رستاخیز زائران گیلانی امام انقلاب

۱۴۰۲/۰۲/۲۰ ۱۳:۰۳ چاپ کد خبر: 183413
پس از چهار سال وقفه از اعزام پیاده کاروان زائر به مرقد مطهر امام خمینی، روز رستاخیز حضور مشتاقان و عاشقان گیلانی روح الله، فرا رسید.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حمیدرضا دنیادیده- امام خمینی رضوان الله علیه مثل کوه استوار بود و مثل آفتاب مهربان؛ امامی که روح اسلام را در کالبد ایران دمید و آن را نه در پهنه سرزمین مقدس بلکه در جهان برافراشته کرد.

امامِ راحلِ ایران، ابرمرد تاریخ و بیدارگر جهان بود چراکه آن ها را از زور و زر و تزویر نجات داد و به ریسمان امامت و عدالت چنگ زد تا نجات گر امت برای همه ادوار باشد؛ امام راحل، سرسبزترین شجره طیبه ایران در بهار ۵۷ بود که غروبش در ۱۴ خرداد سال ۶۸، دل همه را رنجاند و امتی را اندوهگین کرد.

با رفتن امام همه چشم ها نمناک و قلوب آزرده بود؛ رفتن امام همراه شد با سوز اما سوزی با دلدادگی و عشق به همه خوبی ها؛ عشق به مسیری که امام خودش آن را بنا کرد؛ عشقی به پا خواسته از ایمان و شجاعت با توده هایی از مستضعفان و مظلومان آزاده. 

بعد از ارتحال امام، دل مردم منقلب و آزاده ایران، هیچ گاه از امام امت خالی نشد؛ همیشه همراه بود و یاور، همیشه دلباخته بود و عاشق. دل هایی که سال ها در مسیر مسیحایی قرار گرفت و ذکر خمینی، خمینی را زمزمه کرد؛ دل هایی همچون دل گیلانیان که سال ها در آستانه سالروز ارتحال امام سر از پا نشناخته و در مسیر زیارتش، شتافته؛ مسیری با پای پیاده. مسیری با دلی پر از ایمان و نشاطی پر ازخودگذشتگی و فداکاری.

امسال هم گویا موسم کاروان پیاده زائران امام خمینی رحمهالله علیه که یاوران راستین مهدی موعود عجل الله تعالی فرجه الشریف و پیروان امام خامنه ای مدظله العالی هستند، آغاز شده است، کاروان زائران پیاده ای که در صور رستاخیزش دمیده شده و برای بیست و هشتمین بار از گیلان، استان ۸۰۰۰ شهیدِ ایران، برای قرارگرفتن حول مغناطیس روح الله خود را آماده می کند. 

احمد قاسمی، پاسدار انقلاب و رزمنده دوران دفاع مقدس که این روزها مسؤولیت فرماندهی میدانی کاروان زائران پیاده را هم بر عهده دارد از فراخوان حضور ۵۰۰ نفره عاشقان و دلدادگان روح الله جهت حضور در بیست و هشتمین دوره کاروان زائران پیاده امام خمینی از گیلان پس از چهار سال وقفه به جهت شیوع بیماری کرونا و البته ماه مبارک رمضان، خبر داده است.

به گفته این رزمنده دفاع از حریم آل الله، قرار است کاروان زائران پیاده امام خمینی پس از ثبت نام نهایی در چهارم خرداد در میدان شهدای ذهاب رشت تجمع ولایی و بصیرتی داشته باشند و صبح پنجم خرداد، از مصلی مزین به نام امام در مسیر حرمش، عزم سفر کنند. 

کاروان پیاده زائران امام خمینی که همگی از نوجوانان و جوانان، مردان آب دیده و کارآزموده هستند و نهایتاً هم تا ۴۵ سال بیشتر سن ندارند با حمایت و پشتیبانی عباسی، استاندار گیلان، عبدالله پور، فرمانده سپاه قدس و مجموعه اردویی آن، گام در این مسیر خواهند گذاشت و مسیر حدوداً ۴۰۰ کیلومتری را در ۱۱ روز، طی طریق می کنند.

آن طور که قاسمی، فرمانده میدانی بیست و هشتمین دوره کاروان زائران پیاده امام خمینی (ره) گفته، این کاروان با عبور از امامزاده هاشم (ع)، رستم آباد، رودبار، منجیل، لوشان به قزوین می رسد و با عبور از شهر قزوین، آبیک و ساوجبلاغ به کرج و سپس نیز راهی تهران خواهند شد و در مسجد بلال صداوسیما، مستقر خواهند شد. 

کاروان زائران پیاده امام خمینی (ره) گیلان پس از اجرای برنامه های فرهنگی و معنوی در مسجد بلال صداوسیما به جماران، محل دیدار و ملاقات امام رهسپار خواهند شد؛ محلی که امام خمینی با انفاس قدسی، روح خدایی و با خطابه های وحدت بخش و دشمن شکن، قلوب ملت را همچون مقام معظم رهبری به یکدیگر گره و به دشمنان و منافقان داخلی و خارجی نهیب می زد و ابهت غرب و شرق را با حفظ منافع اسلام و مردمِ انقلاب، در هم می شکست.

پس از حضور کاروان زائران پیاده در جماران، مشتاقان مسیر روح الله ادامه طریق می کنند و خود را روز ۱۴ خرداد به مرقد منور و مضجع شریف حضرت امام خمینی در تهران خواهند رساند و به خیل عظیم عاشقان و عزاداران امام امت می پیوندند. 

عاشقان پیوستن به کاروان زائران پیاده برای حضور در مسیر عاشقی و ولایی می توانند به سپاه های نواحی استان و یا در ادارات و سازمان ها، به مدیریت های نیروی انسانی مراجعه کنند. 

پایان پیام/۸۴۰۰۸

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان