به گفته امام جمعه رشت، در سال های اخیر زندگی آپارتمان نشینی به روستاها نیز در حال سرایت است در حالی که نباید اجازه رخ دادن چنین اتفاقی داده شود تا این سبک زندگی شهری به سمت روستاها برود.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، آیت الله رسول فلاحتی پیش از ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه رشت با اشاره به بازگشت کشور سوریه به اتحادیه عرب، اظهار کرد: باید گفت که اتحادیه عرب به سوریه بازگشت زیرا سوریه که از اتحادیه عرب خارج نشده بود و آنها کشور سوریه را از اتحادیه عرب خارج کرده بودند.

وی با اشاره به اینکه سوریه مقاومت را از جوانان ایران اسلامی یاد گرفت، افزود: سوریه با کمک مدافعان حریم ایرانی و محور مقاومت در مقابل تمام زورگویان و مستکبران جهان  ایستاد و راه اش را پیدا کرد.

امام جمعه رشت با اشاره به موضوع اشغال فلسطین توسط رژیم صهیونسیتی، گفت: حدود ۷۵ سال است که این سرزمین توسط رژیم کودک کش صهیونیستی اشغال شده اما امروز این رژیم جعلی در مقابل جوانان شهر کوچک غزه ناتوان است و خودشان به نابودی خودشان اذعان دارند.

فلاحتی با اشاره به ماجرای فتوای لغو امتیاز تنباکو از سوی میرزا شیرازی و شکستن قلیان ها توسط زنان در نزد ناصرالدین شاه، افزود: وقتی این خبر به میرزا رسید، میرزا گریه کرد و گفت که دشمنان ما کانون قدرت را شناختند و امروز شاهد هستیم که دشمنان در تلاشند تا روحانیت را مورد هدف قرار دهند.
 
امام جمعه رشت با اشاره به نقش روحانیت در انقلاب اسلامی، افزود: از آن موقع تاکنون، روحانیون پاک و ربانی به جامعه ما عزت دادند و امام خمینی (ره) نیز در رابطه با عظمت ملت ایران فرمودند که امیدوارم ملت ایران با هم باشند، زیرا کنار هم بودند راز و رمز تعالی امت اسلامی است.

وی با تأکید بر اینکه ملت ایران اسلامی باید عزت خود را حفظ کنند، بیان کرد: در زمان برجام بار ها به موضوع مذاکره عزت مندانه تأکید شد زیرا عزت باعث پیشرفت کشور می شود، به عنوان مثال در موضوع برجام غنای سوخت هسته ای ما را به ۳.۸ درصد رسانده بودند تا کشور ما را ضعیف کنند اما امروز جوانان دانشمند ما غنای سوخت هسته ای را به ۶۰ درصد رساندند و عزت و قدرت ایرانی را به دنیا نشان دادند .

وی با اشاره به حقوق همسایگان در دین اسلام، افزود: زندگی آپارتمان نشینی پیچیدگی های خاص خود را دارد و یکی از عوامل ایجاد آسیب های اجتماعی در جامعه, عدم داشتن اطلاعات کافی از نحوه زندگی آپارتمان نشینی است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه در گذشته زندگی به نحوی بود که بین خانه ها کلی فاصله بود، گفت: در سال های اخیر این زندگی آپارتمان نشینی به روستاها نیز در حال سرایت است در حالی که نباید اجازه داده شود، این سبک زندگی شهری به سمت روستاها برود.
 
فلاحتی با اشاره به اینکه برخی از دانشجویان باید پایان نامه های خود به سبک زندگی آپارتمان نشینی اختصاص دهند، گفت: دانشجویان باید در خصوص روانشناسی اجتماعی و شخصیتی زندگی آپارتمان نشینی طرح و ایده ارائه دهند زیرا خیلی ها هنوز اصول زندگی آپارتمان نشینی را نمی دانند .

وی با اذعان به اینکه در همین زمینه پسماند در زندگی آپارتمان نشینی مشکلات فراوانی به وجود می آید، بیان کرد: دانشجویان و نخبگان باید به طور جدی روی این سبک از زندگی، طرح و برنامه داشته باشند، زیرا در گذشته این مشکلات امروز زندگی آپارتمان نشینی نبود.

امام جمعه رشت با تأکید بر اینکه مسؤولان نیز باید برای این موضوع برنامه ریزی داشته باشند، گفت: در اکثر شهرهای ما خانه ها و آپارتمان اصولی ساخته نمی شوند که باید در این خصوص نیز برنامه ریزی اصولی تری داشته باشیم.

پایان پیام/۳۳۸۹

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان