در مراسم اختتامیه جشنواره استانی حبیب بر حضور مؤثر هیئات، روحانیون و بسیجیان در جهاد تبیین برای پیروزی در جنگ روایت ها تأکید شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، آئین اختتامیه سومین دوره جشنواره استانی حبیب،  با حضور  پدر شهید آرمان علی وردی از شهدای امنیت و هیئات مذهبی در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد استان گیلان برگزار شد.

اهل بصیرت حق را می شناسند و می فهمند چگونه در کنار حق قرار بگیرند

آیت الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان در این مراسم با بیان اینکه در تعارض منافع  ۲ گروه حق نمی گویند، اظهار کزد: اگر تعارض شد یکی حق است اما شناخت حق باوران می تواند حق را به منصه عمل و ظهور برساند.

وی با بیان اینکه اهل بصیرت حق را می شناسند و می فهمند چگونه در کنار حق قرار بگیرند، گفت: در صدر اسلام دوران خلافت امیرالمؤمنین (ع) سخت ترین دوران حیات اهل بیت (ع) بود چرا که ایشان از خودی های بی بصیرت و بی معرفت صدمه دید که اسلام راستین را عمیقانه نشناخته بودند.

 با بیان اینکه اسلام این نبود که امویان و عباسیان شناخته بودند، تصریح کرد: در دوره ای از تاریخ که نااهلان جًهَلَ و سَفَلَ بودند، چهره اسلام را که باید نورانی و غیورانه به تاریخ را نشان بدهند چهره زبون انسان های زبون را نشان داد و مردم از اسلام چیزی نیاموختند.

فلاحتی با بیان اینکه در جشنواره هایی مانند حبیب باید از چهره های ماندگار تاریخ اسلام استفاده کرد، گفت: شهید آرمان علی وردی، طلبه ای جوان بود که چهره اش در تاریخ ثبت و ضبط شد، بارگاه و مضجع این شهدا تربت شفابخش است، این ها قهرمانان ملی و مذهبی ما هستند.

برگزاری جشنواره های فرهنگی به معرفی فرهنگ ایرانی اسلامی در جامعه کمک می کند 

سدالله عباسی استاندار گیلان عصر امروز در اختتامیه سومین جشنواره رسانه ای حبیب با بیان اینکه در برگزاری مراسمات فرهنگی و هنری باید به شهدا و گسترش فرهنگ شهادت توجه شود، اظهار کرد: هنرمندانی مثل فرج الله سلحشور در قالب هنر و روایت شهادت و ایثار را به جهانیان معرفی کردند که جای تقدیر و سپاس دارد.

وی با اشاره به نقش برنامه های فرهنگی مثل جشنواره حبیب در اشاعه فرهنگ ایرانی اسلامی در جامعه گفت: می توان از طریق اجرای برنامه هایی مثل جشنواره رسانه ای حبیب به معرفی هنرمندان این استان برای نسل جدید پرداخت.

استاندار گیلان یکی  از اهداف و برنامه های دشمن را گسترش و نفوذ به کشور از طریق جنگ ترکیبی و نرم دانست و بیان کرد: دشمنان ایران  بی رحمانه ترین حملات را از طریق جنگ ترکیبی و شناختی علیه نظام مقدس جمهوری ایجاد کردند، ولی می توان با اجرای برنامه های فرهنگی تمامی توطئه های استکبار را خنثی کرد.

عباسی با تأکید بر معرفی هنرمندان جوان در جامعه و نسل جدید بیان کرد: در این مرز و بوم جوانان بسبار هنرمند در حوزه های هنری و فرهنگی وجود دارد که هر کدام دارای ایده در حل مشکلات جامعه در عرصه های مختلف هستند ولی بعضاً برخی از این افراد ناشناخته هستند.

رمز پیروزی تمدن نوین اسلامی در شرایط کنونی پیروزی در جنگ روایت هاست

حجت الاسلام والمسلمین سعید مهدوی مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی گیلان نیز در این مراسم با اشاره به نقش هیئات مذهبی در جهاد تبیین اظهار کرد: تشکل های دینی از طریق رسانه می توانند روایت حق کنند.

وی با بیان اینکه اهل جهاد واقعی بسیجیان، طلاب جهادی و هیئات مذهبی هستند، گفت: وظیفه این گروه ها این است که فریاد بزنند و بگویند از مسیر الهی تبعیت کنید.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه جشنواره حبیب در سال اول به ارائه خدمات اجتماعی تشکل های دینی پرداخت، افزود: امسال با توجه به تأکیدات در بحث جهاد تبیین، یکی از گزاره های جشنواره سوم حبیب، حضور هیئتی ها در معرکه جهاد تبیین و استفاده از فضای رسانه ای به این منظور بود.

 مهدوی با بیان اینکه رمز پیروزی تمدن نوین اسلامی در شرایط کنونی پیروزی در جنگ روایت هاست، تصریح کرد:  همه ما موظفیم جهاد تبیین را جدی بگیریم، در جهاد تبیین تمام سعی خود را برای دشمن شناسی و مبارزه با دشمن اصلی خواهیم داشت، در جهاد تبیین باید دشمن را نشانه گرفت و غرض او را شناخت و از هر گونه دو قطبی سازی پرهیز کرد.

 به گزارش فارس، در انتهای مراسم از برگزیدگان سومین جشنواره استانی حبیب با حضور پدر شهید آرمان علی وردی تقدیر شد.

پایان پیام/۳۳۸۹

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان