل، در شبکه‌های اجتماعی نیز تبلیغات بهینه و هدفمندی داشته باشند. هزینه این نوع تبلیغات نیز به ازای نمایش هر پیام تبلیغاتی از اکانت کارفرمایان کسر می‌شود.



جمع بندی

گوگل به عنوان بزرگ‌ترین موتور جستجوی جهان همواره در تلاش است که نیاز کاربران خود را به بهترین شکل تأمین کند. در این راستا قوانین خاصی برای سایت‌ها تعریف کرده که بر اساس آن بتوانند فعالیت تجاری خود را بهینه‌سازی کنند. با توجه به اینکه نتیجه سئو برای رشد سایت‌ها کمی زمان‌بر است، کسب و کارهای مختلف از خدمات دیجیتال مارکتینگ برای رشد سایت خود استفاده می‌کنند. در بین روش‌های مختلف بازاریابی، خدمات گوگل ادز برای کسب و کارهای کوچک یک انتخاب ایده‌آل محسوب می‌شود. کسب و کارهای اینترنتی کوچک و نوپا می‌توانند با استفاده از خدمات گوگل ادز در مدت زمان کوتاهی به پیشرفت‌های قابل توجه در رشد سایت و افزایش فروش برسند‌.

همرسانی کنید:
برچسب‎ها : گوگل ادز

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان