رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به فعالیت کارخانه کودآلی شهرداری رشت گفت: احداث کارخانه کودآلی که در ۱۳۷۶ کلنگ خورد و ۱۳۸۱ شروع بکار کرد و مشکلاتی که در حال حاضر در حوزه این کارخانه رقم خورده مسبب آن ...

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمد حسین واثق کارگرنیا ظهر امروز در هشتادوسومین جلسه علنی شورا در ساختمان جلسات شورای رشت با قدردانی از حضور خبرنگاران جهت پوشش اخبار شورای رشت اظهار کرد: خبرنگاران پل ارتباطی ما بین حوزه مدیریت شهری و شهروندان رشت هستند و از تلاش های این قشر تقدیر و تشکر می کنم. 

وی با اشاره به سالروز شهادت ۲ تن از نیروهای آتش نشانی شهرداری رشت در حین انجام ماموریت افزود: امروز سالروز شهادت بهمن عبدی و مهدی مرادی ۲ تن از نیروهای خدوم آتش نشانی است که در سال ۱۳۷۵ در حین عزیمت به محل ماموریت به شهادت رسیدند و یاد و خاطره تمامی شهدای گرانقدر بالاخص این ۲ شهید گرانقدر را گرامی می داریم. 

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به ۲۷ اردیبهشت روز ارتباطات و روابط عمومی بیان کرد: یقینا در دنیای امروز که ارتباطات در تمامی حوزه ها و موضوعات تاثیر شگرف دارد، روابط عمومی ها به عنوان ویترینی برای عرضه اقدامات هر فرد یا مجموعه ای نقش بسیار مهمی دارند و این روز را به تمامی فعالان حوزه روابط عمومی بالاخص روابط عمومی شورای اسلامی و شهرداری رشت تبریک می گویم و امیدوارم در وظایف محوله با بهره مندی از مفاهیم اخلاقی و اصول حرفه ای سربلند و پیروز باشند. 

کارگرنیا به حضور در شصت و هفتمین همایش مجمع مشورتی روسای شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: شعار این دوره مجمع راه حل رفع مشکلات کلانشهرهای کشور بود و اساس این مجمع انعکاس مسائل مشکلات و جمع بندی به منظور ارسال به شورای عالی کشور یا مجلس شورای اسلامی است و ریاست مجمع به عهده مهدی چمران است. 

وی با بیان اینکه بررسی اجرای مدیریت یکپارچه شهری از جمله موضوعات مطرح شده در این دوره از مجمع بود، گفت: امیدواریم با همراهی نمایندگان مجلس این مشکل در این دوره از عمر مجلس برطرف شود. 

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به بررسی مشکلات حوزه پسماند تصریح کرد: لازم است بابت اقدامات انجام شده در این باره از استاندار گیلان و نمایندگان مجلس و شهرداران رشت تشکر کنیم، ما در این دوره از عمر شورای رشت با عزمی جدی برای رفع این مشکل در تلاش هستیم و امیدواریم با نگاه ویژه دولت و اختصاص اعتبارات مورد نیاز بتوانیم این دغدغه را برطرف کنیم. 

کارگرنیا با اشاره به بررسی رفع مشکلات حمل و نقل و حفظ هوای پاک در مجمع مشورتی روسای کلانشهرهای کشور تصریح کرد: این موضوع نیز مورد تاکید اعضای مجمع بود و بهره برداری از رودخانه ها و تالاب نیز از دغدغه هایی بود که بنده نیز در این مجمع مطرح کردم و مقرر شد در این باره نیز مکاتبات لازم را انجام دهیم و در حال حاضر در این باره پیرامون رودخانه های رشت و تالاب عینک دغدغه هایی وجود دارد که امیدوارم با انجام مکاتبات لازم شاهد به ثمر نشستن این مهم و رفع مشکلات حوزه مدیریت شهری در این باره باشیم. 

وی با اشاره به فعالیت کارخانه کودآلی شهرداری رشت افزود: احداث کارخانه کودآلی که در ۱۳۷۶ کلنگ خورد و ۱۳۸۱ شروع بکار کرد و مشکلاتی که در حال حاضر در حوزه این کارخانه رقم خورده مسبب آن شورا و شهرداری رشت نیست. 

رئیس شورای شهر رشت با اشاره به لایحه ارسالی شهرداری پیرامون احداث سرویس بهداشتی در رشت بیان کرد: فهرست بهای احداث این سرویس بهداشتی در سال ۱۴۰۱ به مبلغ سه میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بود و حالا در سال ۱۴۰۲ فهرست بهای احداث همان سرویس بهداشتی بالغ بر پنج میلیارد تومان اعلام شده و این واقعا تعجب برانگیز است. 

کارگرنیا با بیان اینکه شهرداری می توانست بسیار زودتر نسبت به ترک تشریفات احداث سرویس های بهداشتی اقدام کند، افزود: چرا شهرداری رشت این روند را طولانی کرد که حالا با این افزایش قیمت و تحمیل آن به بیت المال مواجه شویم. 

چرخه پسماند در گیلان مغفول مانده است
عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به معضل زباله در سراوان اظهار کرد: بر اساس قانون، محل های دفن پسماند بر اساس نظرات وزارت کشور انجام می شود و وزارت کشور موظف است اعتبارات و اقدامات مربوط به دفن پسماند را راسا و یا از سوی بخش خصوصی تامین کند. 

سید حسین رضویان با بیان اینکه حدود یکسال است که در محل دفن زباله سراوان مباحث مختلفی مطرح می شود، افزود: برای انتخاب و بهره برداری از یک موقعیت جغرافیایی به منظور محل دفن زباله بر اساس قانون ۲۱ آیتم وجود دارد و متاسفانه هنوز در استان بسیاری از آیتم ها انجام نشده است. 

وی با انتقاد از انباشت زباله در سراوان بیان کرد: متاسفانه محل دفن جدید زباله هنوز در استان حل نشده و چرخه مدیریت پسماند یک چرخه پیوسته است که هر کدام از این چرخه اگر به درستی عمل نکند به واقع مشکلات رقم می خورد. 

عضو شورای اسلامی شهر رشت با تشریح چرخه های مختلف پسماند گفت: دفن در محیط آخرین چرخه زباله است، ولی تمامی تیترها به دفن چرخه زباله اشاره دارد و متاسفانه دیگر چرخه زباله که شامل تفکیک و بازیافت و تبدیل به انرژی و غیره می باشد مغفول مانده است. 

رضویان با بیان اینکه رئیس شورای شهر پیربازار طی مصاحبه ای موضوعاتی را مطرح کرد، افزود: در این مباحث اعلام شد که قرار است زباله پیربازار نیز به رشت منتقل شود و این در حالی است که سراوان با مشکلات زباله فراوانی مواجه است. 

ترک تشریفات برای احداث سرویس بهداشتی در رشت
حسن کریمی کرنق عضو دیگر شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به احداث سرویس بهداشتی در چند منطقه از رشت اظهار کرد: برای احداث سرویس بهداشتی در محدوده شهرداری منطقه ۲ رشت زمینی خریداری شد و امیدواریم این موضوع با ترک تشریفات اجرایی شود تا این دغدغه برطرف شود. 

یکی دیگر از اعضای شورای رشت نیز در این جلسه با انتقاد از عملکرد برخی از مدیران شهرداری رشت اظهار کرد: برخی از این مدیران صحبت هایشان را با پیمانکاران انجام می دهند و در نهایت لایحه را برای تصویب به شورا ارسال می کنند. 

مسعود عباس نژاد با بیان اینکه برای اجرای پروژه ها باید پیش تر موضوعات به اطلاع شورا رسانده شود، افزود: باید درباره موضوعات در صحن شورا بحث و بررسی شود و اعضای شورا با اطلاع کامل از لوایح برای اعلام رای نسبت به آن اقدام کنند. 

شماتت مدیران شهرداری رشت به واسطه عدم احداث سرویس بهداشتی در شهر
شهردار رشت نیز با حضور در این جلسه با اشاره به اینکه برای پیشبرد و تسریع امور گاها به موضوع ترک تشریفات توجه می کنم، اظهار کرد: یکی از مباحثی که به واسطه آن مدیران شهرداری رشت را مورد شماتت قرار می دهند، عدم احداث سرویس های بهداشتی در شهر است. 

رحیم شوقی با بیان اینکه روزانه قیمت میل گرد و آهن و غیره در حال افزایش است، افزود: درباره احداث سرویس بهداشتی تاکیدی به ترک تشریفات ندارم و کاملا سخنان رئیس شورا را تایید می کنم، اما انتظار دارم شورا به افزایش روزانه قیمت ها نیز توجه کند. 

وی با اشاره به اینکه چنانچه شورا با این پروژه موافقت کند با یکی از پیمانکاران پاکدست برای احداث سرویس های بهداشتی طی چند ماه آینده اقدام می کنم، گفت: هیچ اقدامی در این باره بدون مصوبه شورا انجام نمی دهم و پروژه ها با تصمیمات شورا اجرایی می شود. 

اعضای شورا با احداث سرویس های بهداشتی در یکی از مناطق شهر با ترک تشریفات موافقت کردند. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان